shifters XT2008 vs XTR
Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
- Gwen
- Mountainbiker
ik heb m'n bike dag op dag net 3 weken... heb de bouten net nagekeken, they ain't movin' babyRuben S. wrote:Misschien een stomme opmerking, maar hebben jullie die bouten onderaan al eens proberen aan te draaien?
- Ruben S.
- Mountainbiker
Maar het geeft wel info over de ervaringen met deze shifters hé.Gweñito Gafotas wrote:ik heb m'n bike dag op dag net 3 weken... heb de bouten net nagekeken, they ain't movin' babyRuben S. wrote:Misschien een stomme opmerking, maar hebben jullie die bouten onderaan al eens proberen aan te draaien?slordige afwerking van shimano volgens mij. Soit, daarmee weet beste topicstarter nog niet welke shifters te kopen hè. Ik zou zeggen, koop die met 't minste spleten tss. de 2 delen
Deze kunnen zijn keuze toch beïnvloeden.
Ik heb ze alvast liggen, maar nog niet kunnen testen. Maar voor de prijs van de shifters verwacht je inderdaad een betere afwerking. Op mtbr.com forum zijn er echter mensen die zeggen dat dit geen probleem vormt in de praktijk (dat ze al paar 1000km ermee hebben gereden zonder mechanische belemmeringen).
Dus misschien is het gewoon iets estethisch (wat me wel stoort eigenlijk, maar bon).
Dus misschien is het gewoon iets estethisch (wat me wel stoort eigenlijk, maar bon).
- Winno
- Mountainbiker
Nu buiten die slechte afwerking moet ik wel beamen dat ze supersnel en zeer accuraat schakelen! Als je dan nog de shadow XTR derr. gebruikt zoals ik dan kan ik zeggen dat het zeer smooth en supersnel werkt!! Kortom het werkt perfect en dat is toch wat telt nietwaarWimbeest wrote:Ik heb ze alvast liggen, maar nog niet kunnen testen. Maar voor de prijs van de shifters verwacht je inderdaad een betere afwerking. Op mtbr.com forum zijn er echter mensen die zeggen dat dit geen probleem vormt in de praktijk (dat ze al paar 1000km ermee hebben gereden zonder mechanische belemmeringen).
-
wasbeer2006
- Mountainbiker
- Location: Cannondale F29 carbon 2 2013 - SRAM XX, Hope evo stealth, Notubes arch en crest
Post by wasbeer2006 »
Nu zie ik hier toch dubbele dingen:
De een vind multirelease "meerdere" (dat zijn er trouwens maar twee) versnellingen terugschakkelen, dat kan alleen de XTR
De ander vind multirelease het kunnen terugschakelen duurmiddel van duwen en trekken en dat kunnen zowel de XT als XTR
Daarnaast is het verschil dat je de hendel van de XTR kunt verstellen van links naar recht en dat kan de XT niet.
De XTR schakelt iestje smoother maar zoals altijd het verschil tussen XT en XTR koop waar je het geld voor hebt. ga zeker niet krom liggen voor XTR ipv XT. Want of het de meerprijs waard is valt te betwijfelen.
De een vind multirelease "meerdere" (dat zijn er trouwens maar twee) versnellingen terugschakkelen, dat kan alleen de XTR
De ander vind multirelease het kunnen terugschakelen duurmiddel van duwen en trekken en dat kunnen zowel de XT als XTR
Daarnaast is het verschil dat je de hendel van de XTR kunt verstellen van links naar recht en dat kan de XT niet.
De XTR schakelt iestje smoother maar zoals altijd het verschil tussen XT en XTR koop waar je het geld voor hebt. ga zeker niet krom liggen voor XTR ipv XT. Want of het de meerprijs waard is valt te betwijfelen.
- Ruben S.
- Mountainbiker
multi-release is 2 versnellingen tegelijk kunnen opschakelen. Dit heeft de xt niet.wasbeer2006 wrote:Nu zie ik hier toch dubbele dingen:
2-way-release is de mogelijkheid tussen duwen en trekken aan het hendeltje.Dit hebben ze allebei.
- madskatingcow
- Mountainbiker
- Location: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019
Post by madskatingcow »
Ik vind de meerprijs van de XTR's tov de XT's (op de bike van mijn vriendin) wel de moeite waard. Hoe dan ook zijn de XT's zeker een goede keuzen, ze schakelen nog altijd zeer vlotjes op en af, sneller dan de SRAM triggers of gripshifts.
- madskatingcow
- Mountainbiker
- Location: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019