10/02/'08 Heverlee
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
- Winno
- Mountainbiker
Vandaag met madskatingcow en Zork de 55 gebold en het was weeral de moeite! Samen aan een gezapig tempo en onderweg wat kunnen kletsen en dan nog de zon, wat moet een mens nog meer hebben
Helaas merkte madskatingcow op een bepaald ogenblik in het bos iemand met een lekke band en wat deed de persoon met de lekke band! Doodleuk in het bos gooien
Goe bezig zene! Toen madskatingcow hem toeriep om zijn troep mee te pakken keek hij hem aan als een koe in een wei!
Doe zo voort en binnenkort is het gedaan met de georganiseerde TT! Wanneer gaan de mensen nu toch eens leren om hun spullen mee te pakken
Ik vrees dat er altijd individuen gaan zijn die de boel blijven verzieken.
Voila dat moest eens van mijn hart!
Voor de rest prachtige dag gehad
Bedankt MBC de Zoenk 
Helaas merkte madskatingcow op een bepaald ogenblik in het bos iemand met een lekke band en wat deed de persoon met de lekke band! Doodleuk in het bos gooien
Ik vrees dat er altijd individuen gaan zijn die de boel blijven verzieken.
Voila dat moest eens van mijn hart!
Voor de rest prachtige dag gehad
fijn toerke van 65 km
die buikpijn-bananen waren het enige minpuntje,tenzij je een lieve madam hebt die een halve dag op uw buikske wil wrijven
die bosdreven wren mooie voorbijsteekplaatsen
mss de lange afstand eerder splitsen om teveel files te vermijden?
dikke proficiat,de meerbeekse bikers waren content
die buikpijn-bananen waren het enige minpuntje,tenzij je een lieve madam hebt die een halve dag op uw buikske wil wrijven
die bosdreven wren mooie voorbijsteekplaatsen
mss de lange afstand eerder splitsen om teveel files te vermijden?
dikke proficiat,de meerbeekse bikers waren content
de 65 km komen bollen, het zijn er uiteindelijk 69.5 geworden en 900 hoogtemeters. Was een schitterende tocht, heb hier echt van genoten, mede dankzij het prima weer natuurlijk. heb weer voor het eerst in korte broek en korte mouwkes gereden na de 1ste bevoorrading. wat kan biken toch leuk zijn. En wat die brede dreven betreft, so what: deze keer waren er brede dreven en volgende week zoeken we weer een ander parcour op hé, zo is er afwisseling genoeg. Na de splitsing van de 55 & 65 geen kat meer tegengekomen op de 65 km. Was ff helemaal in men eentje met men bike en de schoon omgeving. ZALIG
Tot volgend jaar!
Er zou iets van een 3000 man geweest zijn heb ik ergens opgevangen.
Tot volgend jaar!
- aresius
- Mountainbiker
Dat rustige stuk was inderdaad zeer plezant, heb ook genoten van die paar kilometer rust en het prachtige landschap!sportyboy wrote:Na de splitsing van de 55 & 65 geen kat meer tegengekomen op de 65 km. Was ff helemaal in men eentje met men bike en de schoon omgeving. ZALIG
Tot volgend jaar!
heb ook zoiets opgevangen dat er ongeveer 3000 mensen waren, maar viel amper op eigenlijk, misschien omdat ik zo laat vertrokken ben.
Om te ontsnappen aan de boerewegel TT's van 13 in een dozijn hier in de Westvlaanders, leg ik af en toe eens wat kilometers af, om wat pittiger parcours te kunnen fietsen. Vroeg op het jaar zijn dat Huldenberg en De Zoenk.
De verplaatsing was dik de moeite waard. Een hoger gehalte aan singletracks zou natuurlijk nog mooier zijn, maar ik begrijp dat je zo'n massa bikers beter de wat bredere wegels aanbiedt. Voor mij was het mtb gehalte alvast een flink stuk hoger dan de gemiddelde veldtocht hier in de Vlaanders.
Brabant in de zon kan toch mooi zijn: ik ben door enkele heel mooie plaatjes gereden, en dan neem ik de tijd om daarvan te genieten.
Ik was verrast op om m'n GPS opeens de track van Huldenberg te zien, we hebben er zelfs een stukje op gereden. Ik wist niet dat we daar zo dichtbij waren.
Op het einde van de 65 had ik nog wat reserve en heb nog eens goed doorgetrokken. Er was plaats genoeg op de brede paden, zodat ik niemand moest lastig vallen, en daarbij, zo rap ging ik nu ook weer niet.
De organisatie was top. Je ziet goed dat ze daar van wanten weten met zo'n bende bikers.
Merci Zoenkers, voor een heel leuke mtb rit.
De verplaatsing was dik de moeite waard. Een hoger gehalte aan singletracks zou natuurlijk nog mooier zijn, maar ik begrijp dat je zo'n massa bikers beter de wat bredere wegels aanbiedt. Voor mij was het mtb gehalte alvast een flink stuk hoger dan de gemiddelde veldtocht hier in de Vlaanders.
Brabant in de zon kan toch mooi zijn: ik ben door enkele heel mooie plaatjes gereden, en dan neem ik de tijd om daarvan te genieten.
Ik was verrast op om m'n GPS opeens de track van Huldenberg te zien, we hebben er zelfs een stukje op gereden. Ik wist niet dat we daar zo dichtbij waren.
Op het einde van de 65 had ik nog wat reserve en heb nog eens goed doorgetrokken. Er was plaats genoeg op de brede paden, zodat ik niemand moest lastig vallen, en daarbij, zo rap ging ik nu ook weer niet.
De organisatie was top. Je ziet goed dat ze daar van wanten weten met zo'n bende bikers.
Merci Zoenkers, voor een heel leuke mtb rit.
- Lieferschein
- Mountainbiker
Post by Lieferschein »
Niemand zich geergerd aan de grote hoop wielertoeristen (die zich dan massaal in het "veld" smijten)die het niet nodig vonden om een helm op te zetten en een beetje minder lawaai te maken? Te herkennen aan de goede fysiek maar de enorm slechte afdalingscappaciteiten.
(ik mag natuurlijk niet veralgemenen).
Voor de rest leuke tocht alleen weinig technische passages , goede bevoorrading en bewegwijzering.
En geweldig weer , zelfs met een korte broek aan
(ik mag natuurlijk niet veralgemenen).
Voor de rest leuke tocht alleen weinig technische passages , goede bevoorrading en bewegwijzering.
En geweldig weer , zelfs met een korte broek aan
Last edited by Lieferschein on Sun 10 Feb 2008 21:28, edited 1 time in total.
- P°
- Mountainbiker
- Location: Trek Elite 9.8 '04-'05-'07-'09/Trek 8500/Cannondale Flash carbon 29'er/KTM 27,5"/Specialized Epic
Ik heb de 65 afgebold en me kostelijk geamuseerd. Het begon slecht,met een schakel in mijn ketting die ik al voor het vertrek mocht vervangen
Voor degene die het niet technisch genoeg vonden , 1 tip : doe het eens zoals ik met 2 versleten Michelins,technische stukken genoeg dan ,hoor!
Op sommige momenten was het 'ik ben blij dat ik glij'..
Meerdael,Mollendaal,Huldenberg,Grez-Doiceau en de passage van Nethen (waar ze nog steeds carnaval aan het vieren zijn
! ) allemaal tracks waar je het gas nog eens kon opendraaien.Op de 65 bijna niemand meer tegengekomen na de 2de bevoorrading.
Verzorgde bevoorradingen (lekkere soep trouwens!) en afspuitstand die een voorbeeld voor velen mag zijn.De bewaakte fietsstalling (ook bij inschrijving!) zorgde voor een gerust gemoed.Bepijling vond ik dik in orde,geen last gehad onderweg.
Tot volgend jaar,hopelijk terug zo'n prachtweertje.Ook nog een duo in mtb.be-outfit gespot (waarvan één een zwart-grijze bandana droeg)
@MaartenCD : heb jij een wielertoeristen-radar ofzo ? Hoe herken jij in godsnaam het verschil tussen een wielertoerist of een 'echte mountainbiker' ?!
Voor degene die het niet technisch genoeg vonden , 1 tip : doe het eens zoals ik met 2 versleten Michelins,technische stukken genoeg dan ,hoor!
Meerdael,Mollendaal,Huldenberg,Grez-Doiceau en de passage van Nethen (waar ze nog steeds carnaval aan het vieren zijn
Verzorgde bevoorradingen (lekkere soep trouwens!) en afspuitstand die een voorbeeld voor velen mag zijn.De bewaakte fietsstalling (ook bij inschrijving!) zorgde voor een gerust gemoed.Bepijling vond ik dik in orde,geen last gehad onderweg.
Tot volgend jaar,hopelijk terug zo'n prachtweertje.Ook nog een duo in mtb.be-outfit gespot (waarvan één een zwart-grijze bandana droeg)
@MaartenCD : heb jij een wielertoeristen-radar ofzo ? Hoe herken jij in godsnaam het verschil tussen een wielertoerist of een 'echte mountainbiker' ?!