10/02/'08 Heverlee

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Mojobiker
Mountainbiker

Post by Mojobiker »

Hellokes,

Knappe TT, heb me eens geweldig kunnen uitleven. Vooral die bergjesop smaakten naar meer.

Het enige dat in mijn ogen beter kan, is de inschrijving en het vertrek. Dat gebeurde allemaal op dezelfde plaats zodat het daar drummen was met de kraan open. Da is misschien de reden waarom jullie zoveel zwartzijders hebben? [-o<
De gratis bewaakte parking en het systeem met de hulpposten vond ik wel top. =D>

Tot noaste joar.

Mojo
laagvlieger
Mountainbiker

Post by laagvlieger »

Gisteren ook naar heverlee afgezakt met 3 kameraden bij. Voor mij was het nen perfecte tt met vanalles wat.Qua technisch gezien voor mij genoeg aangezien ik toch niet over veel techniek #-o beschik. Juist hard verschoten van de file naar de startplaats toe,reeds om 08.05uur stonden we aan de lichten aan te schuiven ik dacht da we vroeg gingen zijn [-X jawadde er zijn precies véél zotten op ne zondagmorgend :lol:
Nu iets over de tocht zelf, in het begin gezapig tempo gereden missch nog een geluk want op het laatste was het beste er toch wel af. Denk normaal na zo een tocht van 67km. Missch een paar puntjes die voor verbetering vatbaar zijn(das niet zagen,gewoon persoonlijke mening hé)De splitsingen op voorhand aan kondigen zo van "opgelet splitsing" een 200meter ervoor ,aan de echte drukke straten voor over te steken iemand plaatsen (een 3talx denk ik)en rijpe bananen :bounce: Voor de rest top tt gereden.
Die fotos die getrokken werden aan de start zijn die ergens weer te vinden
Oldie
Mountainbiker

Post by Oldie »

@MaartenCD : heb jij een wielertoeristen-radar ofzo ? Hoe herken jij in godsnaam het verschil tussen een wielertoerist of een 'echte mountainbiker' ?!
Je haalt ze er zo uit al, was het maar door hun gebrek aan stijl (nietwaar TT en J?).
Voorts prachtige 65k beleefd. Setting, weer, parcours en organisatie: het klopte!
Mountainbiker
Location: Trek Elite 9.8 '04-'05-'07-'09/Trek 8500/Cannondale Flash carbon 29'er/KTM 27,5"/Specialized Epic

Post by »

Bedoel je Vlaamse Leeuw kousjes ? #-o
Freaky
Mountainbiker

Post by Freaky »

Prachtige toertocht, voor mij bij uitstek één van de beste uit de regio ! Felicitaties aan alle Zoenkers van het team van meerdaal2000 (organisatie TT Bierbeek in het najaar).

Alleen de massa-opkomst zorgt soms voor bottlenecks. Buiten een hectische start en een drukke finish, viel het voor ons wel zeer goed mee dit jaar (we zijn rond 8u40 vertrokken voor de 55km).

Het parcours vond ik super.. op de 55 km heb ik toch heel wat mooie trails, klimmetjes en afdalingen geteld naast de grote boswegen (in het Vlaamse gedeelte ben je van Bos&groen verplicht je daar aan te houden, we hebben hetzelfde voor bij onze organisatie).

Nog een aandachtspuntje voor volgend jaar: Net voor het singletrail-padje langs de spoorweg aan de kanten van Pécrot, was er een afdaling die eindigde op een smal padje langs het huis van een plaatselijke bewoonster... ze duwde ons bijna van onze fiets en klampte ons aan met de vraag wie er toestemming had gegeven voor deze tocht en schreeuwde dat al die MTbikers haar oprit bevuilden...

We hebben even haar verhaal aanhoord, hebben haar verzekerd dat er ongetwijfeld een gemeentelijke toestemming was voor deze doortocht, maar zijn dan uiteindelijk doorgereden met het antwoord dat we slechts deelnemers waren en dus haar klacht niet konden ontvangen...

Best dus eens dubbelchecken hoe het daar zit als jullie daar volgend jaar terug passeren, want ik zou niet verwonderd zijn als ze daar volgend jaar gaan proberen de tocht te saboteren (de dame was duidelijk over haar toeren en bleef maar schreeuwen tegen ons...)

Afin, we hebben het niet aan ons hart laten komen en hebben verder genoten... nog eens chapeau. We zijn er volgend jaar zeker terug bij !
roger
Mountainbiker

Post by roger »

Hoe rustiger de mensen wonen,hoe moeilijker ze zijn.Wat moeten de mensen dan zeggen die langs een grote baan wonen,moeten wij dan al die wagens boycotten,waar gaan we naartoe.De mensen kunnen niks meer verdragen en de jaloezie maakt het alleen maar erger om.

In ieder geval heb ik een mooi tochtje gedaan.Voor mij niks nieuws,er is meer uit te halen maar het zal zeker met toelatingen te maken hebben.Goed voor 76km met heen en terug naar de start.In ieder geval was de organisatie perfect om zo een massa te verwerken.

Toch maar eens aanhalen hoe belangrijk een helm is.Je valt altijd op de meest onverwachte momenten,niet op moeilijke stukken daar ben je aandachtig.Zo ben ik gisteren domweg op die brede weg naast de spoorweg gevallen,rechtdoor en 3meter breed.hoogswaarschijnlijk met voorwiel een kant van gleuf geraakt en vrij hard op schouder,linkerarm en zijkant hoofd terecht gekomen.Gelukkig is het goed afgelopen,wat schaafwonden,schouderpijn en truitje gescheurd.

Hoeveel deelnemers waren er nu eigenlijk?
phille
Mountainbiker

Post by phille »

roger, heb je nu op den tomme de blosoroute blijven volgen ? EN wat denk je, de moeite he ...
Ook onderaan Herculessalon viel me op dat paarden ook wel wat kunnen doen met een pad. Als je kijkt naar het filmpje van die van DC-construct (hoerboven ergens) dan zie je dat de sliert bikers een mooie sleuf naast de woelaarde van de paarden hebben aangestampt, perfect te rijden dus (alsook te bestappen)
slow motion
Mountainbiker

Post by slow motion »

Midden in het profiel van de 65km (op zoenk-site) staat een heuveltje dat gelijkmatig stijgt en daalt en net iets hoger is dan de anderen.

Iemand een idee welk heuveltje dit was?
Ik dacht deze wel te herkennen tijdens de tocht zelf maar helaas... :(
Jokke
Mountainbiker
Location: Klein Attitude Race SS + Spark LTD 2011 & Spark SL 2016

Post by Jokke »

laagvlieger wrote:De splitsingen op voorhand aan kondigen zo van "opgelet splitsing" een 200meter ervoor ,aan de echte drukke straten voor over te steken iemand plaatsen (een 3talx denk ik)en rijpe bananen :bounce: Voor de rest top tt gereden.
Die fotos die getrokken werden aan de start zijn die ergens weer te vinden
Laagvlieger,

Persoonlijk denk ik dat de splitsingen duidelijk op voorhand staan aangeduid plus elke keer een confirmatie achteraf. Jij bent trouwens de eerste die daar een opmerking over maakt. Er was wel een plaats (spliting 35/45 en 55/65 boven in Nethen) waar de 55/65 een extra lus gemaakt hadden en dan terug samenkwamen. Daar waren we vergeten om een confirmatie voor die afstanden te zetten.

Die bananen, daar geef ik je gelijk : we hadden nochtans gevraagd om rijpe bananen te krijgen. Maar de Colruyt heeft er anders over beslist.

Wat die seingevers betreft is dat een bewuste keuze van ons. Ten eerste is het een recreatieve tocht en dienen jullie de wegcode te respecteren. Plus dat zou ons weer al een paar extra personen kosten in de organisatie van de TT. Je moet weten dat we nu al met ongeveer 50 personen een hele dag jullie proberen te 'soigneren' :-)
Maar de belangrijkste reden gaat eigenlijk over de aansprakelijkheid van de seingevers. Stel dat er een ongeluk gebeurt aan zo'n oversteekplaats omdat een auto het teken van de seingever negeert/niet gezien heeft.... Dan begint de discussie en wie is er dan verantwoordelijk ??

De foto's zullen deze week nog op de site gezet worden.
Last edited by Jokke on Mon 11 Feb 2008 14:03, edited 1 time in total.
Thierry
Mountainbiker

Post by Thierry »

Jokke wrote:Maar de belangrijkste reden gaat eigenlijk over de aansprakelijkheid van de seingevers. Stel dat er een ongeluk gebeurt aan zo'n oversteekplaats omdat een auto het teken van de seingever negeert/niet gezien heeft.... Dan begint de discussie en wie is er dan verantwoordelijk ??
Efkes onze Jokke corrigeren : seingevers staan er om de FIETSERS tegen te houden, niet de wagens. Maar voor de rest heeft hij gelijk : wat gebeurt er als een fietser een teken van een seingever negeert (al dan niet bewust), tocht de straat oversteekt, en omver wordt geknald door een auto ? Dan krijg je de poppen aan het dansen ...

Vandaag heb ik het nog efkes ewa druk op 't werk, maar vanavond mogen jullie alvast een afsluitend dankwoordje verwachten vanwege de hele ZoeNK-bende. Ook de website zal aangepast worden, en de foto's van onze verschillende fotografen (aan de start en in the field) zullen daar in de loop van de komende dagen te bewonderen zijn ...
Post Reply