23/02/08 Dikkebus

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
MacMan
Mountainbiker
Location: EpicS-works & SJ Marathon.Scott addict Di2, canyon endurance Di2

Post by MacMan »

leuke tocht om 01.20 gestart 47km?
goede bepijling.
hier en daar mocht er een stukje offroad of helling meer bij( vb bij het terugkeren van de grote lus.)
maar soit.
de kemmel lag intussen volledig droog en dus de steile kan genomen.
tis toch altijd leuk.:-)
Blan-man
Mountainbiker

Post by Blan-man »

Als het in de winter dan toch bergop moet, dan liefst vandaag dacht ik en inderdaad het West-Vlaamse hooggebergte lag er magnifiek bij. Niet dat het niet pijn deed, maar die verraderlijke "doorslippers" of ongecontroleerde glijders naar beneden waren er niet bij. Ik had er zin in vandaag , maar mijn goed gevoel kreeg in het 1ste gedeelde al een flink deukje toen de wind paal op de neus kwam te staan op een niet aflatend 'vals plat'. Tot de 1ste bevoorrading was het harken. Bij de 1ste stop opmerkelijk weinig volk. Goeie bevoorrading, waar je keuze had uit 4 kleuren water (blank, geel, groen en rood -de soep) en allerlei versnaperingen. In het 2de deel kwamen de benen onder stoom en glipte ik weg van mijn gele kompaan. De 3 tandwielen vooraan werden gretig aangesproken. Voor mij zag ik een Raketman rijden, maar ik bleef lange tijd hangen, tot ik bij de 2de bevoorrading eindelijk zijn wiel te pakken had. In het laatste deel begon mijn trein pas echt te denderen.
Ik waande mij even tussen de profs, toen mijn tellertje 47 km aangaf, je kent dat wel die snelheden dat die mannen in een doorsnee Tourrit 180 km kunnen aanhouden. Bij mij was het bergaf en wind in het gat. Zelf de Kemmel kon me niet meer tegenhouden. Direct op de kleine plateau vooraan en triptrappelend en kleiner schakelend naar boven. Nadien kwam de beloning : op de grote plateau en zonder omkijken terug naar Dikkebus.
Ik was tevreden. De teller toonde 44.63 km en gem 21.4. Bah, als ze in de Tour zo'n gemiddelde zouden rijden, kon ik mee, maar dan kwam er waarschijnlijk geen kat meer kijken....
Ik kan terug recupereren . Top en tot de volgende.
Bertinus
Mountainbiker

Post by Bertinus »

Eén vraagje: was er nog een tocht vandaag die over de Kemmelberg ging? Toen je de afdaling langs de kasseien nam, zag ik bikers terhoogte van de Belle - vedere uit het bosje omhoog komen?

Iemand nog opgemerkt?
noutje
Mountainbiker

Post by noutje »

Vandaag vertrokken naar Dikkebus met de fiets voor de grote toer met Flupken enTommeke . Tommeke koos de 26 km ( eerste tocht ) en wij waren vertrokken voor de 46. mooie ongekende stukjes gezien.
Flupken was weeral niet te houden (voor weinigen trouwens )
Conclusie : 1: mooi tochtje =D> =D> =D> .
2: 68 km op de teller dei genoeg was :wink:
3: werken aan conditie :oops:
4: nieuwe turbo steken :-?
5: tot volgend jaar [-o<
jonathan
Mountainbiker
Location: giant xtc composite reba wc sram X.O xt crossmax st wcs slr cannondale svc 700

Post by jonathan »

noutje wrote:Vandaag vertrokken naar Dikkebus met de fiets voor de grote toer met Flupken enTommeke . Tommeke koos de 26 km ( eerste tocht ) en wij waren vertrokken voor de 46. mooie ongekende stukjes gezien.
Flupken was weeral niet te houden (voor weinigen trouwens )
Conclusie : 1: mooi tochtje =D> =D> =D> .
2: 68 km op de teller dei genoeg was :wink:
3: werken aan conditie :oops:
4: nieuwe turbo steken :-?
5: tot volgend jaar [-o<
en 6: wat meer tips vragen aan de werkmakkers (op de bureau) ....
noutje
Mountainbiker

Post by noutje »

OK Jonathan zal maandag eens informeren voor een nieuwe turbo :lol: :lol:
Pompierke
Kerstman

Post by Pompierke »

marge wrote:Mijn gemiddelde ? 20,6. Toch raar, niemand haalt me in. En toch worden hier (en op andere tochten) gemiddelden neergepend die heeel veel hoger liggen. Ik weet wel, het hangt er natuurlijk vanaf wie, wanneer vertrekt maar toch. Ik denk dat velen hun tellertje eens mogen controleren. Daarmee bedoel ik om eens de juiste wielomtrek in te stellen, niet volgens 'het blaadje' maar zelf gemeten.
Juister zou zijn om de tijden neer te pennen.
@Marge,
Ik kan het niet beter verwoorden =D> =D>
Bertinus
Mountainbiker

Post by Bertinus »

Pompierke wrote:
marge wrote:Mijn gemiddelde ? 20,6. Toch raar, niemand haalt me in. En toch worden hier (en op andere tochten) gemiddelden neergepend die heeel veel hoger liggen. Ik weet wel, het hangt er natuurlijk vanaf wie, wanneer vertrekt maar toch. Ik denk dat velen hun tellertje eens mogen controleren. Daarmee bedoel ik om eens de juiste wielomtrek in te stellen, niet volgens 'het blaadje' maar zelf gemeten.
Juister zou zijn om de tijden neer te pennen.
@Marge,
Ik kan het niet beter verwoorden =D> =D>
²
Ik had een avs van 20. Ik ben daar tevreden mee. Was allesbehalve een vlakke rit en ben nog geen jaar bezig met mtb. In het begin enkele heuvelland tt's gereden en toen ging het moeizamer en kon ik met moeite de Rode berg bedwingen #-o
vuul vintje
Mountainbiker
Location: één in bruikleen van 't vrouwtje enne een Scott Genius 20

Post by vuul vintje »

Eerste keer deze rit van Dikkebus gereden.Werd door mijn vrouwtje pal aan de start afgezet (liefde is...samen naar Dikkebus rijden!) en heb omstreeks het middaguur gekozen om de grote toer te rijden.Héél duidelijke bepijling; prima bevoorradingen en fijne off-road afgewisseld met wat asfalt.Ook het weer dat meezat maakte van deze tocht een uitblinker. =D> Aan de aankomst meteen terug met de bike naar Roeselare (liefde is...rap vergeten #-o ) (met wind in de poepe :oops:) want we moesten nog naar een feestje. :drunk: Tot volgend jaar. :bounce: :bounce:
Rutten
Mountainbiker

Post by Rutten »

rik c wrote: In afwezigheid van 't Klimmerker, nam Cube'ke dit keer de taak op zich om een vliegende start te nemen, en samen met een Orbea-berijder, konden we de eerste kilometers op de weg dan ook dankbaar gebruik maken van Cubeke's wilde start.
In aanloop naar de heuvelstrook me idd goed uit de wind kunnen plaatsen.'k weet niet of het eff. jullie waren maar die Cube-man (witte fiets die ik al bewondert had aan de start) was echt een berggeit. iedere beklimming vloog hij me voorbij waarna hij wachtte op zijn compagnon. Bij de splitsing 35-45 heb ik de kortste route genomen. Moest nog na de tocht 15 km terug huiswaarts met de bike. Zo toch 65 km op de teller.
Zoals telkenjare was dit een prachtige rit in Dikkebus.
Post Reply