al 'n tijdje terug vanuit het verre waregem waar we de grote toer gefietst hebben. Vanmorgen rond acht uur was het nogal frisjes toen we aanzetten maar elke minuut werd het warmer (of was dat van te fietsen).
Het doet zo'n keer deugd om terug in je geboortestreek rond te fietsen en bij momenten vast te stellen dat er daar veel van die weggetjes ook al lagen en we er met onzen kleinen velo overreden. "slekkeput", "carmel" stapsteentjes rond Heirweg in Anzegem teveel om op te noemen. Het laatste stuk was dus het meest ongekende terrein voor mij in de industriezone in Waregem. Mijn zoon zal het wel een beetje beu geworden zijn op zijne fiets van al die uitleg over de streek.
Het is een rit geworden die ik het liefst van al heb. Een beetje bergop een beetje bergaf, niets onoverkomelijks dus voor nen echten amateur.
Bevoorradingen waren picco bello in orde
Rond km 40 sloeg het noodlot toe, het versnellingsapparaat van mijn zoon zijn fiets begaf het en daar stond hij te voet. De pechdiensten hebben hem snel opgehaald zodat ik op mijn gemak de tocht kon verderzetten (dank u aan de organisatie)
Hopelijk heeft niemand dat oud vrouwtje van haar sokken gereden op die stapsteentjes juist voor dat men aan gaverzicht was, ze gaf nogal van katoen dat we gingen ongelukken veroorzaken
allé we zien er zeker naar uit om volgend jaar nog ne keer terug te komen
10/02/08 Waregem
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Leuke trip, vond het (op de 35km) na de bevoorrading wat teveel road.
Amai, op dat slijkstuk heb ik niemand erdoor zien rijden (rond 9u30). Misschien hadden de hele vroege vertrekkers nog een bevroren ondergrond?
Ik had ook maar 32km, maar dat kan aan mijn tellerke liggen.
Lekker boterammeke met gekapt.
Amai, op dat slijkstuk heb ik niemand erdoor zien rijden (rond 9u30). Misschien hadden de hele vroege vertrekkers nog een bevroren ondergrond?
Ik had ook maar 32km, maar dat kan aan mijn tellerke liggen.
Lekker boterammeke met gekapt.
Leuke tocht, was bijna juist hetzelfde traject als vorrig jaar, maar wel minder lastig door het goede weer van afgelopen dagen. De grote toer gereden en ne keer alle registers opengetrokken vanaf de 1ste bevoorrading. Mijne clubgenoot heeft lang in mijn wiel gezeten (of gebeten) maar moest er uiteindelijk toch af, juist voor de industriezone van Waregem. K'heb mij gejeund vandaag en t'was een goeie opwarming voor onze eigen VTT (Aarsele) van volgende week. Volgend jaar kom ik zeker weer af.
- OrbeaBiker
- Mountainbiker
Post by OrbeaBiker »
Leuke tocht, goed georganiseerd en het bestelde weertje was er ook. Vandaag mijn eerste tocht boven de 50 km gereden, en het viel heel goed mee (zat nogal wat road in en dat was dus meegenomen, om die psychologische barrière te helpen doorbreken). Volgend jaar zeker weer van de partij.
- Rock Rider
- Mountainbiker
Post by Rock Rider »
Vandaag samen met Zanneis, Yoerik, Moonrider en Bikske de tocht aangevat. Had reeds een goede 10,5 km in de benen toen we er toekwamen... De 55 erbij die er bleken 57 te zijn en da maakt dat we met een goede 78 km op den teller weer thuis kwamen (den Yoerik en ik toch...)
Mooie tocht om eens goed gazze te geven. Redelijk veel baan, maar mooie stukken bos in Wortegem-Petegem. Jammer dat Banoutbos niet werd doorkruist...
Goede bepijling, goede bevoorrading, schitterend weer, goed gezelschap...
Meer heb ik nie nodig zunne...
@jervanheg: over welk modderstuk had je het? Heb nergens echt noemenswaardige problemen gezien (of gevoeld...) buiten één stuk in die wortegemse bossen...
Mooie tocht om eens goed gazze te geven. Redelijk veel baan, maar mooie stukken bos in Wortegem-Petegem. Jammer dat Banoutbos niet werd doorkruist...
Goede bepijling, goede bevoorrading, schitterend weer, goed gezelschap...
Meer heb ik nie nodig zunne...
@jervanheg: over welk modderstuk had je het? Heb nergens echt noemenswaardige problemen gezien (of gevoeld...) buiten één stuk in die wortegemse bossen...
- Motorbiker
- Mountainbiker
Post by Motorbiker »
Sinds mijn eerste klikpedaal is elke tocht in Waregem van moeten. Die bossen over d’autostrade hé…
We moesten er vandaag even op wachten want eerst werd t’stad doorkruist. Na de oude spoorwegberm vlogen de bikers me rond de oren. Koude handen en het draaide voor geen meter. Tot aan de bospassage. Waar ik naar het einde toe, menige passant opnieuw in het vizier kreeg. Prachtig stukje natuur. En een lekker gevoel.
Eénmaal op de 55km donderde alles in een rotvaart voorbij. Met een avg van 21 haalde ik blij en voldaan de meet. Het moet niet altijd 90% off-road zijn om van een geslaagde tocht te spreken.
time: 2.44.02 Dist:57,4 Avg: 21,0 Maxsp: 39,5 T°: 0 – 8 °C
We moesten er vandaag even op wachten want eerst werd t’stad doorkruist. Na de oude spoorwegberm vlogen de bikers me rond de oren. Koude handen en het draaide voor geen meter. Tot aan de bospassage. Waar ik naar het einde toe, menige passant opnieuw in het vizier kreeg. Prachtig stukje natuur. En een lekker gevoel.
Eénmaal op de 55km donderde alles in een rotvaart voorbij. Met een avg van 21 haalde ik blij en voldaan de meet. Het moet niet altijd 90% off-road zijn om van een geslaagde tocht te spreken.
time: 2.44.02 Dist:57,4 Avg: 21,0 Maxsp: 39,5 T°: 0 – 8 °C
- Rock Rider
- Mountainbiker
- kampfschwein
- Mountainbiker
Post by kampfschwein »
Vandaag dit prachtige tochtje meegedaan. Idd, veel road, maar zo konden we es extra buzze geven en ebben we de 35 onder de 2u afgewerkt en konden we nog van een lekkere St-Bernardus genieten in het zonnetje op den après.
De 35 bleken er bij mij maar 33 denk ik en tging geen kwaad kunnen als er 2 kilometer extra bijwaren.
De Benen waren goed en het gaat beter en beter. Ik was totaal niet vermoeid achteraf en zo nog een goe wandeling kunnen doen aan de zee id namiddag (tvrouwke moet ook content gehouden worden é.
Tot volgend jaar Waregem.
De 35 bleken er bij mij maar 33 denk ik en tging geen kwaad kunnen als er 2 kilometer extra bijwaren.
De Benen waren goed en het gaat beter en beter. Ik was totaal niet vermoeid achteraf en zo nog een goe wandeling kunnen doen aan de zee id namiddag (tvrouwke moet ook content gehouden worden é.
Tot volgend jaar Waregem.