10/02/08 WESTOUTER

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
zwin
Mountainbiker
Location: Scatto Hellium LX & XT , Scatto Comp full XT,Full Ritchey

Post by zwin »

Big One wrote:Mooie tocht, prachtige afdalingen en pittige klimmekes, beentjes waren goe en de stutte mé gekapt achteraf nog beter, volgend jaar zeker terug.

Weet iemand hoeveel Hm's er waren op de 50?
yeetz,
ké just ke gekeekn en ke 909Hm wuk da toch nog redelijk vele is wi!
verder wos ne super tocht =D> met een super weertje :-D

greetz
moozefretter
Mountainbiker

Post by moozefretter »

amaai wat was dat zeg ,lastig maar leuk
je mag het draaien of keren de mooiste tochten zijn toch in de westvlaamse heuvels
kom zeker terug
MX jorgy
Mountainbiker

Post by MX jorgy »

Schone tocht,mag vergeleken worden met de franse :P
51,2 km ; avs 17,2; max speed 64,3 8)
Wel wa zere beentjes op het laatste .
Slijkcrosserke zien vertrekken toen ek aankwam met de camionette dus niet meer bijgehaald :oops:
Tubeken
Mountainbiker

Post by Tubeken »

Westouter, na de zomertocht moest ik de wintertocht trotseren.
Gisteren ziek in bed gekropen en deze morgen mirakeleus opgestaan.

Samen met Emperor, Deurbieter, de Mike en nog 2 gasten wiens naam ik vergeten ben vertrokken. De eerste 15 km was best pittig met Scherpe-Rode en Kemmelberg.
Afdaling na 1e bevoorrading tegen de dek gegaan, lag redelijk glibberig.

Op beklimming Zwarteberg eens goed doorgetrokken, splitsing daarna misreden, rechtdoor ipv rechts voor de 50 km, geklommen op den asfalt en dan maar teruggekeerd :-? Ik rij toch altijd n keer mis ze.
Daarna aangesloten bij de rest, stutteke en 2 gouden kuipkes gedronken.

52.27 km op de teller, tot de zomertocht ze!
de fretter
Mountainbiker

Post by de fretter »

Met de fortisboys op het gemakske aangezet omdat we de ervaring hadden dat het een zware tocht ging worden. En zo was het ....
Veel beter berijdbaar dan verleden jaar maar ja het weer is iets wat de organisatie erbij krijgt dit jaar.
50.1 Km met een AVS van 20.4.

Tot volgend jaar en proficiat aan de organisatie het was dik in orde =D> =D> =D>
Jason B
Mountainbiker

Post by Jason B »

vanmorgen ook geweest met de bedoeling om wa meer dan 30km te rijden maar al na de eerste 15km had ik al door om wijselijk de 30 te blijven volgen had onder mijn shirt nog een fijn truitje aan met lange mouwen en was dus echt verrast van de zon en de klimmekes

die kan nogal hitte geven zo vroeg in de ochtend #-o

was een leuke tocht zeker voor herhaling vatbaar maar kzal wa meer moeten rijden als ik daar ooit ne grotere afstand wil doen want twas tijd dak aan den otto was ze #-o

maar ik kom zeker terug voor de zomereditie :lol:
henkieboy
Mountainbiker

Post by henkieboy »

vanmorgen vroeg vertrokken uit Klerken om op een deftig uur terug thuis te zijn want mijn suikertante kwam nieuwjaren (o) Dus om 7u45 al aan de inschrijvingstafel en 10 min. later op de fiets en stampen maar . Twas nog heel kalm onderweg tot ik plots 3 mannen int zwart voor mij zag fietsen (rockriders ?) nen klein sprintje en vlug in under wiel gekropen . Maar na een kleine km voelde ik dat het toch iets te vlug ging voor mijn arme lichaam dat nog volop aan 't recupereren was van gisteren .(10 uur gebukt staan om schoonbroers terras te leggen is merkelijk lastiger dan mountainbiken) zodus wijselijk die "man in black" langzaam laten wegrijden en op mijn eigen tempo verdergepeddelt en genieten van de prachtige zonsopgang tot plots een rode sneltrein genaamd Fortis denk ik mij voorbij vloog . Ik dacht nog bij mijn zelf amaai die zijn ook in under gat gestoken door een hele bende bijen. 5 min later bij de beklimming van de scherpeberg stond de rode trein langs de kant met een gebroken ketting (haast en spoed ..... :-D :-D ) Na nog wat berg op en af (met terug kemmel langs de steile kant natuurlijk :lol: ) aangekomen aan de eerste bevoorrading en die kwam juist op tijd zunne want k'begon het mij al afvragen waar hij bleef (20 km). Na een weldoend drankje en een wafeltje (meer moe da nie zijn) terug de fiets op en stoempen maar . ondertussen was de rode trein ook al aan de eerste bevoorrading . Na een paar minuutjes kwamen ze aangedenderd en ik dacht bij mijn zelf waarom niet zodus nen kleine!!! versnelling en vanachter aan de trein aangepikt waar ondertussen al een vreemde eend mee aan het rijden was . Best dat er nu meer bergaf dan bergop inzat maar na een minuut of 20 had ik mijn beste pijlen verschoten en zag ik ze langzaam maar zeker van mij wegrijden :( :( . Na nog een minuutje of 20 tweede bevoorrading waar ik meerdere drankjes tot mij nam , nog vlug een wafel in mij mond want ik zag dat de rode trein (+nen zwarten wagon) terug vertrekkensklaar stond . Tesamen vertrokken en zonder omkijken van den eerste keer gif mo goaze . Na een tijdje efkes omgekeken en niemand te zien dus weer allen verder en na een toertje rond de zwarten berg zag ik eindelijk de kerk van westouter opduiken en eveneens de rode trein die ondertussen nog bestond uit 1 roden en 1 zwarten #-o #-o #-o . Nog vlug een beetje genoten van het prachtige landschap en de laatste km'ers freewheelend in het wiel van een kodo afgebold . fietske vlug afgespoten (goeie spuitstand met praktisch geen wachttijd) nen goeie boterham met gekapt en een leffe verorberd om moe maar voldaan in mijn auto te stappen en de terugreis naar Klerken aan te vatten na een meer dan geslaagde VTT . Nen dikke proficiat aan de organisatoren en "see you next year" =D> =D> =D> =D> =D>
henkieboy
Mountainbiker

Post by henkieboy »

de fretter wrote:Met de fortisboys op het gemakske aangezet omdat we de ervaring hadden dat het een zware tocht ging worden. En zo was het ....
Veel beter berijdbaar dan verleden jaar maar ja het weer is iets wat de organisatie erbij krijgt dit jaar.
50.1 Km met een AVS van 20.4.

Tot volgend jaar en proficiat aan de organisatie het was dik in orde =D> =D> =D>
Noemt ge dat op uw gemak???
uncle sam
Mountainbiker

Post by uncle sam »

Deze morgen vroeg vertrokken (7h55) voor mijn normen omdat ik om 11h30 al op familie feest moest zijn.
Bedoeling was om de beentjes eens te verwennen en goed gas te geven.
Met uitzondering van de kemmel en de mont de flandres heb ik alle heuvels omhoog gevlogen. Doseren was vandaag geen optie aangezien ik de 50km moest afkrijgen (incl 2 bevoorradingen + afspuiten + opbergen in auto) in minder dan 2h30.
Prachtig parcours en volledig naar mijn smaak al mocht er iets meer offroad inzitten.
Naar het einde toe, meer bepaald de afdaling door het bosje na de mont noire, nog een afslag gemist blijkbaar.
Ipv links koos ik rechts (omdat bijna alle tochten rechstop gaan eens ze uit die afdaling komen) en iets verderop zag ik een bordje: je bent te ver!
Ik dacht dat dit een grap was en reed verder rechtdoor via een voor mij gekende offroad strook. Echter een serieuze duikrol gemaakt in een verraderlijke modderpoel: aan 25 per uur een drop gemaakt waarbij mijn voorwiel bleef steken in een poel van bruine leemmodder. Dit gevolgd door een duikvlucht van 3m en een gezichtslanding ten midden deze bruine sh*t zorgde voor menig lachwekkende gezichten toen ik in Westouter aankwam: precies een neher :lol:

Kortom: een geslaagde missie! 8)
(Stats: 50.6km - 23.1 avs)
elros
Mountainbiker

Post by elros »

Voor de allereerste keer naar die streek gekomen... amai... heel mooie streek... ik kom zeker terug.

De toer was vree goe, heel veel stijgen en dalen... heel zwaar maar toch leuk. Alhoewel ik niet in goede doen was die dag... heb ik toch nie slecht gereden.

De bevoorrading was goe.

Als er toch ergens een minpuntje te bespeuren valt was het parkeren :-? amai...

Greetz
Post Reply