LCMT 2008

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...

Hoe lang moet de lcmt volgend jaar zijn?

9 dagen: terug naar de roots
39
23%
7 dagen: langer maar niet extreem
32
19%
4 dagen maar met lastigere ritten
20
12%
4 dagen: de huidige formule is perfect
62
36%
4 dagen maar met minder lastige ritten
9
5%
Geen lcmt meer volgend jaar
10
6%

Total votes: 172

pvandebe
Mountainbiker

Post by pvandebe »

aresius wrote:wat zijn lsd-kilometers??

ben ik qua training goed bezig? ik doe op zaterdag en zondag telkens een mtb ritje.
- zaterdag ergens een bloso (Herentals ofzo, binnekort opbouwen naar 2x de toer).
- de zondag de langste afstand van een TT (liefst in heuvelachtig terrrein Heverlee, Westerlo, ...)

in de week komt het fietsen er niet echt van. ik doe nog 2x per week karate en ga ook eens zwemmen. en ja werken ook nog tussendoor.

is dit voldoende om de lcmt te halen? wil de recreatieve toer doen, maar toch binnen een respectabele tijd.
Wat denk je zelf ????

Als je nog erg jong en krachtig en vol energie bent èn het heel zorgvuldig aanpakt zou je dat wel aankunnen ja, als je je lichaam daarna minstens een maand laat recupereren. Anders draag je daar de rest van je leven de gevolgen van.

Maar concreet, zie dat je eind februari 2 dagen achter elkaar 100 km aankan met genoeg hoogtemeters, en let vooral op de recuperatie. Dan eind maart 'ns een beurt van 3 dagen. De maand april dan nog goed doorkomen en het gaat je lukken.
aj kwak
Mountainbiker

Post by aj kwak »

pvandebe wrote:
Wat denk je zelf ????

Als je nog erg jong en krachtig en vol energie bent èn het heel zorgvuldig aanpakt zou je dat wel aankunnen ja, als je je lichaam daarna minstens een maand laat recupereren. Anders draag je daar de rest van je leven de gevolgen van.

Maar concreet, zie dat je eind februari 2 dagen achter elkaar 100 km aankan met genoeg hoogtemeters, en let vooral op de recuperatie. Dan eind maart 'ns een beurt van 3 dagen. De maand april dan nog goed doorkomen en het gaat je lukken.
idd, ik denk ook dat je dat aankan.
Elke dag rustig(geen klims opvliegen) en verstandig(eten,drinken,...) aanpakken en je komt in Malmedy aan zonder probleem.
aresius
Mountainbiker

Post by aresius »

okay vanaf nu enkel nog spaghetti en lasagne =P~

qua dosering zit ik wel goed denk ik, toch nog nooit een tt of een ander tochtje vroegtijdig moeten stopzetten, wegens te weinig uithouding.

verder is m'n recuperatie ook vrij goed denk ik, vooral dankzij de karate (ademhalingstechnieken)

en inderdaad zeker niet te zot beginnen met fietsen, ik ben een dieseltje op dat gebied, rustig beginnen en blijven gaan

ga me binnekort inschrijven :bounce:
pvandebe
Mountainbiker

Post by pvandebe »

Gij gelukzak ! 1 mei heeft m'n dochter communie..... :evil: Goed voor haar natuurlijk maar ja, 'k mag er weer bij zijn....
mOnstertje
Mountainbiker

Post by mOnstertje »

indy wrote:* De chronorijders rijden dit jaar voor de eerste keer de ganse afstand tegen de klok.
Is dit wel zo'n goed idee?? (in de veronderstelling dat de tijd niet wordt gestopt in de bevoorradingszones)
Tijdens een tour als deze is het belangrijk dat men onderweg goed en voldoende eet en drinkt. Nu heb je de echte competitiemannen die rijden voor een goede tijd en die in de bevoorradingszones niet of nauwelijks tijd zullen verliezen. Veel mindere goden - die ook wel binnen tijd willen aankomen - gaan hun eten en drinken daardoor misschien verwaarlozen. Tijd die je daar verliest moet je achteraf ook weer goedmaken. Met als gevolg dat - waarschijnlijk - velen zich in de vernieling zullen rijden.

Dat is natuurlijk hun eigen verantwoordelijkheid ...

Een systeem met tijdsregistratie tussen 2 bevoorradingen in lijkt me echter beter.

Een bescheiden mening van iemand die de LCMT voor de eerste maal gaat rijden en zich afvraagt hoe hij dat binnen tijd kan doen op een niet-ongezonde manier.
indy
Mountainbiker

Post by indy »

mOnstertje wrote:
indy wrote:* De chronorijders rijden dit jaar voor de eerste keer de ganse afstand tegen de klok.
Is dit wel zo'n goed idee?? (in de veronderstelling dat de tijd niet wordt gestopt in de bevoorradingszones)
Tijdens een tour als deze is het belangrijk dat men onderweg goed en voldoende eet en drinkt. Nu heb je de echte competitiemannen die rijden voor een goede tijd en die in de bevoorradingszones niet of nauwelijks tijd zullen verliezen. Veel mindere goden - die ook wel binnen tijd willen aankomen - gaan hun eten en drinken daardoor misschien verwaarlozen. Tijd die je daar verliest moet je achteraf ook weer goedmaken. Met als gevolg dat - waarschijnlijk - velen zich in de vernieling zullen rijden.

Een systeem met tijdsregistratie tussen 2 bevoorradingen in lijkt me echter beter.

Een bescheiden mening van iemand die de LCMT voor de eerste maal gaat rijden en zich afvraagt hoe hij dat binnen tijd kan doen op een niet-ongezonde manier.
Iedereen moet voor zichzelf uitmaken hoelang hij wil stoppen aan de bevoorradingen. Als er al een tijdgrens wordt ingesteld zal die zeker niet zo scherp liggen dat je het risico loopt door een paar minuten aan de bevoorrading te staan buiten tijd bent.

We hebben er dit jaar bewust voor gekozen om de ganse afstand tegen de klok te laten rijden omdat in het verleden steeds meer mensen hier achter vroegen.
aj kwak
Mountainbiker

Post by aj kwak »

mOnstertje wrote:

bij elke marathon moet je ook deze beslissing zelf maken.... stop ik niet aan de bvr of stop ik 2min, 5min, ...
mOnstertje
Mountainbiker

Post by mOnstertje »

indy wrote:Als er al een tijdgrens wordt ingesteld zal die zeker niet zo scherp liggen dat je het risico loopt door een paar minuten aan de bevoorrading te staan buiten tijd bent.
Ah ok ... Dit is al een heel ander verhaal. Ik had hier op de site al verhalen over zeer scherpe tijdgrenzen; vandaar mijn berzorgdheid.
indy
Mountainbiker

Post by indy »

mOnstertje wrote:Ah ok ... Dit is al een heel ander verhaal. Ik had hier op de site al verhalen over zeer scherpe tijdgrenzen; vandaar mijn berzorgdheid.
Wees maar gerust, ik ben al 4 jaar chronoverantwoordelijke tijdens de lcmt en alle verhalen over te strenge tijdsgrenzen zijn totaal met de haren getrokken.
bert bibber
Mountainbiker

Post by bert bibber »

Ben nog redelijk aan het twijfelen of ik de lcmt mee ga doen
Mijn vrees is dat ik gewoon na 2 dagen niet meer voort kan.

ik heb nog geen ervaring in een meerdaagse maar heb wel reeds al
olne spa olne gereden ben 2 keer de mont-ventoux op gereden
hagelandse crono 80 km gereden in 4H07
en heb ongeveer 800 km in de benen van af december

Ik weet dat ik meer duurtraining moet doen !! tochten van 4 uur en meer.
maar waneer moet ik dit doen ?? het is veel te snel donker.

momenteel probeer ik deze training aan te houden
dinsdag 1H30 max 140 hartslag op rollen
donderdag 1H00 max 170 hartslag op rollen
zaterdag ritjes op de baan van 60 km max hartslag 130
Zondag TT ( met bike op en af ) soms 90 km totaal

vanaf volgende week ga ik de km op zaterdag stilletjes optrekken tot
100 km

is dit voldoende ?? bert
Post Reply