Coastrace Oostduinkerke 2008

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Post Reply
chico
Mountainbiker

Post by chico »

ik als winnaar ga met een zeer raar gevoel naar de volgende strandrace
na verkeerd te rijden en een achtervolging naar de kopgroep waar ik als enige inslaagde merkte ik plots dat JELLE HANSEEUW al in die gelederen zat en zelfs op het strand stond te wachten heb ik vernomen van VEEL renners
ik snap dan niet dat hij als 4de in de uitslag staat en wij zeker weten dat hij niet over de mat is gereden.hij zal het wel gesnapt hebben want hij daagde niet op toen hij als 4de zijn prijzengeld niet kwam ophallen
daar laat hij zeker weten dat hij wist dat hij toch niet in de uitslag zou opgenomen worden
ik ben er voorlopig wel de pinuut van he
toen ik jelle,joris massaer,bert vervecken,kris lapeire en joeffry maes uit het wiel reed is hij gewoon over de kustlijn gereden en juist voor de aankomst terug het strand op te rijden.
en dan maar doen of je van niks weet
sorry maar waarom komt hij dan zijn prijs niet afhalen
gewoon omdat hij wist dat hij zou gediskwaliseerd worden
ik hoop dat er iets aan gedaan wordt omdat ik zeker weet dat hij een MAT heeft gemist
volgende week in knokke laat ik mijn tanden opnieuw zien

tot dan
robin
Mountainbiker

Post by robin »

wat een gaten in het parcour,ik zat in de 2de grote groep vooraan,we hadden al een grote voorsprong op de 3de groep,plots laat er ons een seingever de bosjes indraaien,we komen op een stuk waar geen mens te bespeuren is,waar je nauwelijk kon fietsen,dan zijn we maar weer naar de dijk gereden op 20m van de dijk zien we de 3de groep gewoo doodweg langs de dijk sjetten,direct 30 plaatsen achteruit geslagen,uiteindelijk hebben we er nog een paar ingehaald,maarja... bij de rest moet ik geen tekening maken,ik heb 2 verschillende rondjes gereden.....

organisatie trok op niks,sorry hoor maar als ze nog zoiets organiseren,mogen ze wel minder geld vragen hoor :evil:
marathonman
Mountainbiker

Post by marathonman »

Chico, knap dat je nog kon winnen. Spijtig dat die wrange nasmaak blijft hangen maar ondanks dat telt de eerste plaats en is ze verdiend.
't Zou wel een mooi gebaar zijn van de organisator om alle deelnemers een deel van hun inschrijvingsgeld terug te storten. We hebben geen waar voor ons geld gehad! :evil:
Palmboy
Mountainbiker

Post by Palmboy »

@Kris: En gij denkt dat ze dat gaan doen?

Ze weten toch dat er volgend jaar weer zoveel volk aan de start staat...
the grandmaster
Mountainbiker

Post by the grandmaster »

Tja, toen ik enkele billenkarren in mijn richting zag bollen, had ik ook de indruk dat er iets niet in orde was met het parcours.
Nu, tot daar aan toe. Behoor zelf niet tot de toppers, en had er niks mee te winnen of te verliezen. Maar heb ook 15 euro betaald.
En toen ik aan mijn wagen kwam: nog eens 15 euro. (5 minuten te laat, en al boete onder de ruitewisser.)Nu kunt ge zeggen: eigen schuld; ge moest maar 10 minuten rapper gereden hebben. Maar echte proffesionele strandraces(bv. de panne) sturen of geven hun deelnemers een gratis parkeerbewijs....
Oostduinkerke, neen. Ik ken toertochten die veel beter georganiseerd zijn dan dit...
Sunn Xtreme
Expert

Post by Sunn Xtreme »

kheb vanavond ook al vernomen, dat de organisatie schandalig was.
Ook zou er nogal een serieus oogje dichtgeknepen zijn voor 'locale' renners.
van mensen die er met een renners waren en aan de kant supporterden, heb ik vernomen dat er op alle vlakken een serieus loopje is genomen met hun eigen reglementering (passage matten oa)
Een deel die dienden gedisqualificeerd te worden, mochten gewoon verderrijden, staan zelfs in de uitslag. Hanseeuw was lang niet de enige.

15 euro teveel voor al dat amateurisme.

Normaal zou men zulke organisaties 1 a 2 jaar moeten schorsen, want hier primeert geldgewin boven organisatiebeleid.
long fellow
Junior redactielid
Location: Cannondale met 2 wielen, remmen ed, spaar nu voor een mistlamp

Post by long fellow »

chico wrote:ik als winnaar ga met een zeer raar gevoel naar de volgende strandrace
na verkeerd te rijden en een achtervolging naar de kopgroep waar ik als enige inslaagde merkte ik plots dat JELLE HANSEEUW al in die gelederen zat en zelfs op het strand stond te wachten heb ik vernomen van VEEL renners
ik snap dan niet dat hij als 4de in de uitslag staat en wij zeker weten dat hij niet over de mat is gereden.hij zal het wel gesnapt hebben want hij daagde niet op toen hij als 4de zijn prijzengeld niet kwam ophallen
daar laat hij zeker weten dat hij wist dat hij toch niet in de uitslag zou opgenomen worden
ik ben er voorlopig wel de pinuut van he
toen ik jelle,joris massaer,bert vervecken,kris lapeire en joeffry maes uit het wiel reed is hij gewoon over de kustlijn gereden en juist voor de aankomst terug het strand op te rijden.
en dan maar doen of je van niks weet
sorry maar waarom komt hij dan zijn prijs niet afhalen
gewoon omdat hij wist dat hij zou gediskwaliseerd worden
ik hoop dat er iets aan gedaan wordt omdat ik zeker weet dat hij een MAT heeft gemist
volgende week in knokke laat ik mijn tanden opnieuw zien

tot dan
Toch maar eens een dikke proficiat Chico. =D> =D> =D>
Ik kon er niet bij zijn (ben wel geen sportief gevaar voor jou :oops: ) want heb 2 liesbreuken opgelopen met... dranghekkens te versleuren van de Blankenbergse startbox. :evil: :evil:
Ik kom zeker in Knokke... kijken. :wink:
marathonman
Mountainbiker

Post by marathonman »

Ware het niet dat de organisator zelf in Wielerbond Vlaanderen een postje heeft! [-X
Sunn Xtreme
Expert

Post by Sunn Xtreme »

marathonman wrote:Ware het niet dat de organisator zelf in Wielerbond Vlaanderen een postje heeft! [-X
triestig is dat.
Tiles02
Mountainbiker

Post by Tiles02 »

ik ben dit jaar komen kijken ipv aan te zetten....
Als ik dan "toch maar" in eerste 100 kan rijden en 15€ moet betalen en ge dan maar zo'n organisatie krijgt.
Toppers zouden er ms beter aan doen om daar niet te starten, als een soort protest.... Ik doe het ook al en ik heb de indruk dat ik niet de enige was die het gelaten heeft in Oostduinkerke. Ik vond dat er merkelijk minder deelnemers waren (kan me ook vergissen)
Post Reply