03/02/08 Westerlo

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
pcrispey
Mountainbiker

Post by pcrispey »

Van de Zoenk website:

Al wat we vragen, is RESPECT.

Zowel voor je medebaaikers, als voor de natuur en de andere mensen in het bos : wandelaars, ruiters, fietsers ... Een toertocht is geen koers, of een “zie eens wat een macho ik ben”-show ...

Heb respect voor de tragere baaikers, en wacht tot wanneer je ze veilig voorbij kan ipv ze uit te schelden en in de kant te rijden.

Heb respect voor de wandelaars die je langs het parcours tegenkomt, en zeg vriendelijk goeiedag ipv ze uit te maken omdat ze in je weg lopen.

Heb respect voor de natuur en neem al je rommel (zoals papierkes en energiereep-verpakkingen en kapotte binnenbanden e.d.) mee tot aan de bevoorrading of de finish, ipv alles achteloos in de struiken te gooien ...

Alleen op deze manier kunnen we er voor zorgen dat we binnen een paar jaar nog steeds in onze bossen terecht kunnen voor onze zondagse toertocht.

Niks meer aan toe te voegen...
chris vda
Mountainbiker
Location: cannondale scalpel team, cannondale Supersix Evo Hi-Mod, GT Zaskar LTS

@ stoemp & yajop

Post by chris vda »

Eventjes rechtzetten.

Geen slecht woord over de organisatie.
Je moet het maar doen als vrijwillige en met zoveel verantwoordelijkheid.

Maar, we moeten mogen niet blind zijn voor uitwassen of onvolkomendheden.

De douches bv. maar vooral ook dat gedrag van sommigen.

Vandaag de 65 km in heverlee gedaan en daar was een afspuitstand met 12 kranen (en geen hoge druk, prachtig) en grote douches.
Na tegen de 800 htm is dat leuk zo vertroeteld te worden.
spooky
Mountainbiker

Post by spooky »

Ik denk dat sommige bikers teveel naar 6* all inclusive hotels gaan in Turkije ofzo denk ik.
Luxe douches, luxe afspuitstanden, ...
Moeten we nog een rode loper leggen als je berop moet rijden ook?
Wij hebben bij ons 2000 man mogen ontvangen, de zoenkers vorige zondag 3000, dit zijn meteen twee van de drukst bezochte TT's in de regio. Ik nodig u uit om een geschikte lokatie te vinden, binnen uw gemeente waar je zo'n hoop mensen kan ontvangen, kan parking geven, kan een onderkomen geven voor iets te drinken, ... en daar dan ook nog even 3 of 4 parcours tot 60km lang bij verzinnen én vergund krijgen.
succes!

Nog even een berichtje aan de lieftallige personen die, het stuk dat wij foutief hadden afgepijld (origineel vergund maar last-minute nog moeten wijzigen), zijn gaan doorgeven aan bos & groen. "Klikken" met andere woorden.
Wees gerust, dat vergeten wij niet.
iddi
Mountainbiker

Post by iddi »

spooky wrote:Ik denk dat sommige bikers teveel naar 6* all inclusive hotels gaan in Turkije ofzo denk ik.
Luxe douches, luxe afspuitstanden, ...
=D> =D> =D> =D> mijn gedacht
spooky
Mountainbiker

Post by spooky »

Bij deze kunnen we laten weten dat edities 2009 en 2010 er al niet zullen komen.
Jammer voor de 2000 enthousiaste deelnemers.

Zij die hiervoor verantwoordelijk zijn weten het wel zeker...
bedankt mannen! Als we voor jullie eens iets kunnen doen.
pcrispey
Mountainbiker

Post by pcrispey »

Ik heb zelf de 55 km gereden dit jaar en vond dit super !

Misschien kort nog eens uitleggen wat de rede is voor de afgelasting.
spooky
Mountainbiker

Post by spooky »

Wij hadden voor een klein stukje een last-minute vergunnings-wijziging.
Onze bepijlers hadden dat niet gewijzigd.
Zondag-morgen stond bos & groen ons op te wachten. Ze waren getipt over ons fout stuk.
Nu hebben we verbod gekregen van dezelfde organistatie om in 2009 + 2010 nog in die bossen te komen met onze TT.
fraai hé. Vooral het tippen zit ons bijzonder hoog.
Waar gaat dat naartoe? Collega mtb clubs, die normaal gezien toch hetzelfde doel voor ogen hebben, elkaar gaan zwartmaken bij de instanties. Denken zijn nu echt dat ze daar iets mee vooruit komen. In tegendeel. In 2009 zal wellicht geen enkele organisatie meer door deze bossen mogen rijden.
Gf biker
Mountainbiker

Post by Gf biker »

spooky wrote:Wij hadden voor een klein stukje een last-minute vergunnings-wijziging.
Onze bepijlers hadden dat niet gewijzigd.
Zondag-morgen stond bos & groen ons op te wachten. Ze waren getipt over ons fout stuk.
Nu hebben we verbod gekregen van dezelfde organistatie om in 2009 + 2010 nog in die bossen te komen met onze TT.
fraai hé. Vooral het tippen zit ons bijzonder hoog.
Waar gaat dat naartoe? Collega mtb clubs, die normaal gezien toch hetzelfde doel voor ogen hebben, elkaar gaan zwartmaken bij de instanties. Denken zijn nu echt dat ze daar iets mee vooruit komen. In tegendeel. In 2009 zal wellicht geen enkele organisatie meer door deze bossen mogen rijden.

Ben je zeker dat deze getipt waren??? Die mannen hebben anders zelf de neiging om bij een lastminute wijziging controle te doen. :evil: En ik maak me misschien niet bepaald populair hiermee, maar het is en blijft een feit dat jullie in weze zelf in de fout gegaan zijn hé, door dit stuk toch te gebruiken ondanks het verbod. #-o En al waren die gasten getipt, de schuld ligt jammer genoeg enkel en alleen bij de organitatie die zich niet aan de regels gehouden heeft :roll:
spooky
Mountainbiker

Post by spooky »

Dat klopt zonder twijfel. Wij hebben de allerlaatste wijziging niet toegepast. hebt u nog nooit meer dan 50 gereden in de bebouwde kom?
Je mag eens proberen vergunningen proberen vast te krijgen voor 60 km parcours in 6/7 verschillende gemeentes, tientallen verschillenden beheerders etc. die dan in de loop van de weken vooraf aan de TT nog last minute wijzigingen doorsturen voor stukken die eerst wél goedgekeurd waren...
Men mag niet vergeten dat een mtb club een vereniging is die dit doet met vrijwilligers, mensen die dagdagelijks gaan werken en die zo zot zijn hun vrije tijd op te offeren om zo'n tochten te organiseren voor mensen die op hun zondag-voormiddag wat aan sport willen doen.
Als bos & groen niet "getipt" was hadden ze ons misschien nog wel een opmerking ofzo kunnen geven, maar nu, omdat er een klacht was ingediend heeft men ons moeten straffen.
Dus wees maar zeker dat dat 100% de reden is.
yajop
Mountainbiker

Post by yajop »

jammer,twas pas men tweede tocht en vond deze supermooi,echt jammer voor de organisatie, en wie er nu in de fout gaat, doet er bij mij niet toe.
Ik weet 1 ding, moesten er niet zoveel vrijwilligers hun vrije tijd opofferen om een gans jaar bezig te zijn met een tocht te organiseren en alles rond te krijgen, dan hadden er 2000 man een minder mooie dag gehad.
En degene die alles in zijn leven volgens het boekje doet of deed moet nog geboren worden.Maar er zijn er genoeg die het licht niet in de ogen van anderen gunnen.Merk je dikwijls in het dagelijks leven, en wat halen die mannen er mee?niks, nul komma nul.
Ik woon ni ver van een erkend motorcross terrein, op zondagmorgen wakker worden van de motors, en dan, gun iedereen zijn pleziertje toch, ongeacht wat het is.En moest dit van een concurerend team zijn, dat zou pas erg zijn.
Alvast, bedankt voor de mooie tocht, en de volgende keer ben ik er weer, ongacht wanneer dit zal zijn.
Locked