Hallo, 11 en 12 april gaan wij met een groepje vrienden mountainbiken in Malmedy, we zouden graag met iemand meegaan die de omgeving daar goed kent zodat we geen vaste routes ( veel asfalt ) hoeven te rijden !
We hopen op een reaktie... Bedankt.
groet Mike
Bikepartner gezocht voor Malmedy
Zoek je iemand om in het week-end mee te gaan biken? Interesse om eens een gezamelijke uitstap te organizeren? Maak je hier kenbaar.
Re: Bikepartner gezocht voor Malmedy
als je de juiste vaste routes ginder kent, kom je nochtans niet veel asfalt tegen zulle !MikeBike wrote:Hallo, 11 en 12 april gaan wij met een groepje vrienden mountainbiken in Malmedy, we zouden graag met iemand meegaan die de omgeving daar goed kent zodat we geen vaste routes ( veel asfalt ) hoeven te rijden !
Re: Bikepartner gezocht voor Malmedy
Welke zijn dan de juiste vaste routes? Ik ken enkel de drie officiële routes en die stellen niet veel voor.Rodenbach wrote: als je de juiste vaste routes ginder kent, kom je nochtans niet veel asfalt tegen zulle !
Asfalt en brede onverharde paden zijn hetzelfde he.. er is gewoon te weinig te beleven op de vaste routes.
Ik ben al veel gaan biken in Malmedy en het blijft voor mij toch één van de beste plaatsen in Belgie om te gaan biken (en ja, ik heb al veel andere routes gereden in de Ardennen en ik hou ook niet van teveel asfalt), ook al omdat het voor mij niet zo heel lang rijden is.
Je komt inderdaad redelijk wat asfalt tegen op bepaalde routes (zoals op zoveel routes in de Ardennen heb ik al gemerkt) maar ik vind het hier nooit echt vervelend worden aangezien er ook wel veel leuke en mooie stukken in zitten en die maken het toch de moeite (voor mij toch, zal ook wel van persoon tot persoon afhangen zeker).
Maar als je naar ginder gaat om een single-track paradijs te vinden of constant door het bos te rijden dan kan het al wel eens tegenvallen op de vaste routes, das een feit...
Er zijn daar in de regio trouwens een hele nest (vrij goed voor de Ardennen) afgepijlde routes dus als je de juiste combinaties maakt kunde supermooi tochtjes doen en asfalt tot de minimum herleiden.
Tip: Koopt een kaart en/of ga hier is kijken: http://www.eastbelgium.com/mountainbike ... elgien.php
Je komt inderdaad redelijk wat asfalt tegen op bepaalde routes (zoals op zoveel routes in de Ardennen heb ik al gemerkt) maar ik vind het hier nooit echt vervelend worden aangezien er ook wel veel leuke en mooie stukken in zitten en die maken het toch de moeite (voor mij toch, zal ook wel van persoon tot persoon afhangen zeker).
Maar als je naar ginder gaat om een single-track paradijs te vinden of constant door het bos te rijden dan kan het al wel eens tegenvallen op de vaste routes, das een feit...
Er zijn daar in de regio trouwens een hele nest (vrij goed voor de Ardennen) afgepijlde routes dus als je de juiste combinaties maakt kunde supermooi tochtjes doen en asfalt tot de minimum herleiden.
Tip: Koopt een kaart en/of ga hier is kijken: http://www.eastbelgium.com/mountainbike ... elgien.php
-
madrista666
- Mountainbiker