Scott Scale '08 (rigid p. 16)

Stel jezelf hier voor. Tevens geven we jullie hier de gelegenheid om je materiaal te showen.
raceface
Mountainbiker
Location: granville mahone ml beachbike, granville pulse-sid-full xt, yaabaa 499 trialbike

Post by raceface »

als je dan toch nieuwe wielen koopt XT 2008 kosten maar 230 euro bij van eyck

kheb er ook gekocht :oops:

mvg
sTTevie
Mountainbiker

Post by sTTevie »

Madeiros wrote:Geen indrukwekkende fiets?Het frame is hetzelfde als een 35 en als er iets versleten is kun je upgraden,een supermooie fiets om mee te beginnen mijn gedacht.
zeker weten :-D
Gf biker
Mountainbiker

Post by Gf biker »

Hebt gij ook last van dit probleem???
El Baelos
Mountainbiker

Post by El Baelos »

Heb het net gelezen, maar ik heb daar (denk ik :-? ) geen last van.
Zal vanavond of morgen wat foto's maken van hoe het er bij mij precies uitziet.
El Baelos
Mountainbiker

Post by El Baelos »

Vandaag mijn standaard Scott Ozon 2.0 voorband vervangen door een Geax Barro Marathon 2.1. Echt een ongelooflijk verschil in vertrouwen, die band is gewoon veel beter, zowel in de modder als op droog terrein.
demonic
Mountainbiker

Post by demonic »

Mijn zadel verkleurt nogal rap, het rood geeft af op het wit. Ik kuis het enkel met een vochtig doek.
Heb deze bike nog maar 2 maanden. Heb jij hetzelfde probleem? Indien niet, Wat doe jij om het eventueel proper te houden?

Image
El Baelos
Mountainbiker

Post by El Baelos »

Zadel ziet er bij mij inderdaad ook al zo uit, en het wit begint aardig donkerder te worden. Dat rood dat af gaat zou eigenlijk niet mogen, maar sowieso kan je wel verwachten dat een wit zadel op een MTB niet mooi wit blijft natuurlijk.
Qua kuisen ga ik er eigenlijk gewoon over met de spons als ik m'n fiets afwas, heb er nog niet echt op zitten schrobben.

Wel jammer trouwens, ik heb al een schuurtje in het zadel sinds m'n eerste MTB-rit. Gevallen en de fiets hing met het zadel in de prikkeldraad... zonde ! :oops:
Madeiros
Mountainbiker

Post by Madeiros »

demonic wrote:Mijn zadel verkleurt nogal rap, het rood geeft af op het wit. Ik kuis het enkel met een vochtig doek.
Heb deze bike nog maar 2 maanden. Heb jij hetzelfde probleem? Indien niet, Wat doe jij om het eventueel proper te houden?

Image

Da gaat er wel af na een tijdje,de mijne had da ook in 't begin maar nu is het terug hagelwit. Ik kuis mijn fiets en ook het zadel met feem,een superproduct echt alles verdwijnt onmiddellijk ik ontvet er zelfs mijn ketting mee.

http://www.feem.be/nl/producten/ontvetter.htm
El Baelos
Mountainbiker

Post by El Baelos »

Hoe zit het bij de andere Scale 60-eigenaars met de remmen?
Tot nu toe was dat al één van de dingen waar ik het minst tevreden over was (in vergelijking met de V-brakes op de fietsen van mijn vrienden), maar daarnet liept het wel de spuigaten uit.
Ben 70 km gaan MTB-en in de regen, en de remkracht was echt veel minder.
Tegen het einde werd het echt levensgevaarlijk, om tijdig stil te staan voor een rood licht moest ik met mijn voeten remmen.
Die remblokjes zijn in die éne rit helemaal weggesleten. Ze zijn zo schuin weggesleten, dus bovenaan de blokken zijn ze nog vrij dik, maar onderaan zit er niks meer op.
Iemand een goede tip voor nieuwe remblokjes?
demonic
Mountainbiker

Post by demonic »

Mijn MTB heeft er nog maar 200 km opzitten. Nog geen sleet te zien a/d remblokken.
Post Reply