Hallo,
ik doe al 32 jaar nachtwerk. Ik heb weinig problemen met vermoeidheid.
Toch vertelt mijn polar mij dat de nacht niet in uw kleren kruipt. Gemiddeld 8 hartslagen hoger dan zonder nachtwerk.
Punt is dat vermoeidheid zich stilletjesaan opstapelt zonder dat je er nota van neemt.
Ik heb vorig jaar zes maand niet gewerkt en dan heb ik pas ondervonden welke invloed dat nachwerk op mijn gestel heeft.
Ik was een totaal ander mens met meer energie en veel rustiger.
De grootste fout die ge kunt maken is denken dat ge met nachtwerk nog een ganse dag overhoud om vanalles te doen.
Nachtwerk en een doorgedreven training zal een hele belasting voor uw lichaam zijn.
Wees realistisch in uw doelstellingen en aanvaardt dat ge niet alles kunt hebben. Luister naar wat uw lichaam u tracht te vertellen.
Wedstrijd rijden VS. Nachtwerk
Meer info over hoe je best eet en drinkt, het gebruik van een hartslagmeter of spierstimulatietoestel, hier kan je ervoor terecht.
Ja zo rond kwart na 5 kan ik gemakkelijk in men bed liggen.
Zou het niet handig zijn om een trainer te nemen nu ik competitie ga doen? Die zal waarschijnlijk dan ook beter weten waneer ik het rustiger moet aan doen enz.
Heeft er iemand adressen? Kost het veel zo'n trainer?
Heeft er iemand ervaringen mee?
Zou het niet handig zijn om een trainer te nemen nu ik competitie ga doen? Die zal waarschijnlijk dan ook beter weten waneer ik het rustiger moet aan doen enz.
Heeft er iemand adressen? Kost het veel zo'n trainer?
Heeft er iemand ervaringen mee?
-
Sunn Xtreme
- Expert
Post by Sunn Xtreme »
als je rond 5u gaat slapen, kan je nog een diepere slaap vatten met enige kwaliteit, dan iemand die rond 7-8u in zijn bed ligt (dat zijn soms rampen)
hopelijk woon je niet vlak aan een school, want dan kan je er echt veel last van hebben. (lawaai voor en na school, de bel, extra verkeer,...)
hopelijk woon je niet vlak aan een school, want dan kan je er echt veel last van hebben. (lawaai voor en na school, de bel, extra verkeer,...)
-
Sunn Xtreme
- Expert
Post by Sunn Xtreme »
in normale omstandigheden misschien.
Hier word je ganse levenswijze helemaal ondersteboven gegooid. Totaal tegen je bioritme in, wat dus wel voor vervelende slaaponderbrekingen kan zorgen, en korte slaaptijden.
Hier word je ganse levenswijze helemaal ondersteboven gegooid. Totaal tegen je bioritme in, wat dus wel voor vervelende slaaponderbrekingen kan zorgen, en korte slaaptijden.