09/03/08 LICHTERVELDE

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
amateur-biker
Mountainbiker

09/03/08 LICHTERVELDE

Post by amateur-biker »

Zondag 9 maart 2008 : 1ste Huwynstocht te Lichtervelde
Deze mountainbiketocht wordt georganiseerd door KWB Lichtervelde.
Start aan het judolokaal in de sportlaan nabij het sportcentrum
Van start gaan kan tussen 8u en 10u30.

De inschrijving kost 2 Euro op vertoon van KBW-lidkaart en 3,50 Euro voor niet leden.
Keuze uit 4 afstanden : 29, 33, 48 of 56 km.
Parcours: goeie afwisseling van veldslagen, bossen, single tracks en prive stukken. Gedetailleerde beschrijving volgt later.

Nuttige info: fietsenverhuur mogelijk mits reservatie voor 5 maart op tel. 056/ 23.37.23; ruime parkeermogelijkheid op nabijgelegen parkings van LIDL en ALDI
Pechverhelpingsdienst voorzien tijdens de rit; twee verzorgde bevoorradingen onderweg op de langste afstanden en 1 op de kortste; bij aankomst belegde boterham; douches voor dames en heren; uitgebreide afspuitstand.

Voor meer inlichtingen kan u terecht bij:
- Geert Vanhee, (E-mail : vanheegeert@hotmail.com) (tel. 051/ 74.40.34);
Moustache
Kerstman

Post by Moustache »

Vertel eens een beetje over het parcours... Waar naartoe, hoeveel off-road...???
Lichterveldenaere
Mountainbiker

Post by Lichterveldenaere »

Ik ken het parcours niet helemaal, maar de parcoursbouwer is een bikemaat van mijn vader. De tocht zal naar mijn aanvoelen heel anders zijn dan die andere in Lichtervelde (januari en april). Gelijkaardige stroken zullen er wel inzitten (er ligt niet zoveel in Lichtervelde), maar aan de parcoursbouwer hoor je dat hij actief op zoek gaat naar offroad. Ze gaan ook buiten Lichtervelde. Ik heb ook al van een nieuwe strook gehoord waarvoor ze speciaal een brug hebben gemaakt. =D>

Een technisch Oostrozebeke, een veldtoertocht zoals in Aarsele, een offroadrijk Sijsele of een bosrijk Hertsberge zal het zeker niet zijn, maar ik heb er goede hoop op, dat deze tocht mij meer zal kunnen bekoren dan de andere Lichterveldse tochten. Voor zoveel inzet laat ik dan ook graag een vierde deelname in Rekkem of een Franse bosrit schieten.
amateur-biker
Mountainbiker

Post by amateur-biker »

Parcoursbeschrijving : 1ste Huwynstocht KWB Lichtervelde

Direct bij het vertrek aan het sportcentrum wordt een splitsing gemaakt tussen de grote (48-56km) en kleintere afstanden (29-33km).
De grote lus loopt via de visvijvers (paepes putten) en prive slagen richting Torhout. Daar komen we via single tracks aan de achterkant van Groenhove bos waar we doorrijden om voorraan terug uit te komen richting ’t veld. Hierbij nemen we verschillende veldwegels en een single track om aan de eerste bevoorrading aan te komen. Wat later komen de korte afstanden ook terug aansluiten.
Verder gaat het via o.a. een kiezelslag, privedoorsteek en veldwegen richting zwevezele-ruddervoorde. Hier volgt de splitsing tussen de 48 en 56 km. Met de grootste afstand gaat het richting Munckebussen in Zwevezele-Ruddervoorde waar we de doorsteek meemaken van het prachige domein. Via veldwegels en priveslagen keren we terug naar ’t hoge te Zwevezele. De kortere afstanden sluiten terug aan vooraleer een kasseistrook voor de wielen wordt geschoven. Daarna rijden we via veldwegels terug lichtervelde binnen om aan de tweede bevoorrading te komen.
Vervolgens doen we o.a. het cyclocross parcours aan om dan riching Huwynbos te rijden. Voor we aan het Huwynbos komen krijgen we eerst nog een technisch stukje in een privé bosje. Voorbij de Huwynbossen gaat het via veldwegels richting Verduynbos. Dit privebos zal voor de meesten onbekend in de oren klinken daar het voor de allereerste keer is dat dit door mountainbikers aangedaan wordt. Na deze technische passage rijden we langs veldwegels en single tracks richting centrum Lichtervelde.

We vragen uitdrukkelijk om de privéstukken enkel op de dag zelf te betreden zodat we deze mooie stukjes parcours ook in de toekomst terug kunnen aandoen. Tevens gaat onze dank ook uit naar de eigenaars van de privedoortochten voor het verlenen van toelating tot doorgang.

Zo, nu maar aftellen naar 9 maart voor deze tourtocht met tal van nieuwe stukken die nog nooit voorheen werden aangedaan. De voorbereiding van deze tocht heeft ongeveer een jaar tijd in beslag genomen maar we zijn ervan overtuigd dat dit zal gesmaakt worden.
deurbieter
Mountainbiker

Post by deurbieter »

op verzoek van schoonbroer Jan (kwb lid) zal ik er bij zijn
met waarschijnlijk nog enkele bikers :wink:
LouisVitess
Mountainbiker

Post by LouisVitess »

Bossen en heuvels kun je natuurlijk niet uit de hoed toveren, maar aan de parcoursbeschrijving te lezen zal wel het maximum uit de streek rond Lichtervelde gehaald worden. En geen nood, een goede organisatie en apres-bike (boterham en leffe) is al een groot pluspunt. Met mijn West-Vlaamse roots is 't een gelegenheid om nog eens in W-Vl te MTB-en, en ook omdat ik die organisatoren ken.

Hou ons op de hoogte van de toestand van het parcours, en amateur-biker, tot nog eens op de MTBfiets in Vlaams Brabant.
Cyclomakke
Mountainbiker

Post by Cyclomakke »

Ziet er goed uit ! :bounce: :bounce: Ik sta al te springen om af te komen... Die "veldslagen" wil ik wel eens van dichtbij zien ! Ik breng nog een man of vier mee, en dan zullen we daar eens aan 't baggeren slaan..., in afwachting van de donkere Leffe achteraf :drunk:
amateur-biker
Mountainbiker

Post by amateur-biker »

misschien hebben we nog een een zeer belangrijk punt vergeten aan te halen : den apres zullen we aan zeer democratische prijzen kunnen aanbieden gezien we het zelf in hadden hebben. Met andere woorden : een Leffe achteraf, dat kan smaken.

P.S. : eerst nog een beetje werken s.v.p.
tloperke
Mountainbiker
Location: Thompson Pro Team LX (winter) en Scott Spark 30 - 2011 (zomer)

Post by tloperke »

Als de nieuwe body tegen zondag gemonteerd is, zal ik ook van de partij zijn. Ziet er mij een leuk tochtje uit. :bounce:
den wakkere bakker gits
Mountainbiker
Location: Monty jozef dressler Replica+scott spark 30+ maes beach 29'er+ koxx trialbike+Pyga onetwenty

Post by den wakkere bakker gits »

Wij zullen er ook bij zijn met mtbteam de grysperre uit Gits :bounce:
Voor de moment met 3 #-o maar der kunnen er nog bijkomen [-o<
Tot zondag 8-[
Post Reply