Negatief was dat de Red-bull meisjes maar toekwamen als onze fiets al op de auto stond.
17/02/08 Zwevegem
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
- de fretter
- Mountainbiker
Post by de fretter »
Vanmorgen om 8 uur aangezet en het was voor mij berekoud aan de handen. Ik ben wel een fan van het glooiend landschap en vind het zeker de moeite om eens naar Zwevegem af te zakken. Pijltjes zijn inderdaad klein en soms moeilijk te zien. We hebben ook verschillende keren verkeerd gereden. Het was ook omdat we te rap reden maar ja wat wil je zo'n parcour. Positief was wel dat we met vier gestart zijn en de groten allemaal uitgereden hebben met een AVS van 25. En dit zonder training. We geraken stilaan naar onze topvorm volgende week naar Beernem.
Negatief was dat de Red-bull meisjes maar toekwamen als onze fiets al op de auto stond.

Soms moet je in deze streek met een beetje minder ook tevreden zijn hecasper wrote:Diegenen die dit een supertocht noemen zijn nie veel gewend zekers ??
Man, man al die schone stukken laten liggen ..................![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
En waarom rijdt ge hem dan zelf ??
Ewel, het was een schone wegttraining![]()
Heen en terug met de bike zo'n 65Km op de teller, want als we willen klaar zijn voor de zomermarathon's hebben we kilometers nodig !
Bepijling kon idd ook beter, gelukkig kennen we de streek als onzen broekzak![]()
Gelukkig maakte het gezelschap veeeeeeel goed en den après veel goed![]()
![]()
Gr,
Casper
- Mega Mingie
- Mountainbiker
Post by Mega Mingie »
Met drie Fortismannen (Fretter, Turtle en mezelf) en met Dixiesydi inderdaad vertrokken rond 8.00u. Prachtig tempo, AVG 25 gedraaid.
Wel 't geluk dat er dan nog maar weinig volk op baan was, dus overal goed kunnen doorrijden.
+ bevoorrading
+ après (vriendelijke mensen!)
+ prachtig glooiend landschap (zelfs ik kon dat smaken!)
- bepijling:grotere pijlen aub en vooral in afdalingen een waarschuwingspijl hangen. We zijn inderdaad een paar keer voorbij
een pijl gevlogen.
- douches op zich waren ok, maar de ruimte waarin was véél te klein
Wat road/offroad betreft: we wisten het vooraf, hier zit veel road in. Dat gevoel wordt dan nog versterkt door 't feit dat offroad ook al zo vlot reed door de harde ondergrond. Maar 't heeft me echt niet gestoord. Je maakt de rit dan wat hard door sneller te trappelen.
Bedankt organisatie voor de fijne voormiddag.
Volgende week Beernem!
Wel 't geluk dat er dan nog maar weinig volk op baan was, dus overal goed kunnen doorrijden.
+ bevoorrading
+ après (vriendelijke mensen!)
+ prachtig glooiend landschap (zelfs ik kon dat smaken!)
- bepijling:grotere pijlen aub en vooral in afdalingen een waarschuwingspijl hangen. We zijn inderdaad een paar keer voorbij
een pijl gevlogen.
- douches op zich waren ok, maar de ruimte waarin was véél te klein
Wat road/offroad betreft: we wisten het vooraf, hier zit veel road in. Dat gevoel wordt dan nog versterkt door 't feit dat offroad ook al zo vlot reed door de harde ondergrond. Maar 't heeft me echt niet gestoord. Je maakt de rit dan wat hard door sneller te trappelen.
Bedankt organisatie voor de fijne voormiddag.
Volgende week Beernem!
De drank vond ik inderdaad te duur
. Misschien zijn ze aan het sparen voor grotere en duidelijkere pijltjes
Anders was het wel een leuk tochtje en 2 goede bevoorradingen.
Ben op mijn bek gegaan in een vlugge afdaling en veel chance gehad dat ik me niet pijn heb gedaan. Mijnen engelbewaarder was ondanks het koude weer toch meegekomen naar Zwevegem.
Al bij al, bedankt voor een leuke voormiddag. Tot volgend jaar.
Anders was het wel een leuk tochtje en 2 goede bevoorradingen.
Ben op mijn bek gegaan in een vlugge afdaling en veel chance gehad dat ik me niet pijn heb gedaan. Mijnen engelbewaarder was ondanks het koude weer toch meegekomen naar Zwevegem.
Al bij al, bedankt voor een leuke voormiddag. Tot volgend jaar.
- Rock Rider
- Mountainbiker
Post by Rock Rider »
Mij vandaag goed geamuseerd, maar dat had vooral te maken met het gezelschap en helemaal niet met het parcours... Echt jammer dat er niet meer uit de streek gehaald werd. Daarbij komt nog dat de weinige stukken "onverhard" dan ook nog keihard lagen...
Pijltjes konden ook beter, ze waren niet goed zichtbaar en dan nog te weinig om goed te zijn ook...
Tja, volgend jaar toch eens naar iets anders uitkijken, tenzij ik weer kan starten met dezelfde bende... want die maakte veel goed, ook tijdens den leuke apres...
Met de fiets van thuis naar Zwevegem en daar de groten toer en terug naar huis... In totaal had ik toch wel een goede 81 km... Met een gemiddelde van 22.7 km/h
Pijltjes konden ook beter, ze waren niet goed zichtbaar en dan nog te weinig om goed te zijn ook...
Tja, volgend jaar toch eens naar iets anders uitkijken, tenzij ik weer kan starten met dezelfde bende... want die maakte veel goed, ook tijdens den leuke apres...
Met de fiets van thuis naar Zwevegem en daar de groten toer en terug naar huis... In totaal had ik toch wel een goede 81 km... Met een gemiddelde van 22.7 km/h
- the grandmaster
- Mountainbiker
Post by the grandmaster »
Yups, hier ook gereden vandaag.
Inderdaad veel asfalt gezien, maar de 'licht'hellende stroken konden dit voor mij ruimschoots kompenseren. Wie t nie lastig genoeg vond, moet dan maar eens proberen 5km/u vlugger te rijden dan normaal. ge zult t wel lastig vinden.
Over de bepijling geen kwaad woord: zelf nergens misreden. Wel hier en daar diep in de remmen moeten gaan, omdat we t' pijlke maar in laatste instantie opmerkten.
De bevoorradingen waren sober, doch voldoende, en goed ingeplant in t parcours.
Leuke tocht.
49,5km in 1u56, avs 25,5 ( met dank hiervoor aan Dieter'de Magnus Backstedt' onder de raketmannen, voor het kopwerk de laatste 15km)
en 28 heen en 28 terug natuurlijk.
En aan de bikers uit de streek: zou er daar niemand dienen dikken boom, die daar in die rappe afdaling, half in da tegelpadje is gegroeid, willen wegkappen?
Moet daar namelijk altijd weer een enorm gat laten op mijn collega's. En k'denk dat ze dat al weten...
Inderdaad veel asfalt gezien, maar de 'licht'hellende stroken konden dit voor mij ruimschoots kompenseren. Wie t nie lastig genoeg vond, moet dan maar eens proberen 5km/u vlugger te rijden dan normaal. ge zult t wel lastig vinden.
Over de bepijling geen kwaad woord: zelf nergens misreden. Wel hier en daar diep in de remmen moeten gaan, omdat we t' pijlke maar in laatste instantie opmerkten.
De bevoorradingen waren sober, doch voldoende, en goed ingeplant in t parcours.
Leuke tocht.
49,5km in 1u56, avs 25,5 ( met dank hiervoor aan Dieter'de Magnus Backstedt' onder de raketmannen, voor het kopwerk de laatste 15km)
en 28 heen en 28 terug natuurlijk.
En aan de bikers uit de streek: zou er daar niemand dienen dikken boom, die daar in die rappe afdaling, half in da tegelpadje is gegroeid, willen wegkappen?
Moet daar namelijk altijd weer een enorm gat laten op mijn collega's. En k'denk dat ze dat al weten...
- Rock Rider
- Mountainbiker
Post by Rock Rider »
Dienen boom zorgt juist voor een extra uitdaging...the grandmaster wrote:
- Rock Rider
- Mountainbiker
Maarja, te vroeg moeten opstaan zeker
Anders, zeer goeie tocht met VRIENDELIJKE mensen aan de bevoorradingen
Het weer was ook tip top.
Ciao.