Vraagje

Meer info over hoe je best eet en drinkt, het gebruik van een hartslagmeter of spierstimulatietoestel, hier kan je ervoor terecht.
Genius
Mountainbiker

Post by Genius »

Inspanningshoofdpijn op een duurtraining?? Dan ben je niet goed bezig vrees ik... Maar idd steeds genoeg eten en drinken onderweg.

Wat betreft voor u absalon, Ik zou mij geen zorgen maken, dat is gewoon teken dat je effectief een beetje moe bent. Dit kan m.i. geen kwaad. Eventueel de lange duurtrainingen van +5u vervangen door een kortje van 3u ofzo en mss eens een goede hersteltraining inlassen (desnoods 2 dagen na elkaar) en dan zou je je normaal wel beter moeten voelen denk ik. Je kan ook nog enkele dagen doortrainen, maar dan moet je daarna een korte rustperiode inlassen, en dat is gezien de periode niet echt het ideale moment.
Sunn Xtreme
Expert

Post by Sunn Xtreme »

Putteke wrote:Ik heb vandaag iets gelijkaardigs gehad. Men ochtendpols lag iets hoger maar niet om mij zorgen over te maken. Tijdens de rit ging alles heel normaal ik reed 28km/u gemiddeld binnen men hartslagzone en men hartslag zakte goed na dat ik eens had doorgetrokken. Maar ik kreeg barstende hoofdpijn na een half uur. Uiteindelijk na een uur en half beslist om naar huis te gaan. Ik heb toch nog 2u15min gereden. Maar thuis heb ik een hele namiddag misselijk geweest en barstende hoofdpijn gehad. Ik denk dat het de tijd van het jaar is en dat iedereen er wel een beetje mee zit.

Mvg Ruben
mja.. zou een opkomend kwaaltje kunnen zijn... deze periode echt in de mode :wink: en het zit nog niet aan zijn top..wacht maar tot binnen een week of 2-3 (volle dokterszalen)
komende dagenzou je weleens keelpijn, of lopende / verstopte neus kunnen hebben, een raa aanvoelend hoofd,...

kvermoed dat je je een paar dagen gaat slapjes voelen, of gewoon een vermoeid gevoel, bij inspanningen (werk, sport, ....)
dan is het beste, een dag of 3 overslaan, je extra verzorgen, extra vroeg gaan slapen, een boullionsoepje als versterker.... dan een dag of 2 op de rollen rijden (max 30min, vanwege sterk transpireren) en dan stilletjes terug beginnen. let er wel op dat je nog een dikke week gevoelig blijft, en je zuinig omspringt met je krachten.

van weinig drinken tijdens training, kan je hoofdpijn krijgen, maar dan moet je al vrij sterk transpireren treed meestal op na 2-3u training met weinig of niet drinken). Maar na een half uur al hoofdpijn en misselijkheid, duid eerder op een kwaaltje.
Post Reply