VISA chrono challenge 2008

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
2leggedfreak
Mountainbiker

Post by 2leggedfreak »

laat ze maar allemaal op de kalender staan, ook al zijn ze niet zoals langdorp of die waalse chrono's, als ge vollen bak rijdt is het altijd lastig! zelfs bij een vrij plat parcours of af en toe een helling op de weg kan je doodgaan. dus geen verre verplaatsing en toch racen, let it be plz. mss kunnen we dan nog enkele plaatsen opschuiven in klassement als sommigen nie willen komen haha
cycling-freak
Mountainbiker

Post by cycling-freak »

IK HEB DUIDELIJKHEID GEVRAAGD AAN VOORZITTER VAN DE BOND WEST_VLAANDEREN:er zullen 2 verschillende delen zijn ene
-zillebeke
-geraardsbergen
-langdorp
-ichtegem
-? weet niet zeker

en ene voor het andere kant van het land
-Genk
- Langdorp
- ergens in wallonië
-...ze zijn nog bezig om er te zoeken
-
ze zijn er dus nog mee bezig ze zullen zich mogen haasten...
dus deze die ingeschreven zijn in genk moeten het andere wedstrijdenschema volgen voor het klassement...
ben zelf van west-vlaanderen en ook al ingeschreven in genk
ze moeten mijn geld maar terug storten...
of een algemeen klassement maken met 8 ritten ofzo en slechtste eruit...
Sunn Xtreme
Expert

Post by Sunn Xtreme »

ongeloofelijk dat zelfs na 15 jaar mtb in Belgie die wantoestanden nog steeds bestaan. En of het gaat beteren??? :lol:
Fre C
Mountainbiker

Post by Fre C »

@ cycling-freak: Inderdaad, alle manches aan "onze kant" komen goed uit, maar omdat we al ingeschreven zijn voor Genk (trouwens mooie chrono denk ik, heb er vorig jaar de 4u gereden in prachtig decor), zouden we een algemeen klassement aan onze neus zien voorbijgaan.

Voor mij persoonlijk tellen de uitslagen in individuele chrono's, maar als je ze toch allemaal meerijdt, kan je evengoed ook het algemeen klassement in het oog houden. Is inderdaad niet eerlijk op die manier!

Klachtenmail @ organisatie VISA zou ik zeggen. Want dit zijn altijd maar veranderingen, terwijl sommigen al ingeschreven zijn voor Genk, zonder te weten dat ze daardoor in een ander "criterium" terechtkomen.
Zou inderdaad een idee zijn om een aantal chrono's te organiseren en 1 slechte of niet deelname uit het eindklassement te halen.
En naar volgend jaar toe, meer duidelijkheid aub. Ze zouden er beter een overgangsjaar van gemaakt hebben met minder chrono's ipv rap rap rap nog nieuwe en/of bijkomende chrono's te willen hebben.
Simp
Mountainbiker

Post by Simp »

Het wordt misschien eens tijd dat er zich een professioneel bedrijf a la Octagon Cis eens mee gaat bemoeien en die bestaande organisaties onder hun vleugel neemt. Nu doen ze maar allemaal wat, zetten ze hun chrono's zelfs op dezelfde dag :roll:, en willen ze onder 1 naam 2 verschillende competities/klassementen organiseren als ik het goed begrijp. Een beetje uniformiteit mag wel.
Sunn Xtreme
Expert

Post by Sunn Xtreme »

Simp wrote:Het wordt misschien eens tijd dat er zich een professioneel bedrijf a la Octagon Cis eens mee gaat bemoeien en die bestaande organisaties onder hun vleugel neemt. Nu doen ze maar allemaal wat, zetten ze hun chrono's zelfs op dezelfde dag :roll:, en willen ze onder 1 naam 2 verschillende competities/klassementen organiseren als ik het goed begrijp. Een beetje uniformiteit mag wel.
mja met dat concept waren ze bijna 8 jaar geleden al eens bij de Bond aangekomen. Een bedrijf dat enkel en alleen de wedstrijden inricht voor de Bond en in samenwerking met de organisatoren. Beetje zoals in zwartserland veel gebeurd, en in de VS.
Maar dat werd meteen van tafel geveegd.
Nochtans wisten die mensen zeer goed wat het inhoude... waren woor een deel zelf ex renners uit de mtb, weg en veldrijden en wisten perfekt wat de noden van renners en organisator waren.
argument was : te duur (maw : wij verdienen dan veel minder, al moeten we dan zelf bijna niks meer doen)
er zaten daar oa zeer bekende namen bij die met dat concept afkwamen.
aj kwak
Mountainbiker

Post by aj kwak »

Simp wrote:Het wordt misschien eens tijd dat er zich een professioneel bedrijf a la Octagon Cis ...
Sorry, maar dat is een bedrijf dat winst moet maken.
Kijk naar de rvv 15 000 deelnemers aan 15euro inschrijving.
Een (voor mij) vast parcours. (want er is geen werk aan de uitpijling)
En bevoorradingen waar je 'een koekje' krijgt.

Ik blijf voorstander van de organisaties met een 'hart voor mtb'. Een van de prachtige voorbeelden is langdorp(chrono), maar zo zijn er nog wel heel wat!
Simp
Mountainbiker

Post by Simp »

Ik zeg niet dat ze alles moeten overnemen, maar er zou wel een soort overkoepelende organisatie mogen zijn. De deelnameprijs moet daarvoor niet noodzakelijk hoger liggen. Als je met een heel pakket wedstrijden onderhandelt met sponsors, chronorace.be, etc... en een bepaalde 'kwaliteit' kan garanderen, dan ga je sowieso al betere deals kunnen doen dan elke wedstrijdorganisatie die afzonderlijk alles regelt.
Ik heb nu meer de indruk dat het een allegaartje van wedstrijden is waarin het enige gemeenschappelijke het klassement is. Voor de rest doen ze maar wat. Met alle respect voor de organisatoren natuurlijk, zij kunnen er niet aan doen dat de WBV er een zootje van maakt.
timo
Mountainbiker

Post by timo »

sorry voor de die die in genk in geschreven zijn door dat zillebeke vorig jaar en eigenlijk al altijd in het criterium heeft gezeten zal zillebeke mee tellen voor et klasement hebben ze mij gezegd nu ja ze zijn et gewoon bij de bond om van mountainbiken een soep te maken kheb zondag in oostduinkerke gereden en daar was et door de bond in gericht en et trok op niets iedereen heeft twee verschilende ronden gereden
raceface
Mountainbiker
Location: granville mahone ml beachbike, granville pulse-sid-full xt, yaabaa 499 trialbike

Post by raceface »

gaat de chrono door in ichtegem?
en is het mogelijk om met daglicentie te rijden
wanneer start het?

MVG bram
Post Reply