Vakantie 2008, wie gaat waar?

Omdat het niet altijd over mountainbike hoeft te gaan...... Zet een boompje op over alles wat NIET met mountainbike te maken heeft maar hou het wel deftig.
Post Reply
kawa
Mountainbiker

Vakantie 2008, wie gaat waar?

Post by kawa »

Nu de topic er toch staat.... wie gaat waar op vakantie dit jaar?

Wij gaan naar Lanzarote, sinds 2001 niet meer op (echte) vakantie geweest, werd dus tijd. :-D

Ook een week Châtel in juni en drie dagen Winterberg in augustus staan op het programma.... zonder 't vrouwke, maar met de fiets.. (en wat makkers 8) )

Oorspronkelijk bericht verkleint.
We gaan dit jaar nog eens op reis en zouden graag naar Menorca (of eventueel Mallorca) gaan.
Daarom eens kijken of er hier forumleden ervaring hebben met deze eilanden....

- Formule moet "all in" zijn.
- Liefst een wat rustigere locatie, daarom dat we ook eerder geneigd zijn om voor Menorca te kiezen. (of zie ik dat fout?)
- Er mag wel wat te zien zijn in de buurt, in the middle of nowhere gaan zitten is ook niet wat wij met rustig bedoelen.
- MTB of andere sport is niet belangrijk :wink: (doe al twee biketrips dit jaar)
- Een mooie streek is wel een pluspunt, een dagje wandelen/4x4 huren zien we ook wel zitten.
- Hotel moet een mooi/groot zwembad hebben, ben niet zo'n strandmens.

We willen toch snel gaan boeken maar het kiezen uit de boeken is niet zo makkelijk.
Als er aanraders zijn qua hotel/locatie hoor ik het graag....

Andere landen/eilanden dan Mallorca of Menorca mogen ook genoemd worden.
Corsica hebben we ook overwogen, maar ik denk dat Corsica meer een eiland is om rond te trekken en vooral om te proeven van de GR20. (iets wat ik in de toekomst zeker nog eens zal doen)

thx
Last edited by kawa on Sat 09 Feb 2008 00:03, edited 2 times in total.
Swannie
Mountainbiker

Post by Swannie »

Ibiza, platja d'en bossa...
Ibiza is héél anders dan den televies je doet vermoeden... superknap eiland! Huur er een scooterken of een cabrio'ke, en ga op ontdekking... zoveel ministrandjes hebbek nog nooit nergens gevonden, bv. het strandje waar dit klipke is opgenomen( ) is héél schoon (ses salina's)
Het enigste stadje waar je moet wegblijven is San Antonio, dat is wel zoals ze het op den tv laten zien, nix dan zatte engelsmannen.
Moest je er naartoe gaan, ga naar Club hotel Don Toni, of club playa d'en bossa... in playa d'n bossa hebbek 4x gelogeerd, in don toni ne keer of 5, allebei vergelijkbaar. Allebei 2 zwembaden, goed van eten en niet te duur.
Op Menorca en Mallorca ben ik ook al geweest, maar zijn niet zo'n mooie eilandjes.
Angelo.
Mountainbiker

Post by Angelo. »

ben 2 jaar terug in mallorca geweest. Moet hier thuis normaal gezien nog foto's hebben liggen.
Duffman
Mountainbiker

Post by Duffman »

Begin juni gaan we met ons zoontje een 12-tal dagen naar Mallorca. Hopelijk valt het hotel goed mee...
http://www.neckermann.be/Neckermann/act ... =116693&NS
yajop
Mountainbiker

Post by yajop »

ik ben 2x in Plaja de Palma geweest op Mallorca, telkens goede vakantie, als je een wagen huurt, rijd dan de streek van Valdemossa, Puerto de Soler op, prachtige natuur, veel groen, citrusplantages, appelsienen,noem maar op.Andere kant van het eiland is het tegenovergestelde, zeer droog,niet zo mooi dus.
Er dacht ik rijdt een oud stoomtreintje ook, die rijd door de citrusplantages, kan je je fruit plukken terwijl je rijdt.
veel plezier
Duffman
Mountainbiker

Post by Duffman »

yajop wrote:ik ben 2x in Plaja de Palma geweest op Mallorca, telkens goede vakantie, als je een wagen huurt, rijd dan de streek van Valdemossa, Puerto de Soler op, prachtige natuur, veel groen, citrusplantages, appelsienen,noem maar op.Andere kant van het eiland is het tegenovergestelde, zeer droog,niet zo mooi dus.
Er dacht ik rijdt een oud stoomtreintje ook, die rijd door de citrusplantages, kan je je fruit plukken terwijl je rijdt.
veel plezier
Als ik me niet vergis, zitten we langs de oostkant van het eiland. Denk dat dit dus de andere kant zal zijn.
We gaan vooral om wat te relaxen. En 't is ons zoontje zijn eerste echte reis, hij zal dan net iets meer dan 1 jaar zijn.
kawa
Mountainbiker

Post by kawa »

Ibiza zegt me niks... misschien vooroordelen, maar ik ga het niet testen. :wink:
Wat mallorca betreft... het zijn net die zatte duitsers die we willen ontwijken door een rustiger oord te zoeken.

Zijn nog altijd door die boeken aan het gaan... #-o

Iemand ervaring met de Canarische Eilanden? Fuerteventura meerbepaald......???
davidS
Mountainbiker

Post by davidS »

schoonpa heeft een appartement in Soller, vrouw en kids zijn al 3 keer geweest, is naar het schijnt mooi/veel te zien, als je niet op een strand wil gaan liggen....

ik nog nooit geweest

als je meer info wil, pb/mail of bel me :wink:
Last edited by davidS on Thu 07 Feb 2008 09:36, edited 1 time in total.
kawa
Mountainbiker

Post by kawa »

Soler?

Ondertussen zijn we (lees mijn vrouw) er zowat uit....

Lanzarote... in een Riu hotel.
freezy
Mountainbiker
Location: Endorfin Speed II, TREK OCLV 5200 en een Triumph...

Post by freezy »

Ik ben al 3 keer naar Mallorca geweest... 1 keer vakantie en 2 keer als fietsvakantie

Gans het eiland (kom ik hieronder op terug) is mooi maar probeer de kuststrook van Palma tot Playa de Palma te vermijden! Daar zit gewoon 80% van de toeristen. Vooral de zatte toeristen, ik weet nog dat we 's morgens om 9u vertrokken voor een training en dat we tussen de liter-pinten-drinkende-duitsers moesten slalommen... Is misschien wel leuk als je voor een fietsvakantie gaat omdat je dan snel alle richtingen uitkan. Maar als rustige vakantie..............

Als ik nog eens terug ga naar Mallorca zal ik iets zoeken de kanten van Soller. Je zit daar midden het groen, heel rustig. En je kan relatief makkelijk in Palma geraken. Je zit wel volledig omgeven door de bergen maar er is een tunnel voor een snelle verbinding naar de rest van het eiland. De leuke weg over Col de Soller is zelfs gratis.
Wat mooi is, is de weg van Soller over de Puig Major en dan bvb eens stoppen in Lluc. Dan kan je doorrijden naar Cap de Formentor. Tamelijk druk, maar mooi om eens te doen. Ook heel mooi is de weg van Banyalbuffar naar Andratx.

Het zuiden van het eiland is heel droog en veel uitgestrekter. Met de fiets leuk om te doen, maar met de auto eigenlijk weinig tot niets te zien...

Als je vragen hebt, stel ze maar. Ik heb zowat gans Mallorca gezien, van op de fiets dan wel... :-D
Post Reply