10/02/08 Waregem

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Knurrebikers lady
Mountainbiker
Location: Specialized Epic Expert Fsr - Thompson Trail - Zannata koersfiets

Post by Knurrebikers lady »

Vanmorgen in men ééntje om 9u25 willen starten voor deze TT. Blijkbaar te gretig om aan rit te beginnen en dacht bij mijn eerste trap dat mijn ketting doorvloog... Niets was minder waar, door slechte nacht (ziek geweest) waarschijnlijk wat slaap tekort en hierdoor slotje vergeten afhalen #-o . Gevolg: Stukken vlogen in de ronde, slotje kapot maar fiets en ketting OK.

Nadien met volle moed gestart met gedacht mooie TT van 55 km te rijden. Tot aan 1e bevoorrading slechts enkele stukje off-road voorgeschoteld gekregen en veel road. Tussen 1e en 2e stop iets beter maar nog redelijk veel verharde baantjes of kerkwegels. Aan 2e stop enkele mannen van Aalter gedag gezegd en gestart voor de laatste loodjes.

Laatste stuk van deze TT vond ik mooiste. Meer slagen, off-road en leuk speelbosje. Eens terug aan de verkeerslichten in Belgiek bordje verdwenen :evil: en samen met 2 gasten 2-tal km verder gereden om pijltje te zoeken. Niets te vinden, één gast rechtdoor gereden richting Ingooigem en ik met andere teruggekeerd naar lichten Belgiek. Hier geen bordjes en besloten kortste baan richting industriezone Waregem te nemen. Goede keuze blijkbaar want we kwamen plots terug op parcours.

Veel volk bij aankomst, fiets afgespoten en terug huiswaarts. Goede training voor de gereden km's. Aangekomen met 62km op de teller, tijd 3u03 avg 20,1.

Organisatie prima in orde. Misschien volgend jaar wat meer off-road of is dit in deze streek niet mogelijk???
vannoli
Mountainbiker
Location: Specialized S-Works 29er &Niner Sir 9 & Ridley Noah

Post by vannoli »

Een geslaagde TT en ook de 55km gedaan of wat het ook geworden is mits ik over de spoorweg efkes een pijlke gemist heb waardoor ik effe rechtdoor was gereden tot ineens ik besefte dat ik geen pijlkes tegenkwam

Omgedraaid en weer naar de spoorweg waar ik ineens een pijlke zag naar rechts een bos in :-D en weer weg

Goede bevoorrading (2*)zelf ,het bos was wel afzien met die klimmen in de modder maar heb toch maar 1maal paar meter moeten te voet gaan mits ik verkeerd spoor had in de modder en vast

Op naar volgend jaar
jervanheg
Mountainbiker

Post by jervanheg »

Rock Rider wrote: @jervanheg: over welk modderstuk had je het? Heb nergens echt noemenswaardige problemen gezien (of gevoeld...) buiten één stuk in die wortegemse bossen...
Ik ken de streek niet genoeg om juiste aanwijzingen te geven, sorry. Maar het was een strook van 50 meter, op zo'n 6km van het begin,, met lekker malsgefietste/getrapte modder. En op zo'n plekken heb je nogal vaak dat de bovenste laag "meegenomen" wordt door/op de passerende bikes, en hierdoor de onderste laag (blekere soort grond) tevoorschijn komt. Ikzelf had smalle modderbandjes, maar het was toch geen avance hoor op die plek.
G Money
Mountainbiker

Post by G Money »

jervanheg wrote:
Rock Rider wrote: @jervanheg: over welk modderstuk had je het? Heb nergens echt noemenswaardige problemen gezien (of gevoeld...) buiten één stuk in die wortegemse bossen...
Ik ken de streek niet genoeg om juiste aanwijzingen te geven, sorry. Maar het was een strook van 50 meter, op zo'n 6km van het begin,, met lekker malsgefietste/getrapte modder. En op zo'n plekken heb je nogal vaak dat de bovenste laag "meegenomen" wordt door/op de passerende bikes, en hierdoor de onderste laag (blekere soort grond) tevoorschijn komt. Ikzelf had smalle modderbandjes, maar het was toch geen avance hoor op die plek.
zal dan langs oude spoorwegberm geweest zijn. ben daar rond 9u45 gepasseerd en toen alleszins geen problemen.

heb om 10u30 aan de eerste bevoorrading vernomen dat er al meer dan 1.200 inschrijvingen waren. Zo'n hoeveelheid bikers rijden natuurlijk de grond al eens kapot...
G Money
Mountainbiker

Post by G Money »

ben zelf toch ook een beetje op mijn honger blijven zitten qua % offroad. in eerste 7km was er hoogstens 1 km off-road
maar ja, is natuurlijk moeilijk om deze tijd van het jaar die afweging te maken. als het de week ervoor slecht weer geweest is, dan klaagt iedereen (of toch bijna iedereen) steen en been dat het modderploeteren is als er veel offroad voorzien was. nu lag het grotendeels droog en was de grond nog bevroren, wat voor mij ideaal is!

heb getwijfeld aan de eerste splitsing of ik de 35 of de 55 ging doen. had niet heel veel tijd, dus dan maar de 35. kvind het altijd spijtig als er aan de start (en eventueel aan de bevoorrading) geen kaartje uithangt. dan kan je zelf eventueel beslissen er een lus al dan niet bij te nemen bij gebrek aan tijd of krachten...

bepijling was perfect in orde (ook al heb ik in het begin 500m verkeerd gereden door blindelings degene voor mij te volgen)
ook afspuitstand was in orde, maar idd veel volk rond 11u30. in elke rij waren er minstens 5 wachtenden.

het hoogtepunt van de rit waren toch de bossen langs de wortegemse weg. jammer dat er zoveel volk reed, waardoor er op de licht hellende stukken opstoppingen waren, maar heb daar wel mijn hartje kunnen ophalen. Denk dat het in totaal zo'n 4km door dit bos gereden werd. Er mocht eigenlijk nog zo'n luske doorgelegd geweest zijn. Heb wel een madamke serieus op hare tetter zien gaan bij de derde boomstam die op het pad lag. Best dat ze een helm op had.

uiteindelijk 33,5km met gemiddelde van 20,9.

volgend jaar terug van de partij, goed weer of slecht weer, want in beide gevallen is deze tt berijdbaar.

ps: bij inschrijving heb ik 3,5€ moeten betalen ipv 2€. 2€ was enkel voor leden KWB. Ik ben aangesloten bij Wielerbond Vlaanderen en ben toch ook verzekerd... Klopt dit?
faceke
Mountainbiker

Post by faceke »

t'was dik in orde kan maar een ding zeggen; TOT volgend jaar. =D>
barty
Mountainbiker

Post by barty »

gisterochtend samen met 6 andere Anglo Boys de start genomen in Waregem. en zo als ik al vreesde de beentjes waren totaal nog niet gerecupereerd van de tt in Doomkerke :oops:
De passage door het bos in Wortegem duwde mij keihard met de neus op de feiten. Ik zag de andere Boys netjes staan wachten in de verte toen ik uit het bos draaide, de toon was gezet voor de rest van de rit. Gans den tijd achteraan gehangen en van zodra dat het beetje lastiger werd, onherroepelijk uit de wielen #-o
Frans die wou nog even laten uitschijnen dat zijnen slechten dag ontstaan was van te veel suiker in den AA drink (blijven proberen) een beetje later moest hij toegeven dat hij bijna even slechte benen had als mezelf. Persoonlijk vond ik dat de tweede bevoorrading nogal ver van de finish lag, maar ja ne mens heeft niet alles zoals hij het zou willen zeker :-?
De tt bestond uit nogal behoorlijk veel road, maar voor ene keer vond ik dat niet zo erg.Kunnen uitrijden met een gemiddelde van 20,8.
Na het douchen de beentjes onder tafel geschoven voor nen vreeeeee uitgebreiden après.
duvalleken
Mountainbiker

Post by duvalleken »

bepijling was perfect in orde (ook al heb ik in het begin 500m verkeerd gereden door blindelings degene voor mij te volgen)
Ben in het begin ook zo'n 500 meter verkeerd gereden door een pijltje dat naar een smal baantje wees.
Maar had de straat genomen ipv het baantje.
Er was mij inderdaad iemand aan het volgen toen .
Misschien was jij het wel G money. :lol: :oops: :lol:
timothyd
Mountainbiker

Post by timothyd »

duvalleken wrote:
Ben in het begin ook zo'n 500 meter verkeerd gereden door een pijltje dat naar een smal baantje wees.
Maar had de straat genomen ipv het baantje.
Er was mij inderdaad iemand aan het volgen toen .
Misschien was jij het wel G money. :lol: :oops: :lol:
Van mij hetzelfde, nouja mij. Ik reed met een groep van 20-tal, allemaal verkeerd...:P
Sportshoe
Mountainbiker

Post by Sportshoe »

der zijn foto's genomen aan het begin van de VTT zo rond 8 uur smorgens. weet er iemand voor welke krant dat was?

moet kunnen bewijzen aan de madam dat ik was waar ik zei dat ik was hé ..... just kidding
Post Reply