Sinaai 17/02/2008

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
tarzan
Mountainbiker

Post by tarzan »

Eerst wil ik in de naam van de organisatie alle deelnemers hartelijk bedanken ! Wij hopen dat jullie er van genoten hebben.
Fredrik wrote:Voor de 5e keer willen we jullie verwelkomen op Polkense MTB-tochten op
zondag 23 December 2007

Er is een keuze uit 3 afstanden:
28, 40 of 52 km en dit voor 75% op onverharde paden over een gevarieerde omloop.
Zoals elk jaar bieden we de bikers een nieuw parcour aan: de grote afstand zal lopen via den baggard, het heidebos en het kloosterbos (Wachtebeke). Dit jaar geen dijken te bespeuren.

Weet je Fredrik, dat wij lang voor jullie tocht al overwogen om naar het Kloosterbos af te zakken.
Dat we dit geschrapt hebben omdat jullie daar dan al gereden hebben. Dat we het leuke stuk in Eksaarde geschrapt hebben omdat dat al in zoveel tochten zit.
Dat we gechokeerd waren door de tocht van Eksaarde vorig jaar omdat die wel bijna een kopie was van onze tocht vorig jaar, maar heb je ons horen klagen...
De meeste organisaties doen hun best, wij, jullie, maar geen enkele organisatie hier kan een "nieuw" parcours aanbieden in een streek die al doorkruist wordt door zoveel tochten. We bouwde zelfs een brugje om plat gereden paden te vermijden.
Toen we deze toer aan het uitstippelen waren lag er een leeg blad op onze tekentafel en geen toertocht van de Polken. Ik denk dat elke deelnemer die beide tochten heeft gereden en even objectief zijn menig geeft, zal toegeven dat ze wel genoeg van elkaar verschillen !
Last edited by tarzan on Mon 18 Feb 2008 11:14, edited 1 time in total.
tarzan
Mountainbiker

Post by tarzan »

Fredrik wrote:De bouwers van het parcous hebben helemaal niet veel werk gehad, enkel "copy and paste" werk van de MTB tocht in de Polken in Stekene. [-X
Sorry, ik vind dit vrij zwak.
Maw, wat jij hier beweert is de waarheid geweld aan doen.
jimmyvlb
Mountainbiker

Post by jimmyvlb »

=D> =D> voor de organisatie in sinaai.
het was een tocht om duimen en vingers bij af te likken. bijna de hele tocht ging over onverhard.

ook de bepijling was dik in orde en die douches waren een super idee. Het gebeurt niet vaak dat als ik om half 11 vertrek, ik me nog kan douchen met warm water. hier was het nog lekker warm.

prachtige organisatie.
JEPEDEWE
Mountainbiker

Post by JEPEDEWE »

perfecte toer! een voorbeeld voor velen!
volgend jaar opnieuw op post... hopelijk heeft het dan weer gevroren wat anders, vrees ik, is het een bikkelharde toer.
mcoen
Mountainbiker

Post by mcoen »

Gisteren ook gestart in Sinaai. Was van begin januari geleden in nieuwkerken waar ik gekneusde ribben had opgelopen. Na een weekje snowboard terug in actie geschoten. Wel alleen gestart. Charlotte heeft vrijdag op school haar voet zwaar verstuikt met de sportdag en is zeker 1 week out, Justine op skiverlof de 2de dag haar arm gebroken.

Gekozen voor de 44km, moest om 11:30 terug thuis zijn en pas rond 9:00 gestart. Was inderdaad mooie toer, een stralend winterzonnetje en een mooie bevoorrading. Wat wil een mens nog meer.

Had alleen een vraag met dat toilet aan de bevoorrading. De afvoerbuis liep volgens mij rechte de beek ik.

grtz,

Marc
Triple-T
Mountainbiker

Post by Triple-T »

Dit was nog eens een wintertocht zoals ik ze graag heb.
Hard bevroren modder, blauwe hemel met zalig winterzonnetje, schitterende vergezichten....

Thuis vertrokken in Lokeren, 6km tot het tankstation, ideaal opwarmertje.
Ingeschreven en vertrokken voor de 53km omstreeks 9u40. Na enkele honderden meters direct offroad , lange offroad stroken werden aan elkaar verbonden met kleine stukjes asfalt. Tot de bevoorrading alleen gereden aan een mooi tempo, een paar bikers ingehaald maar toch vrij weinig volk.
Het buffet in de bossen was dik in orde, er hing ook een routemap, had ik aan de start gemist. Toch altijd interessant om te zien waar de splitsingen bevinden. Na de splitsing van de 53, geen bikers voor of achter meer te bespeuren. Een beetje later hevige darmkrampen gekregen, de buikgriep die me de voorbije week 3d had geteisterd, was dus nog niet uit mijn lijf.
Kwam geen meter meer vooruit, nog 35km tot thuis pffff....
In het heidebos even kunnen optrekken aan 4 bikers die ik in 't begin van de rit was gepasseerd maar op een lastig offroad stuk in Moerbeke toch moeten lossen. Even getwijfeld om via asfalt naar Lokeren te rijden maar toch het parcours verder gevolgd tot de moervaartdijk in Eksaarde, daar naar rechts gereden richting spletterenbrug en zo terug naar Lokeren.
De après heb ik dus gemist...

Conclusie : schitterende tocht met veel offroad waarvan zelfs veel in het bos =D>, goed georganiseerd, bepijling super, één van de betere tochten van de streek =D>.
Dat het parcours veel weg had van een andere tocht (heb ik niet gereden) zou goed kunnen, maar kan je soms niet vermijden met het overaanbod de laatste tijd...

De cijfers nog : 62km, 21.7 avg, 154 avg hr
Bosrider
Mountainbiker

Post by Bosrider »

Fredrik wrote:
den mountenbiker wrote:Net terug van de 53 km
Pracht parcour met de vele bossen in Stekene,stukse heidebos
veel off-road gehalte gehad, parcour bouwers hebben hun werk goed gedaan
De bouwers van het parcous hebben helemaal niet veel werk gehad, enkel "copy and paste" werk van de MTB tocht in de Polken in Stekene. [-X
Fredrik, ik ben voor een groot stuk verantwoordelijk voor het uitstippelen van de route, ik tracht ook steeds net iets anders te doen dan de anderen. Dit is een niet zo eenvoudige taak gezien de mogelijkheden en vele andere organisaties in de omgeving. Ikzelf heb niet het geluk gehad de Polkenrit te kunnen rijden ik kan dus niet vergelijken, ik kan je enkel garanderen dat er zeker geen Polkenrit als vertrekpunt is gebruikt. Ik sluit niet uit dat er stukken gemeenschappelijk waren maar dat is natuurlijk zeer moeilijk realiseerbaar. Bovendien beken ik tijdens het ontpijlen nog oude niet opgeruimde pijlen te hebben weg genomen van Hudiko waren deze toevallig van jullie ?? :-) :-)
Toch bedankt voor de kritiek, deze wordt genoteerd, mischien lukt het ons ook u volgend jaar tevreden te stellen.
elmago
Mountainbiker

Post by elmago »

Fredrik wrote:De bouwers van het parcous hebben helemaal niet veel werk gehad, enkel "copy and paste" werk van de MTB tocht in de Polken in Stekene. [-X
Ik vind deze reactie vrij zwak. #-o

Zowel de tocht in Stekene als deze in Sinaai waren top en haalden alles uit de streek wat er uit te halen valt, dan is het toch wel logisch dat veelvuldig dezelfde paden worden gebruikt, omdat meer dan dit in de streek niet voorhanden is.
Fredrik
Mountainbiker

Post by Fredrik »

Ik hoop enkel dat de vele mtb tochten elkaar niet kapot maken. Onder tussen zijn er 5 tochten in Sinaai en 5 in Stekene.
Dus een overaanbod.

De overlap met het Polken parcour van december was ca. 20 tot 25 km, wat wij als organisatie van de Polkentocht veel vonden.
elmago
Mountainbiker

Post by elmago »

Fredrik wrote:Ik hoop enkel dat de vele mtb tochten elkaar niet kapot maken. Onder tussen zijn er 5 tochten in Sinaai en 5 in Stekene.
Dus een overaanbod.

De overlap met het Polken parcour van december was ca. 20 tot 25 km, wat wij als organisatie van de Polkentocht veel vonden.
Daar ben ik ook bang voor, sommige onverharde paadjes die in de week ook veelvuldig door gewone fietsforenzen worden gebruikt zijn na zo'n natte winter door al die toertochten passages helemaal in frut gereden, dat heb ik vorige week nog in Haasdonk gemerkt. :roll:
Ben benieuwd wanneer hierop de eerste klachten gaan beginnen komen. #-o
Post Reply