LCMT 2008

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...

Hoe lang moet de lcmt volgend jaar zijn?

9 dagen: terug naar de roots
39
23%
7 dagen: langer maar niet extreem
32
19%
4 dagen maar met lastigere ritten
20
12%
4 dagen: de huidige formule is perfect
62
36%
4 dagen maar met minder lastige ritten
9
5%
Geen lcmt meer volgend jaar
10
6%

Total votes: 172

mOnstertje
Mountainbiker

Post by mOnstertje »

Heb me een tijdje geleden ingeschreven voor deze tour ... en zit nog met een aantal vraagjes.

* Rijden de chronorijders van begin tot einde tegen de klok of gaat het slechts om gedeeltes (en kan de rest van het parcours rustiger afgewerkt worden)?

* Hoe zit het met de bagage? Moet die op de 1ste eerst naar het hotel of komt iedereen (bagage inclusief) naar de startplaats en wordt de bagage naar het hotel gebracht voor ons?

* Wanneer moeten we die 1ste aanwezig zijn? En is dit doenbaar met openbaar vervoer - met in het achterhoofd dat er nog 100 km op het programma staat en ik dus liever niet om 4u uit bed rol? Of zijn er misschien andere bikers uit omstreken Mechelen die nog een plekje hebben in de auto?

Alvast bedankt
indy
Mountainbiker

Post by indy »

* Rijden de chronorijders van begin tot einde tegen de klok of gaat het slechts om gedeeltes (en kan de rest van het parcours rustiger afgewerkt worden)?

* Hoe zit het met de bagage? Moet die op de 1ste eerst naar het hotel of komt iedereen (bagage inclusief) naar de startplaats en wordt de bagage naar het hotel gebracht voor ons?

* Wanneer moeten we die 1ste aanwezig zijn? En is dit doenbaar met openbaar vervoer - met in het achterhoofd dat er nog 100 km op het programma staat en ik dus liever niet om 4u uit bed rol? Of zijn er misschien andere bikers uit omstreken Mechelen die nog een plekje hebben in de auto?
* De chronorijders rijden dit jaar voor de eerste keer de ganse afstand tegen de klok.

* Het transport van de bagage wordt door de organisatie voorzien tussen de start en het hotel op donderdag en tussen het hotel en de aankomst op zondag. Daar hoef je je dus totaal geen zorgen over te maken!

* Ik vrees er een beetje voor dat de start heel moeilijk 's morgens op een feestdag te bereiken zal zijn met het openbaar vervoer.
indy
Mountainbiker

Post by indy »

De startplaats van de lcmt 2008 is ondertussen bekend:

zowel start als aankomst zullen in Malmedy zijn!
Transalp
Mountainbiker

Post by Transalp »

indy wrote:De startplaats van de lcmt 2008 is ondertussen bekend:

Waarom deze wijziging tov vorig jaar?
LuckyIron
Mountainbiker

Post by LuckyIron »

Transalp wrote:
indy wrote:De startplaats van de lcmt 2008 is ondertussen bekend:

Waarom deze wijziging tov vorig jaar?

Vroeger was het vertrek ergens anders, dan moest je 's morgens nog je wagen gaan afzetten in Stavelot, terug met de bus naar de startplaats in Luik. Veel miserie het jaar dat ik er was.

Start en aankomst op dezelfde plaats lijkt mij handiger en Malmedy is toch wel prachtig om af te sluiten. En te starten natuurlijk ook!

8)
2 fast 2 follow
Mountainbiker

Post by 2 fast 2 follow »

Zijn er hier forum leden die al ingeschreven zijn ?? Zijn er forumleden die zich gaan, willen inschrijven?
Ik ga zeker mee doen maar weet nog niet onder welke noemer. Misschien wordt door jullie mijn beslissing vlugger gemaakt.

Greetz

2f2f
berggeitje1
Mountainbiker

Post by berggeitje1 »

Ik ben al ingeschreven als recreant, heb wel al veel marathons gereden meer geen meerdaagse. Op het gemak starten dat is het belangrijkste voormij. Ik ga alle 4 de ritten rijden weer of geen weer.
aresius
Mountainbiker

Post by aresius »

Ik wil ook wel meedoen, maar heb toch nog wat twijfels.
- niemand van m'n bikemakkers wil mee :(
- de eerste keer 100km in de ardennen (maximum was 70km)
- dat 4 dagen achter elkaar
- ...
mOnstertje
Mountainbiker

Post by mOnstertje »

Voor mij is het ook de eerste keer; de eerste keer 100 km mountainbike, de eerste keer meerdaagse, de eerste keer ardennen,...
Heb me ingeschreven voor de individuele competitie omdat dat racegedeelte me aanspreekt ... en als dat niet blijkt te lukken kun je gewoon verder mee als recreant.
Vorig jaar heb ik zonder voorbereiding (ofja 1 weekje) meegedaan aan de Hagelandse Chrono en nu ben ik keihard aan het trainen voor dit evenement.

Zalig toch; jezelf een doel stellen en daar dan helemaal naartoe leven. Als het lukt is het helemaal fantastisch. En als het niet lukt ... dan sta ik toch een heel stuk verder dan nu (ik train tegenwoordig eindelijk gericht en heb er al verscheidene lsd-kilometers opzitten) en ik ga er niet ongelukkig van worden.

Ik kijk er helemaal naar uit; hoopvol maar ook wat angstig; wat me er weer toe aanzet harder te werken.
aresius
Mountainbiker

Post by aresius »

wat zijn lsd-kilometers??

ben ik qua training goed bezig? ik doe op zaterdag en zondag telkens een mtb ritje.
- zaterdag ergens een bloso (Herentals ofzo, binnekort opbouwen naar 2x de toer).
- de zondag de langste afstand van een TT (liefst in heuvelachtig terrrein Heverlee, Westerlo, ...)

in de week komt het fietsen er niet echt van. ik doe nog 2x per week karate en ga ook eens zwemmen. en ja werken ook nog tussendoor.

is dit voldoende om de lcmt te halen? wil de recreatieve toer doen, maar toch binnen een respectabele tijd.
Post Reply