10/02/'08 Heverlee

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Post Reply
roger
Mountainbiker

Post by roger »

phille wrote:of het verboden terrein zal worden hangt niet alleen van de bikers zelf af, afgelopen zondag zijn we op het verste punt van de 65km enkele motards tegen gekomen, een stuk of 5 met serieus wat cc onder hun gat. Den Tomme waar we de blauwe blosoroute (MOETEN) volgen ligt er enorm slecht bij, en die mannen zijn er volgens mij de reden van dat de zaak daar half omgeploeged is (een mtb kan dat niet doen, ook al stuur je er 2000 man over). Ook de track zelf word gekruist door eigen gereden tracks van die mannen. Maar wat kan je doen ? Afstappen en gesticuleren ? Ze draaien aan het hendelke en wijle weg zeggen ze dan ...
Nochtans ga ik mij ook zo een machientje aanschaffen,niet duurder dan een Epic S-Works!!!
lukke
Mountainbiker

Post by lukke »

roger wrote:Nochtans ga ik mij ook zo een machientje aanschaffen,niet duurder dan een Epic S-Works!!!
Ik ook, als mijne eigen motor niet meer kan. (tegen da'k 90 ben of zo... :roll: )
phille
Mountainbiker

Post by phille »

roger wrote:Nochtans ga ik mij ook zo een machientje aanschaffen,niet duurder dan een Epic S-Works!!!
oh roger, daar heb ik totaal geen probleem mee hoor, trouwens belgen zijn er blijkbaar zeer goed in in dat onderdeel van de motorsport.
Als mtb'er en als organisatie houden wij ons ook aan de zovele regeltjes die in ons landje van kracht zijn, ik heb er geen probleem mee dat men die regel eens aan zijn laars lapt, maar doe mij een plezier en rijd zondag de 65. Nadien moet je me maar eens zeggen wat je ervan denk ... en of men er 1 maal of 100 maal met hun machientje is doorgereden

Mss moet Bloso eens een Blosoroute voor motards aanleggen :-)
sTTevie
Mountainbiker

Post by sTTevie »

phille wrote:Mss moet Bloso eens een Blosoroute voor motards aanleggen :-)
da's nie politiek correct genoeg ..
jan vb
Mountainbiker
Location: scalpel carbon 29er,supernormal 29er voor int slijk en ne canyon CF Ultimate slx koersvelo

Post by jan vb »

ik heb jaren (16) gecrost op parcours en enduro gereden.
Door te werken aan mijn conditie om beter te crossen ben ik beginnen mountainbiken. Wat ik nu veel liever doe.
Je kan je afvragen hoe het kan dat in een land waar men deze sporten zo hard tegenwerkt er toch nog zoveel kampioenen wonen.
Laat ons hopen dat het met het biken nooit zover komt.
Trouwens je betaalt geen inschrijvingstaks en verzekering en btw op je enduromotor om daarna nergens te mogen rijden. Dan moeten ze maar één of ander militair domein openstellen dan zijn wij ervanaf en die mensen kunnen zich ook amuseren.
madrista666
Mountainbiker

Post by madrista666 »

altijd een tof TT'ken, maar ook een massa volk.
Als den bike gemaakt is kom ik af
Domme
Mountainbiker

Post by Domme »

Hopelijk rustiger om te rijden dan in Huldenberg. 1800 deelnemers op al die smalle paadjes was niet van de poes! Eigenlijk zou er vlugger moeten kunnen gesplitst worden zodat iedere deelnemer ongehinderd zijn gekozen traject kan afleggen. Misschien heeft jullie parcoursbouwer er ook zo wel over gedacht? =P~

@Phille: Zorgen jullie voor die witte lintjes of moet ik zelf voor ne versleten calson zorgen om aan mijne helm te hangen? :wink:

D.
roger
Mountainbiker

Post by roger »

phille wrote:
oh roger, daar heb ik totaal geen probleem mee hoor, trouwens belgen zijn er blijkbaar zeer goed in in dat onderdeel van de motorsport.
Als mtb'er en als organisatie houden wij ons ook aan de zovele regeltjes die in ons landje van kracht zijn, ik heb er geen probleem mee dat men die regel eens aan zijn laars lapt, maar doe mij een plezier en rijd zondag de 65. Nadien moet je me maar eens zeggen wat je ervan denk ... en of men er 1 maal of 100 maal met hun machientje is doorgereden

Mss moet Bloso eens een Blosoroute voor motards aanleggen :-)
Natuurlijk rij ik de 65km maar als ik die motards tegen kom dan moet dat toch ook plezant zijn.Maar als ik nu al ne ganse namiddag mene fiets moet poetsen,wat moet dat dan niet zijn met zo een enduro machientje en dit is nog het enige probleem wat mij tegenhoud.Fietsen kan ik nu wel zelf onderhouden maar van mechaniek weet ik niets af en voor ik dit weer onder knie heb zijn er weer enkelen jaartjes voorbij.Maar toch trekt het mij meer en meer aan.Ik word een dagje ouder en da stoempen begint toch altijd maar zwaarder en zwaarder te worden.En met zo een machientje kan ik me dan weer inschrijven in georganiseerde enduro ritten.Maar heb gene bang ik rij nog altijd graag met de mountainbike dus het zal wel niet voor direct zijn.
phille
Mountainbiker

Post by phille »

roger, die motards horen daar niet, sorry dat kan gewoonweg niet, mtb word met de vinger gewezen alsof zij de parcours kapot rijden.
Ik ben ervan overtuigd dat er trails genoeg zijn voor die mannen, denk maar aan de zandgroeve in bierbeek

Domme, komt wel goed, we hebben 3 jaar geleden onze lessen getrokken
roger
Mountainbiker

Post by roger »

phille wrote:roger, die motards horen daar niet, sorry dat kan gewoonweg niet, mtb word met de vinger gewezen alsof zij de parcours kapot rijden.
Ik ben ervan overtuigd dat er trails genoeg zijn voor die mannen, denk maar aan de zandgroeve in bierbeek

Domme, komt wel goed, we hebben 3 jaar geleden onze lessen getrokken
Ik woon op 200m van de zandgroeven en is reeds jaren gesloten wegens dodelijk ongeval.Voledig akkoord dat zij niet op de blosoroutes komen maar dit is een kwestie van opvoeding en respect voor andere sporten en in alle sporten ga je zo van die Charel's tegenkomen.
Vroeger was de motocross nog in de "duivelsputten "aan de zoete waters,nadien Kesselsebergen,waar is de goeie ouwe tijd.We reden rally in Heverleebos,vertrek fit-o-meter tot zoete waters dan langs het militairdomein,Weertsedreef tot bierbeek met al die zijwegjes.ik mag er niet aan denken wat een leuke tijd we toen gehad hebben.We speelden met scouts in het bos en niemand kraaide erom,nu mag je nog geen stap meer zetten in het bos of je wordt beboet.
En ik zie nog altijd geen verschil hoe het bos er vroeger en nu erbij ligt.Alleen dat er nu balkjes zijn geplaatst en je niet meer door kunt.Alleen die boomkappers die mogen de wegen kapot rijden maar daar zegt niemand iets van.Ah,nee die boswachters verdienen daar ne goeie cent mee bij.
Maar niet getreurd ik ken nog genoeg geheime plekjes in het bos om mij ten volle uit te leven.
In ieder geval we mogen al van geluk spreken dat ze initiatieven als Blosoroutes toe laten en dat verbaasd mij al in deze tijd.Aan ons om deze routes zo degelijk mogelijk te houden maar de motards kennen die ook en dit zou in de toekomst wel eens problemen kunnen bezorgen.
Maar hoe gaan we ze tegenhouden?Misschien flitspalen ?
Post Reply