-> 2 bladen vooraan

Hier kunnen de gewichtsworstjes (weightweenies) terecht voor hun vragen, opmerking of ideeën met betrekking tot onderdelen en bikes.
C-DALE
Mountainbiker
Location: Cannondale Taurine 2007/8.2kg + Cannondale Tesoro 2010/8.7kg

Post by C-DALE »

Was van plan om een C'dale Hollowcrank SI 29/42t op m'n Taurine te steken.
Maar mag op m'n kin kloppen, C'dale geeft geen garantie als ik m'n reducers eruit haal om een BB30 (bracket die ingeperst word) te steken. #-o
M'n volgende gedacht was een THM Clavicula DP (double plate) te steken, maar als ik hen goed versta is het minstens een 32t als kleinste.
Heb ik dat goed of heb ik het (hopelijk) mis? [-o<
Zoniet klopt hun uitleg wel :
The “dp” model (Latin for “double”) with its two-chainring design is intended for "stronger riders" and fast courses.
Vind dat wel raar, met een 29t zou je toch een veel breder publiek aanspreken.
Ik rij met een hoog cadans (90-100) omdat ik anders last heb met m'n knieen, een 32t is te zwaar voor mij.

Kan anders nog altijd een nieuw Taurine frame bestellen zonder die reducer
Maar kan m nie krijgen int zwart, en da zou wel kostelijk uitkomen :oops:
C-DALE
Mountainbiker

Post by C-DALE »

Zie dat Extralite een 30t voor 4arms cranks heeft.
Kan en MAG ik dat steken op een Clavicula, mss te grote krachten door die 30t ipv 32 = breuk?
Alhoewel het me zou verbazen, want is 1 van de stijfste cranks die er te krijgen is.
Zitten er ceramische lagers in die Clavicula BB, indien niet, kan je er steken?

En shift dat goed die Extralite tandbladen, ben de XTR touch gewend :wink:

Btw net een email verzonden naar THM, nu nog een reply krijgen.[-o<
Hou jullie op de hoogte :-)
JanMan
Mountainbiker

Post by JanMan »

Ik ga morgen een 42 en 28 tandsblad op een vierarmig FSA carbon crankstel monteren.
ATEGEV
Mountainbiker

Post by ATEGEV »

JanMan wrote:Ik ga morgen een 42 en 28 tandsblad op een vierarmig FSA carbon crankstel monteren.

Waar hebt ge aan dat 28-blad geraakt?

Ik heb gemaild naar Boones of ze 29 of kleiner tandwielen kunnen maken voor de nieuwe FSA crancks, maar blijkbaar aanvaarden ze vooir een tijd geen bestellingen meer.

Want 28T zou idd nog een stuk beter zijn voor mij, maar ik weet niet waar zoeken...
JanMan
Mountainbiker

Post by JanMan »

ATEGEV wrote:
JanMan wrote:Ik ga morgen een 42 en 28 tandsblad op een vierarmig FSA carbon crankstel monteren.

Waar hebt ge aan dat 28-blad geraakt?

Ik heb gemaild naar Boones of ze 29 of kleiner tandwielen kunnen maken voor de nieuwe FSA crancks, maar blijkbaar aanvaarden ze vooir een tijd geen bestellingen meer.

Want 28T zou idd nog een stuk beter zijn voor mij, maar ik weet niet waar zoeken...
Magic :-D

Nee, ik ga het 42 tands blad monteren waar normaal het 32 tands blad zit. Op de plaats van de 22 komt een 28.
ATEGEV
Mountainbiker

Post by ATEGEV »

Ik ben mee. Thx.
C-DALE
Mountainbiker

Post by C-DALE »

Heb ne reply van THM gekregen, de 30t van Extralite mag gebruikt worden op een Clavicula.

JanMan, kan je daar soms eens een foto van je FSA crank met 28/42 doorsturen.
Heb je geen problemen met je boutjes om aan te spannen omdat je maar 1 tandblad gebruikt ipv 2
zwiebertje
Mountainbiker

Post by zwiebertje »

Ik rijd ook dikwijls 2X9,en heb me nu deze winter vernieuwd met een stel goedkope maar splinternieuwe
carbon traparmen (50 euro was een koopje volgens mij)?!
Zijn van een weg-triple 5-arm met 135 steek (campa) en klein blad op steek 74,waarop ik een 28 van TA
gestoken heb (26 zelfs ook geen probleem),en midden-blad een 42,wat volgens mij in combi met een 11-32
nergens problemen opleverd in Vlaanderen-land en mits een 11-34 overal inzetbaar is,zelfs op de langere en moeilijke parcoursen!?
Grote voordeel is de geringe kettinglijn,lange kooi is niet echt nodig en de traparmen komen niet tegen de kader
door gebruik te maken van een weg- trippel-cranquestel!
Verschil vooraan van die 28-42 t.o.v. 22-32-44 is dus 4 volle schakels in de kettinglengte!
Ietsje zwaarder maar bijna even "schoon" als de powerarms,en hééél veel goedkoper! :bounce:
franco
Mountainbiker
Location: kraftstoff X1 kraftstoff H1 kraftstoff H2 Thompson xline carbon

Post by franco »

zwiebertje wrote:Ik rijd ook dikwijls 2X9,en heb me nu deze winter vernieuwd met een stel goedkope maar splinternieuwe
carbon traparmen (50 euro was een koopje volgens mij)?!
Zijn van een weg-triple 5-arm met 135 steek (campa) en klein blad op steek 74,waarop ik een 28 van TA
gestoken heb (26 zelfs ook geen probleem),en midden-blad een 42,wat volgens mij in combi met een 11-32
nergens problemen opleverd in Vlaanderen-land en mits een 11-34 overal inzetbaar is,zelfs op de langere en moeilijke parcoursen!?
Grote voordeel is de geringe kettinglijn,lange kooi is niet echt nodig en de traparmen komen niet tegen de kader
door gebruik te maken van een weg- trippel-cranquestel!
Verschil vooraan van die 28-42 t.o.v. 22-32-44 is dus 4 volle schakels in de kettinglengte!
Ietsje zwaarder maar bijna even "schoon" als de powerarms,en hééél veel goedkoper! :bounce:
Welk merk of model van traparmen (campa?) heb je genomen? Kun je daar een een foto van posten?
El Perro Diablo
Mountainbiker

Post by El Perro Diablo »

[
Welk merk of model van traparmen (campa?) heb je genomen? Kun je daar een een foto van posten?[/quote]

+1
Post Reply