Mijn 3 Gebroeders :D

Stel jezelf hier voor. Tevens geven we jullie hier de gelegenheid om je materiaal te showen.
Tinman
Mountainbiker

Post by Tinman »

Davykoppen wrote:De flits bij licht in de woonkamer maakt het er niet echt mooier op, want de structuur is exact dezelfde als die van de tijdritfiets.. Alleen is die buiten gefotografeerd. Zodra mn XTR voorderrie binnen is en de kabels zijn getrokken en de hele boel is afgesteld ga ik buiten een sessie schieten met alle 4 de bikes.
Okay... misschien zie ik ze wel een keertje in het echt door Weert flitsen. :wink: :-D
Ghastly
Mountainbiker

Post by Ghastly »

en hoeveel betaal je nu aan verzendkosten + tax + douane enzoo? Had op weightweenies die vraag ook gesteld, maar ze konden me daar niet precies helpen. Met de euro-dollar-koers zou het wel goed uit komen om eens bij zo'n groupbuy in te springen!

pm me als je het hier niet wilt zetten...

Thx!
Davykoppen
Mountainbiker
Location: Carbon HT - WCS Carbon - XTR 960 - CrossMaxSL - SLR TT - Twister SS - Nokon

Post by Davykoppen »

tinman wrote:
Davykoppen wrote:De flits bij licht in de woonkamer maakt het er niet echt mooier op, want de structuur is exact dezelfde als die van de tijdritfiets.. Alleen is die buiten gefotografeerd. Zodra mn XTR voorderrie binnen is en de kabels zijn getrokken en de hele boel is afgesteld ga ik buiten een sessie schieten met alle 4 de bikes.
Okay... misschien zie ik ze wel een keertje in het echt door Weert flitsen. :wink: :-D
Ik denk eerder op de koersfiets dan op de MTB. Op 2 april bij de ijzeren man wedstrijd en natuurlijk de Rog Tour!

@ Ghastly: Ik was ongeveer 350-400 euro per frame kwijt. TT was iets duurder, ongeveer 750. Ik vind dat je voor dat geld werkelijk NERGENS meer krijgt. Bijvoorbeeld, mijn MTB-frame woog rond de 1200 gram. Het is een 21 inch en dan vind ik dat voor die maat niet slecht! Ik neem daarom de verschillende carbon-weaves er op de koop toe bij. Dat beetje boeit mij helemaal niks, ik weet dat het 3 supersnelle, redelijk lichte fietsen zijn die 100% doen wat ze moeten doen, hard van A naar B rijden!

Ik heb daarnaast ook nog een andere tick wat fietsmateriaal betreft, namelijk Giro Helmen, Oakley brillen en mooie kledij, en daar gaat ook redelijk wat geld aan op, dus ik probeer mn geld een beetje te spreiden eer ik het uitgeef!
zork
Mountainbiker

Post by zork »

ik vind het een geslaagd bikepark :-D
zeer mooi en harmonieus uitgevoerd!
Maar wat heb je met de derailleurkabels uitgespookt die uit de shifters komen van de propedal koersfiets? juist for the pic gedaan alsof ze embedded zijn? of nieuw model van dura ace shifters? :drunk:
Ik ben ook wel benieuwd naar de verschillen in maat van de koersfiets en de tijdritfiets. Is hier een verschil in? zijn de kaders even lang?
wat zijn de doelen? tiathlon of time trial?
Davykoppen
Mountainbiker
Location: Carbon HT - WCS Carbon - XTR 960 - CrossMaxSL - SLR TT - Twister SS - Nokon

Post by Davykoppen »

zork wrote:ik vind het een geslaagd bikepark :-D
zeer mooi en harmonieus uitgevoerd!
Maar wat heb je met de derailleurkabels uitgespookt die uit de shifters komen van de propedal koersfiets? juist for the pic gedaan alsof ze embedded zijn? of nieuw model van dura ace shifters? :drunk:
Ik ben ook wel benieuwd naar de verschillen in maat van de koersfiets en de tijdritfiets. Is hier een verschil in? zijn de kaders even lang?
wat zijn de doelen? tiathlon of time trial?
Wat betreft de deraillerkabels, ik vond de waslijnen niet mooi op mijn proper fietske, dus heb ik geopteerd voor Nokon. Aangezien ik eerst zilveren frames had, zie mijn trainingsfiets, had ik zwart-zilveren nokons. Met nokons zijn scherpere bochten te maken dus kun je met het systeem de derailleurkabels onder het stuurlint laten lopen. Ze zitten dus al enige tijd zo, en ik moet zeggen dat me dat ook erg goed bevalt. Het nieuwe model van de dura ace shifters gaat dit trouwens wel hebben, kabels onder het stuurlint, staat al op enkele sites te lezen.

Er zit een verschil in maten. Mijn MTB is 21 inch, mijn koersfiets 61 cm center-top en de TT is een 57-er. De balhoofdbuis is korter, de bovenbuis is langer en de zadelbuis heeft een hoek die 3,5 graad groter is, dus staat je zadelbuis korter op je bracket. Door de langere bovenbuis en kortere balhoofdbuis kun je dus een diepere zit aannemen, nu zit ik op geloof ik 18 cm verschil tussen het stuur en de zadel. Mijn onderarmen vormen een hoek van 90 graden t.o.v mijn ellebogen en mijn rug ligt (denk ik) aardig recht. Ik moet er nog eens goed naar gaan kijken, maar voor zover ik het kan beoordelen is het een vrij aggressieve houding. Doel is specifiek time trial. Ik heb hiervoor een Giro Advantage aangeschaft, in het zwart en heb me bij de nieuwe amateurploeg ook een aeropak aangevraagd. Kan best zijn dat ik er twee neem, een met lange en een met korte mouw. Hard rijden doet de fiets zeer zeker, erg wendbaar en wil continue vooruit!
zork
Mountainbiker

Post by zork »

kunt ge anders eens detailfoto's plaatsen van die kabelbochten onder het stuurlint, ik vind het hoogst interessant.
Verder vraag ik mij nog steeds af hoe ge 3 dergelijke fietsen onder een laken kunt assembleren zonder dat de moeder er weet van heeft. =D>
Davykoppen
Mountainbiker

Post by Davykoppen »

zork wrote:kunt ge anders eens detailfoto's plaatsen van die kabelbochten onder het stuurlint, ik vind het hoogst interessant.
Verder vraag ik mij nog steeds af hoe ge 3 dergelijke fietsen onder een laken kunt assembleren zonder dat de moeder er weet van heeft. =D>
Van 2 heeft ze wel weet, die derde staat in de garage, en daar weten pa en ma niks van af! Ook nog eventjes zo houden, zolang Bike-Components mij mn XTR M960 derailleur eens fatsoenlijk op had gestuurd, nu sturen ze een M970! Moet ik nog langer wachten.. Maar goed, aangezien ik nu volop bezig ben met mijn wegseizoen gaat het wel weer even duren vooraleer ik de MTB weer van stal haal, en ons ma, die kijkt echt niet onder dat lakentje ;)

Ik zal een dezer dagen daar eens wat foto's van posten!
Post Reply