23/02/08 Dikkebus

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
the grandmaster
Mountainbiker

Re: Dikkebus

Post by the grandmaster »

betonboerke wrote:
B-BiKeR wrote:zou et lukken diene tour met gewone baanbanden?
Niet doen jongen, afdalingen worden dan gevaarlijk !! ( te minste wat ik me kan herinneren van vorig jaar)
Net terug van Dikkebus. Prima te doen met strandbanden. Slechts 3 a 4 korte stukskes waar het schaatsen is.En die afdaling van de zwarten, met al die stenen, daar bent ge natuurlijk ook nie in t'voordeel met slicks.
Al bij al, heel goe te doen.
Op t laatste ook iets meer asfalt, maar da is helemaal nie erg.De hellingen van t heuvelland zorgen wel voor de lastigheidsgraad.
Fijne rit.
45,2 km, avs 23,5, 2u47. (& 2X20)
Klimmerken
Mountainbiker

Post by Klimmerken »

Ben vertrokken om 10u.voor klein toerke want ben ziek :oops:
Binnen een uur was ik terug binnen avs 25.0
Mooi parcours en zeer goed berijdbaar.
uncle sam
Mountainbiker

Post by uncle sam »

Ik was reeds vroeg vertrokken om een dubbel te rijden: 45km en nadien nog eens de 26km.
Om 7h55 vertrokken aan de CC, via de vijver richting de Klijte, Scherpenberg en Rode berg waar de eerste bevoorrading nog niet helemaal op punt stond :wink:. Blijkbaar hadden ze nog geen bikers verwacht om 8h30.
Een handje geholpen (6 palen voor de tent vasthouden gaat beter met 6 dan met 5) en beloond met een extra stuk banaan :lol:.
De benen zaten goed en het parcours werd er steeds beter op. Via de zwarte en mont de flandres was het bij momenten pittig klimmen.
Gelukkig moet alles wat omhoog gaat ook ooit naar beneden gaan =D>
De 2de bevoorrading was dezelfde en deze keer al iets meer volk op post.
In volle vaart naar beneden richting Kemmel die we langs de gekende passage omhoog moesten: doseren offroad richting kerkhof en dan alle registers open op de kasseien. Deze lagen natter dan ik verwacht had met als gevolg dat ik halfweg moest stoppen om de achterband iets te lossen.
Eens boven wist ik dat de afdaling op de kasseien ook gevaarlijk glibberig kon zijn.
Beetje marge inbouwen en halfweg moesten we rechtsaf draaien via een leuke (bijna nooit gebruikte) passage tot de grote baan.
Vanaf hier was de tocht eigenlijk gedaan, ttz wat reste was wind in de rug en via dalende asfalt naar Dikkebus.
Iets voor 10h stond ik terug aan de start (avs 24) met nog goeie benen.
De 2de start aangevat en het parcours voelde zwaarder aan dan de eerste keer. Vooral de wind was veel heftiger dan rond 8h.
Beetje op automatische piloot gereden (parcours kende ik ondertussen al) en zo aangekomen aan de bevoorrading.
Nu iets langer blijven staan en genoten van de lekkere tomatensoep =D>
Het maagje was terug goed gevuld en ik had meteen een stuk warmer om nog de laatste 15km door te komen.
In volle vaart naar de voet van de kemmel waar er veel meer volk te zien was op de offroad hellingen richting kerkhof.
Gezwint naar boven waar ik zag dat men de pijlen had veranderd: naar rechts ipv rechtdoor via kasseien.
Ik wou revange en heb toch rechtdoor gereden, deze keer zonder stoppen de gladde kasseien opgeraakt (dankzij lagere bandenspanning).
De rest was het zelfde als de 1ste doortocht: baan met wind in de rug :-?
Aangekomen na 69.8km (24.9avs)

Volgende keer meer offroad plz, er is heel wat meer uit die streek te halen :oops:
Belle
Mountainbiker

Post by Belle »

We zijn met de fiets vanuit Watou vertrokken en hebben dan de 45 km gedaan. We hadden 85 km en in het naar huis gaan was het nog ferm wind op! Ik was blij dat er in momenten wat minder offroad in zat.

Het was leuk en goeie bevoorrading. Ik heb enkel 1 klein minpuntje: die afdaling met briquelion vond ik toch niet zo geslaagd. Voor de rest was het prima.

Tot volgend jaar!
marge
Mountainbiker

Post by marge »

Om 07 u 58 vertrokken.
Mooie tocht, maar nu ook niet het van het. Om een beetje kilometers te maken heb ik de lus (tss de twee bevoorradingen) van de 46 km 2 keer gedaan.
Net voor de (voor mij derde) bevoorrading gebeurde wat ooit eens moest gebeuren. PLATTE BAND NA 5497 KM. Toch met deze fiets. Reken daarbij nog +/- 2000 km zonder platvallen met mijn oude fiets en dat maakt dat ik+/- 7500 km gebiked heb zonder platvallen. (bandjes : Schwalbe Black Jack van 11 €)
Nieuwe binnenband gestoken en met de voetpomp aan de bevoorrading (laten) oppompen (waarvoor dank).
Opnieuw vertrokken voor 7500 km denk je dan. Forget it. Net voor de laatste offroadstrook naar Dikkebusvijver weer plat. Pipo had natuurlijk maar één reserveband mee (waarvoor had ik dat trouwens weer nodig ?) Een beetje bijgepompt dan maar en op de valreep het CC gehaald.
Mijn gemiddelde ? 20,6. Toch raar, niemand haalt me in. En toch worden hier (en op andere tochten) gemiddelden neergepend die heeel veel hoger liggen. Ik weet wel, het hangt er natuurlijk vanaf wie, wanneer vertrekt maar toch. Ik denk dat velen hun tellertje eens mogen controleren. Daarmee bedoel ik om eens de juiste wielomtrek in te stellen, niet volgens 'het blaadje' maar zelf gemeten.
Juister zou zijn om de tijden neer te pennen.
panbiker
Mountainbiker

Post by panbiker »

Eerste keer in deze streek gereden en ik vond het een zeer geslaagde rit,eerst een beetje baan om op te warmen en dan zeer toffe beklimmingen en schitterende afdalingen,allemaal nieuw voor mij, enkel had ik maar 42.63km op mijn teller staan,denk dat ie eens opnieuw moet ingesteld worden of waren er maar zoveel?Goede bevoorrading en lekkere braadworst,kortom zeer geslaagd,mij zien ze hier zeker nog terug =D> =D> =D>
BikingBrecht
Mountainbiker

Post by BikingBrecht »

Ik ben deze morgen van bij mijn ouders in Kemmel naar Dikkebus gefietst. Ik heb daar de grote toer gereden.
Een mooi tochtje, maar zoals hier reeds gezegd niet het beste uit de streek. Anderzijds waren de passages in de buurt van Boeschepe eens iets anders dan we gewoon zijn van toertochten in de streek.
Voor de grote toer had ik net geen 45km op de teller staan.

@Belle: die afdaling met briquelion wordt reeds vele jaren in toertochten gebruikt. Dit vraagt wat meer techniek, maar als al eens op rotsige paden in de hoge bergen gefietst hebt, dan valt deze afdaling best wel mee.
Fritsie
Mountainbiker

Post by Fritsie »

Vandaag ook samen met Etienne vertrokken voor de grote toer. Ervan genoten. We kregen een vlot berijdbaar parcours met de klassieke heuvels eigen aan de streek. Eventjes verwaterend gekeken naar de Mont de Cats toen hij binnen handbereik lag. Hem opnemen in het parcours zou gevolgen hebben voor de bevoorradingen en daarom laat men hem waarschijnlijk letterlijk links liggen. Ook eventjes getwijfeld om de 20 kmlus tweemaal te rijden, maar omdat ik omstreeks 12 u. 30 moest thuis zijn toch gekozen voor de verstandigste beslissing. Zowel de bepijling, de bevoorradingen als de afspuitinstallatie waren prima...dus een uitstekende organisatie. Bedankt. =D> =D>
Jason B
Mountainbiker

Post by Jason B »

vanmiddag om 14u samen met de maat nog gestart in dikkebus

had nogal wat maagproblemen geen idee hoe het kwam mss dat de felle wind tegen int begin er voor wa tussen zat

dan besloten om gewoon de 25km te rijden opt gemakske en er toch nog van genoten

1x verkeerd gereden en dus bijgevolg een paar km wind tegen en bergop mogen terugrijden om te zoeken waar we verloren geraakt waren #-o

al bij al een mooie tocht en mij zien ze volgende keer zeker terug
raketwomanFIE
Mountainbiker

Post by raketwomanFIE »

ik heb samen met mijn zoon de kleine gereden en man af gezien adem tekort slechte benen kortom 't was mijn dagske nie pffff het is nie plezant zo moeten afzien

aan de organisatie ligt het niet het was opnieuw een mooi parcours!
zelfs op de kleine was het aangenaam en af en toe wa lastig :-D
Post Reply