10/02/'08 Heverlee

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Schijfrem
Mountainbiker

Post by Schijfrem »

@ Julius:
Voor een veldrittocht moet ge naar de Vlaanderen,
Voor single-tracks moet ge naar de Limburg,
Voor een technisch parkoers moet ge naar de Ardennen !!!
Rond de bomen slalommen mag hier niet van bosbeheer, natuurbehoud noemt men dit.
Iedere streek heeft zijn plus- en minpunten. Hier zijn de regels voor de organisaties strikter!

Soit, ik ben ook geweest en het was maar koud weer zenne. De teentjes hadden er last van gedurende de ganse tocht :-?
Rond 7:45u was het al heel druk maar de inschrijving ging nog heel vlot. Signalisatie was nagenoeg perfect, maar 1 pijltje in Sint-JW was er verdwenen. Verzorgde bevoorradingen en de gast die vlak voor mij reed werd bij de aankomst aan de 1ste break betrapt, jawel een ZWARTrijder!! Foei! :evil: [-X
De modder veel al bij al nog goed mee, het meeste baggerwerk was te doen in het Mollendaalbos maar voor de rest picobello.
Bij de walen was het wel plezanter fietsen, mooie snedige klimmekes en bergafkes. Mooi.
Eindelijk ook eens een afspuitstand gezien waar men U kan tegen zeggen.

Voor mij toch een geslaagde tocht.
:wink:
philip
Mountainbiker

Post by philip »

[quote="Jero_biker"]het blijft een gevaarlijke sport dat MTB'en.
quote]

tja, ik heb er ook eentje zien vallen ... die had geen helm op [-X

gelukkig enkel met zijn smoel in de moos #-o

het viel me weer op hoeveel van pipo's er zonder helm rijden

ja, van die onnozele mutskes met slingerkes eraan ... dat wel, maar een helm opzetten? dat is niet van doen
philip
Mountainbiker

Post by philip »

Julius wrote:Misschien kan dit doorgaan als een mooie veldrittocht, maar van een mtb-tocht is hier geen sprake. Steeds van die rechte paden door het bos die beter bereidbaar zijn dan de gemiddelde Vlaamse wegen. Normaal dienen de bomen in het bos om rond te slalommen, in dit geval werden ze enkel gebruikt om het zonlicht tegen te houden. Technisch was dit parkoers dan ook bedroevend.

Wel enorm positief: De bevoorrading ( buiten die aquarius en die nagels), signalisatie en afspuitstand.

De groeten
welken afstand hebt ge gereden?

het is en blijft een tocht die start nabij de bossen in en om oud heverlee

daar mag men enkel op brede paden rijden ... en weet ge waarom? omdat er teveel pipo's zijn die zich niet aan de regels houden in den bos en zomaar overal hun afval dumpen

trouwens, als ge de 65 had gereden dan had ge wel meer gezien dan enkel maar brede bosdreven
davefsr
Mountainbiker

Post by davefsr »

Prachtige tocht en prachtig weer, wat moet ne mens meer hebben?! Inderdaad veel brede dreven maar ze hebben ni zo veel keuze hier. Blijft toch 1 van mijn favoriete plaatsen om te biken.
Proficiat voor de goede organisatie aan de manne van de Zoenk!
naart schijnt 2600 inschrijvingen. =D> =D>
Trekkie 800
Mountainbiker
Location: Trek 800 / Trek 6500 Flaire Duotone / Trek TopFuel 9

Post by Trekkie 800 »

Bangelijke tocht en zeer mooie panorama's. Bij de inschrijvingen was het wel serieus druk. Ik dacht eerst dat ze buiten waren omdat ze buiten al stonden aan te schuiven. Bepijling was wel in orde. De bevoorradingen vond ik uitstekend alleen ze mogen meer meenemen want telkens na onze groep was er nog maar weinig over, toch zeker bij de 2de bevoorrading. (En neen, we hebben niet alles opgegeten). De tocht zelf: ja, veel rechtdoor en veel brede wegen maar ook zeer leuke hellingen en afdalingen en toch nog een aantal toffe smalle paadjes. De wegen waren nog best te doen, net niet te veel modder. Wat zeker de moeite was, waren de verschillende panorama's gecombineerd in een prachtige zon.
Volgend jaar denk ik wel dat ik terugkom.
Yosyb
Mountainbiker

Post by Yosyb »

nu ook onze eerste experiment met een helmcamera on line op www.dc-construct-team.be . Het betreft de zone vanaf de kluis met de daaropvolgende klim en afdaling .
aresius
Mountainbiker

Post by aresius »

zeer prachtig tochtje, de 65km was zeker en vast de moeite, af en toe saaie dreven maar dit werd door toffe klimmetjes en leuke afdalingen goed gemaakt.

vrij laat vertrokken, maar dit gaf wel als voordeel weinig aanschuiven op de toer. tegen het einde den devilbiker nog tegengekomen. en en het laatste stukje dan maar samen gereden.

ongeveer 3u 20min onderweg geweest, mocht van mij toch iets langer duren :-)
philip
Mountainbiker

Post by philip »

aresius wrote: ongeveer 3u 20min onderweg geweest, mocht van mij toch iets langer duren :-)
trager rijden? :drunk:
maltje
Mountainbiker

Post by maltje »

Gelukkig dat ik vandaag vroeg ben vertrokken:Heb niet veel volk gezien eigenlijk.
Op gegeven ogenblik was er een plaats waar wandelaars,lopers,2 paardrijders en dan nog wat mountainbikers allemaal bijeen waren.Dat vond ik een heel tof moment.Broederlijk naast elkaar;Het kan!!
sharplikeascalpel
Mountainbiker

Post by sharplikeascalpel »

Prachtige dag vandaag!

Toch begon de dag slecht...

Als oude bekende vlotjes langs de groenstraat willen naar boven rijden, maar de groenstraat is dicht! Dan maar langs parkpoort en dan in de file #-o op zondagmorgen #-o naar een toertocht #-o . Te laat dus op de afspraak van de clubmannen, dus met twee de tocht starten. Maar eerst nog lang stappen naar de sporthal en inschrijven. Dan vertrek, maar de bikemaat zijn band spuit notubes naar alle kanten... Dus hebben we maar een binnenband gestoken. We zijn dus om 9 uur vertrokken i.p.v. 8 uur... Dan zijn we maar voor de 45 gegaan om niet te laat thuis te zijn. Achteraf gezien hadden we perfect de 65 kunnen doen, het was een superdag. Een eerste doorgedreven training en we waren na 1.50 inclusief schranspartij op de goede bevoorrading terug... Gemiddelde van 26.7, die bosdreven waren echt snelwegen!

Mooie dag, goede bevoorrading, mooie bossen, spijtig dat er andere regels gelden, want als je links en rechts kijkt veel mooie paadjes!

Tot volgende keer
Post Reply