Bij de aankomst in Westouter was het meteen duidelijk : In tegenstelling tot vorig jaar (strontweer), geen parkeerplaatsen meer in het dorp zelf, dus hier was duidelijk veel volk aanwezig. En in de loop van de voormiddag zou blijken dat dit zeer terecht was.
De grote afstand afgebold, en voor mij mag deze tocht gerust naast die van Kemmel staan zulle. Minstens even mooi, en met het gratis lentezonnetje erbij was het zelfs hééél aangenaam. 't Klimmerke nam op zijn geliefkoosd terrein - net als gisteren in Doomkerke - weeral een vliegende start bergop en dan moeten onze ouwe knoken toch wel even passen bij zo'n zot en jong geweld. Toen echter eventjes later een collega van 't werk (wiens knoken nog enkele jaartjes ouder zijn)voorbijvloog, was het toch tijd om de knop om te draaien, en na de beklimming en afdaling van de Kemmel konden we de aansluiting definitief bewerkstelligen.
De rest van de toer was-hoewel 'k geen grote liefhebber ben van 't klimwerk - toch echt wel om van te smullen. Alles mooi berijdbaar, soms zo droog dat 't begon te stuiven, maar op andere plaatsen nog verraderlijk nat en glad. De 2 bevoorradingen zaten mooi verdeeld (vooral de tweede kwam na die lastige klim bijzonder gelegen), en me op 't laatste toch wel wat mispakt aan de finale beklimmingen. Eerst die met die trappen omhoog en dan verder klimmen op de weg, waarna 'k dacht dat het ergste voorbij was, maar toen we weer rechtsaf bergaf moesten en de Franse kant van 'Le Mont Noir' nog es bergop voorgeschoteld kregen, heb 'k toch wel even gevloekt. Uiteindelijk moe maar voldaan terug Westouter binnen gebold en de kantine nog wat gesponsord om rond halftwee terug huiswaarts te keren. Moe, maar hel tevreden en voldaan. Met Doomkerke en Westouter een bijzonder aangenaam MTB-weekend beleefd. Merci mannen !
10/02/08 WESTOUTER
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gisteren morgen vertrokken met eentje van de familie.
Had bijna een jaar niet op zijn fiets gezeten, mo heeft blijkbaar toch zijn basis kunnen houden
Na een 20-tal km en een paar keer te hebben gestopt om van de natuur te genieten vond hij dat ik er beter alleen kon vandoor gaan.
(zodat hij rustig kon binnen rollen
)
vanaf dan de kraan volledig open gedraaid en ne keer gekeken wat de beentjes nog waard waren na de 97 km van zaterdag.
En kmoe zeggen
Het liep verrassend goed
Over de tocht niets dan goed
wie had het anders verwacht.
Alles meer dan ik orde en uitnodigend om volgend jaar terug te komen.
Had bijna een jaar niet op zijn fiets gezeten, mo heeft blijkbaar toch zijn basis kunnen houden
Na een 20-tal km en een paar keer te hebben gestopt om van de natuur te genieten vond hij dat ik er beter alleen kon vandoor gaan.
(zodat hij rustig kon binnen rollen
vanaf dan de kraan volledig open gedraaid en ne keer gekeken wat de beentjes nog waard waren na de 97 km van zaterdag.
En kmoe zeggen
Het liep verrassend goed
Over de tocht niets dan goed
Alles meer dan ik orde en uitnodigend om volgend jaar terug te komen.
- Mega Mingie
- Mountainbiker
Post by Mega Mingie »
+ eindelijk de Kemmel eens van die kant opgeraakt. 't Wieltje vooraan
wil namelijk altijd omhoog (net zoals alles aan mij...)
+ prachtig weer, prachtige streek
+ de hulp van de Fortis-bende bij mijn kettingbreuk. DANK!!!
+ perfecte organisatie volgens mij
- STRONTBERGEN: geef mij maar Het Vlakke Land
- kettingbreuk
- 't was mijn toer om te trakteren in den après
- er was geen barbecueworst te zien
Kortom: voor de organisatie niks dan lof, voor mezelf en mijn fiets
een 5/10.
wil namelijk altijd omhoog (net zoals alles aan mij...)
+ prachtig weer, prachtige streek
+ de hulp van de Fortis-bende bij mijn kettingbreuk. DANK!!!
+ perfecte organisatie volgens mij
- STRONTBERGEN: geef mij maar Het Vlakke Land
- kettingbreuk
- 't was mijn toer om te trakteren in den après
- er was geen barbecueworst te zien
Kortom: voor de organisatie niks dan lof, voor mezelf en mijn fiets
een 5/10.
prachtigen tocht
goeie organisatie (bevoorrading, ...)
prachtig parcours met technische stukken
wel jammer van mijne achter band (wou maar nie hard blijven
), maar dank aan de 3 onbekenden die me met een snelle hulp hebben geholpen. (als er 1 van jullie 3 tussen zit twis die me zijne merida en zijne maat me de cross velo...)
tot volgend jaar
goeie organisatie (bevoorrading, ...)
prachtig parcours met technische stukken
wel jammer van mijne achter band (wou maar nie hard blijven
tot volgend jaar
-
trekske8500
- Mountainbiker
avs 20.4 & geamk
Post by trekske8500 »
Op het gemak is voor mij eerder 15.0 avs, zeker in de West-Vlaamse heuvelstreek. Maar ja het heeft allemaal te maken met training (tijd) enerzijds, en leeftijd anderzijds.henkieboy wrote:Noemt ge dat op uw gemak???de fretter wrote:Met de fortisboys op het gemakske aangezet omdat we de ervaring hadden dat het een zware tocht ging worden. En zo was het ....
Veel beter berijdbaar dan verleden jaar maar ja het weer is iets wat de organisatie erbij krijgt dit jaar.
50.1 Km met een AVS van 20.4.
Tot volgend jaar en proficiat aan de organisatie het was dik in orde![]()
![]()
- Mega Mingie
- Mountainbiker
Re: avs 20.4 & geamk
Post by Mega Mingie »
Weet je, ik moet daar elke week mee samen rijden. En 't is verdomme godgeklaagd wat die in zijn benen heeft. Dan komt hij klagen dat hij niet op de kleine plateau geraakt, maar dan rijdt hij wel de Kemmel op zonder verpinken. 't Zelfde meegemaakt in Vielsalm: vier dagen aan een stuk vooraan op zijn grote plateau gereden. Miserie, miserie...trekske8500 wrote:Op het gemak is voor mij eerder 15.0 avs, zeker in de West-Vlaamse heuvelstreek. Maar ja het heeft allemaal te maken met training (tijd) enerzijds, en leeftijd anderzijds.henkieboy wrote:Noemt ge dat op uw gemak???de fretter wrote:Met de fortisboys op het gemakske aangezet omdat we de ervaring hadden dat het een zware tocht ging worden. En zo was het ....
Veel beter berijdbaar dan verleden jaar maar ja het weer is iets wat de organisatie erbij krijgt dit jaar.
50.1 Km met een AVS van 20.4.
Tot volgend jaar en proficiat aan de organisatie het was dik in orde![]()
![]()
Inderdaad, deze was een prachtige rit, op alles.
alhoewel
Ikzelf was nie goe, 'k moest alleen beginnen, dan rap gereden en .....
de fortismannen ingehaald(ik denk dat ze ook nie echt goe waren, uhummm....)
2 luskes nie gedaan maar toch een 49 km op mijn teller met een avs van 19.9(is eigenlijk nie slecht voor iemand die de bergen nie graag oprijdt maar ... dan des te rapper naar beneden glijdt)
Tip voor MegaMingie: breng de volgende keer uw Mega Lasso mee om u vast te haken aan de Fretter!!!
Zondag op naar Zwevegem.
alhoewel
Ikzelf was nie goe, 'k moest alleen beginnen, dan rap gereden en .....
de fortismannen ingehaald(ik denk dat ze ook nie echt goe waren, uhummm....)
2 luskes nie gedaan maar toch een 49 km op mijn teller met een avs van 19.9(is eigenlijk nie slecht voor iemand die de bergen nie graag oprijdt maar ... dan des te rapper naar beneden glijdt)
Tip voor MegaMingie: breng de volgende keer uw Mega Lasso mee om u vast te haken aan de Fretter!!!
Zondag op naar Zwevegem.