centjes bijverdienen

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
ullewupper
Mountainbiker

centjes bijverdienen

Post by ullewupper »

hey ik ben 12 jaar en ben zot van mountainbiken.

Een groot probleem; ik moet mijn bike zelf financieren.

Eerst even mijn bike: scott reflex 40 '07
Rahmen: Reflex frame Alloy 6061 Reflex geometry
Geometry: Scott Geometry
Gabel: Suntour XCR-with Locout 100mm travel
Steuersatz: Ritchey LP Plus
Schaltwerk: Shimano Alivio RD-M410 24 speed
Umwerfer: Shimano ST-EF35 EZ-fire plus
Schalthebel: Shimano ST-EF35 EZ-fire plus
Bremshebel: incl.
Bremse Vorne: Scott Comp or Shimano BR-415 mechanical
Bremse Hinten: Scott Comp or Shimano BR-415 mechanical
Kurbel: Shimano FC-M442, black 44x32x22 T
Innenlager: Shimano BB-TY-30 Cartridge Type
Lenker: Scott YC-A210 600mm, black
Vorbau: Scott TDS-A 163-8
Pedale: LU-910-S
Sattelstütze: SP-213/26.8mm
Sattel: SCT-10 SL Reflex 07
Nabe Vorne: Formula v-brake or Shimano Disc
Nabe Hinten: Formula v-brake or Shimano Disc
Kette: KMC Z-72
Cassette: Shimano CS-HG 40-81 11-30T
Speichen: 14 G, stainless
Felgen: Rigida ZAC 19 SL D-Wall, blk anod.
Reifen: Scott MANX 26x2.0 27TPI
Gewicht: 13,9 kg
Farbe: Antrazit/Weiss/Rot

Nu is mijn vraag aan jullie: wat is slecht aan mijn bike en waarover hoorden jullie al klachten van deze fiets en hebben jullie tips om wat centen bij te verdienen.

grtz cu later
mini bergaffer
Mountainbiker

Post by mini bergaffer »

Heb ook dit probleem.
Ik ben opzoek naar een 2dehands mtb, en moet die volledig zelf betalen.

mb
marzokki NQH
Mountainbiker

Post by marzokki NQH »

Toen ik (ongeveer) 16 was, kocht ik mijn eerste mountainbike. Net als jullie had ik toen geen ezeltje dat geld produceerde... Weliswaar had ik net mijn eerste vakantiejob achter de rug, waarmee ik een Giant Terrago kon kopen. Ik zie dat je al een fiets hebt, dus de grootste investering is eigenlijk al achter de rug. Ik zou je dan ook aanraden je (beperkte) middelen te reserveren voor het onderhoud van de fiets. Daarbij kan het je misschien helpen dat het niet nodig is het neusje van de zalm tussen je benen te hebben om je te amuseren :wink:
Ik zou mij dan ook niet al te veel concentreren op de vraag welke onderdelen 'slecht' zouden zijn op je fiets en er gewoon zoveel mogelijk mee rijden.

Wat betreft het bijverdienen: een echte job mag je nog niet uitoefenen, dus zal je inkomen wsl voornamelijk afhangen van huishoudelijke taakjes (al dan niet bij de ouders)... :)
pctunner01
Mountainbiker

Post by pctunner01 »

ik heb 100€ gekregen van mijn ouders omdatik gestopt was met mijn vorige sport en ze vonden datik maar een andere moest zoeken ze zeiden alsik uwe zus hare inschrijving betaal kanik u ook wel iets geven he dus dat was al een begin voor mijn 1ste bike , waarik nu nog op rij en 2jaar oud is . ben begon op 16/17de ongeveer
mini bergaffer
Mountainbiker

Post by mini bergaffer »

marzokki NQH wrote:Ik zie dat je al een fiets hebt, dus de grootste investering is eigenlijk al achter de rug.
Nee ze moet juist nog komen.

mb
RockShark
Kerstman

Post by RockShark »

KEIHARD werken in de vakantie :wink: Ik heb hier 7 weken lang in de grote vakantie, 6 dagen op 7, 10 uren op een dag hard gewerkt... En bijna 3x mijn fiets verdiend... Dus het kan :wink:

Anders indien mogelijk je ouders laten voorschieten? Ik heb het geluk gehad dat mijn ouders dat wilden doen (fiets was net in solden). Toen gewoon mijn spaarpot geleegd en de rest betaalt toen het geld van de vakantiejob binnenkwam.
pctunner01
Mountainbiker

Post by pctunner01 »

zo moet dat ik mijne praktijk van de auto heb geven mijn ouders mij ook een wagen (opel corsa C 1700td) ik moet er een 3/4 van terug betalen
Gf biker
Mountainbiker

Post by Gf biker »

Wat mogen mijn kids zich dan gelukkig prijzen :-? Ik vind dat mijn kids een sport mogen doen, en daar zelf de kosten niet van hoeven te dragen. Daarom hebben ze hier allebei een deftige mountainbike ter beschikking. Ik vind dat als de kids willen sporten ze daartoe de kans verdienen. Alles is beter dan playstation. #-o
elmago
Mountainbiker

Post by elmago »

Gf biker wrote:Wat mogen mijn kids zich dan gelukkig prijzen :-? Ik vind dat mijn kids een sport mogen doen, en daar zelf de kosten niet van hoeven te dragen. Daarom hebben ze hier allebei een deftige mountainbike ter beschikking. Ik vind dat als de kids willen sporten ze daartoe de kans verdienen. Alles is beter dan playstation. #-o
I second that, mijn zoon is 17 en nu aan zijn derde door ons gesponsorde bike bezig.
Nu hij al wat ouder is en een dikke spaarpot heeft moet hij wel al regelmatig de kosten van versleten parts ophoesten, maar da's meer met de bedoeling dat hij leert snappen dat niet alles vanzelf komt. :roll:
absalon
Mountainbiker
Location: Granville u6-t6 ul , bianchi via nirone 7, thompson grenada, mach 5-tt

Post by absalon »

Ik zou nog niet teveel aan u fiets veranderen, binnen 2 jaar kan hij al onder stof staan :wink: Ik hoop van niet maar kom :d. En moest ik op die leeftijd ( ben er nu 19) dus echt lang is dat niet geleden, al ne mountainbike gehad hebben zou ik een gat in de lucht gesprongen hebben. Ik reed altijd rond op een oude damesfiets van om en bij de 18kilo ofzo van een jaar of 30oud :lol: Maar ik amuseerde mij daar zeker even hard mee als met mijn mountainbike :P
Post Reply