Welke fietsendrager ?

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
carlton
Mountainbiker

Post by carlton »

in de makro nu in reklame
voor 109 euro, voor 3 fietsen op te monteren ben er heel
tevreden van.
Swannie
Mountainbiker

Post by Swannie »

Kanimanilski wrote:
Swannie wrote:
parring wrote:kijk eens bij twinny load, eenvoudig te monteren en scherp van prijs
koop het niet!! (en als je het toch wilt kopen, koop dan aub de mijne :-) ) hierbij monteer je je fietsen op de crank, dit is om problemen vragen... fietsen staan ook véél te los hier op.
Thule is gewoon dé top in auto-accesoires :wink:
Wij hebben hier zelf twinny load voor 2 bikes. Crank fietsbevestiging. En ik wil gerust zeggen dat ik het iedere week zonder enig probleem gebruik en dat ik er gerust naar de ardennen mee zou hossen.
ben met m'n twinnyload ook al héél vaak richting ardennen getrokken, en heb er toch al verschillende keren problemen door gehad oa 1 x die bout waarmee je dat spul op je crank bevestigd losgekomen, kzag ineens nog maar 1 fiets op het rekske staan #-o
Met een TL zie je de fietsen ook echt heel hard bewegen, op een euroway heb je dat toch véél minder. Maar het gaat natuurlijk e, zolang je niet te rap rijdt (vanaf 140-150km/u lijkt het of je fietsen eraf gaan vliegen :-? )
dé ideale fietsdrager bestaat natuurlijk niet, het optimale is dat je je fiets in de auto kan zetten...
kawa
Mountainbiker

Post by kawa »

Angelo wrote:Bedankt iedereen voor jullie antwoord.

Ik overweeg idd om de Spinder Falcon RC-3F te kopen ...

Bij Sport44 komt hij op 279,95 euro. Lijkt me best een goede prijs. Of is Sport44 niet te vertrouwen ?
280€? Dan kocht ik me een Thule, voor dat geld heb je er één voor drie fietsen. (euroway)
Lilleputter
Mountainbiker

Post by Lilleputter »

Ben ook opzoek naar een fietsendrager voor op trekhaak. Heb de Thule Euroway 947 op het oog, iemand hier positieve of negatieve ervaringen mee?
iron gonzo
Mountainbiker

Post by iron gonzo »

ik heb hier op het forum, een thule gekocht voor mijn zus en haar fiat punto (of zoiets)
zo een dat je achter op de koffer hangt
(ps bedankt voor de vlotte afhandeling, ook al had ik het verkeerde telefoonr doorgegeven aan mijn kennis :oops: )

blijkt hij dus niet te passen door het spoilertje dat er op hangt!!
nu ja, dat heb ik nu pas kunnen zien, daar hij met verzending hier naar toe is gekomen. het was dus gokken of hij ging passen of niet.
hou er dus rekening mee dat als je getunde wagen hebt de fietsdragers niet altijd passen!!
ik ga dus nu zelf een tussenstuk maken, zodanig dat het bevestigingsysteem de spoiler overbrugt
spuiterke
Mountainbiker

Post by spuiterke »

heb een thule euroway 945
zeer tevreden eenvoudige montage op trekhaak afsluitbaar aan de trekhaak zeer stabiel toch met twee fietsen geen ervaring met drie
enigste minpunt is de bevestiging van de nummerplaat met die clipjes ziet er niet erg vast uit. de mijne nog eens extra vastgemaakt
=D> =D> =D>
Splenter
Mountainbiker

Post by Splenter »

kawa, die 3f is ook een drager voor 3 fietsen dacht ik.

Iemand ervaring met het monteren van fully's op zo'n spinder? Mijn rocky heeft een demper langs de zitbuis, dus dat lijkt me vrij moeilijk om op zo'n spinder te zetten?
Lilleputter
Mountainbiker

Post by Lilleputter »

spuiterke wrote:heb een thule euroway 945
Bedankt voor je reactie.

En het monteren van 2 mtb's gaat eenvoudig of is er plaatsgebrek?
kawa
Mountainbiker

Post by kawa »

Splenter wrote:kawa, die 3f is ook een drager voor 3 fietsen dacht ik.
Kan best, wist ik niet, maar ik zou nooit zoveel uitgeven aan een Spinder als je voor minder een Thule kan hebben.
fargo
Mountainbiker

Post by fargo »

Ook ik wil zo een trekhaakfietsendrager kopen.

Wat wil ik ?
1 2 fietsen meenemen, zowel mtb als racefiets
2 lichte kompakte konstructie die snel geplaatst kan worden
3 kantelfunctie

Prijs is ondergeschikt, wil kwaliteit.

Wat koop ik nu eigenlijk best.
Post Reply