Transalp Challenge 2003

Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
Post Reply
Shorty
Mountainbiker

Transalp Challenge 2003

Post by Shorty »

Ook dit was verdwenen en hierover wou ik dus ook wel eens meer info.
Adri jij had een site met verslagen hierover...wil je dat nog eens meegeven?
Guest

Post by Guest »

Thnx shorty :smile: nu moet ik het niet meer typen. Ja ik vroeg me hetvolgende af:
er was sprake van een deelnameprijs van 1050euro, mijn vraag is nu of dat bedrag per persoon is of per team van 2?
Psyche
Mountainbiker

Post by Psyche »

VR> er staat veel info op de officiele Transalp site, t'is bv 1020€ per team (url: http://www.transalp.upsolutmv.com/en/tr ... tpaket.htm ).

Er staat veel reviews op het net, google doet wonderen. Op http://www.mtb-sport.nl/ bv.

Als je in 2003 wil deelnemen moet je je zeker asap inschrijven, ik denk dat er voor de 1500 plaatsen of zo telkens meer dan 5000 inschrijvingen zijn. Ikzelf hoop eens te proberen in 2004.

Gisteren had ik ook een post hierover geschreven en zal dit even proberen te samenvatten: Transalp is blijkbaar een kwestie van superconditie gecombineerd met ferme techniek (heel veel valpartijen), topmateriaal en een gelijkwaardige teammate. Deze gegevens komen in elk verslag terug. Een stevige voorbereiding is een must, veel succes ermee!
JeTeR
Mountainbiker
Location: Trek Supercaliber 9.9 AXS P1 + Specialized S-Works HT

Post by JeTeR »

Psyche, er waren vorig jaar maar een goede 400 teams toegelaten, dus dat zijn maar 800 plaatsen.

En bij de inschrijving krijgen de deelnemers van vorige jaren voorrang. Dus er worden waarschijnlijk maar een goede 200 nieuwe teams toegelaten. De kans dat je erbij bent is dan wel heel erg klein...

Maar ook ik droom ervan. Dat Eric B al maar begint te trainen :smile:

JeTeR
Shorty
Mountainbiker

Post by Shorty »

Ik wil proberen over 2 jaar,dus ook 2004
Eric B
Mountainbiker

Post by Eric B »

Ben al lang bezig :wink:)

Eric B
Guest

Post by Guest »

Legt is uit Eric...
JeTeR
Mountainbiker
Location: Trek Supercaliber 9.9 AXS P1 + Specialized S-Works HT

Post by JeTeR »

VR, hij reageert op mijnen hint om te beginnen trainen... dus inderdaad onze voorbereiding op volgend jaar is al begonnen 8) (voor mij is dat een rust periode en gewoon wat TT'kes bollen :P )

Maar ik denk niet dat de TransAlp er dan al zal bij zijn... Hoewel... iedereen wil hier in 2004 gaan, dus willen wij misschien wel weer eens proefkonijn spelen en in 2003 al inschrijven :D

Serieus: in 2003 gaan we vooral wat meer marathons bollen en trachten onze prestaties van 2002 te verbeteren en daarna zien we wel wat er komt.

JeTeR
Guest

Post by Guest »

Jeter als jullie van zin zijn ergens een marathon te gaan rijden verwittigen jullie mij dan of ons dan op het forum of per email. Ik wil wel meegaan, vervoer is normaal gezien geen probleem :)
FRENS
Mountainbiker

Post by FRENS »

Ben ook van plan om volgend jaar meer marathons te gaan rijden (zowel binnen- als buitenland) maar de TransAlp zie ik de eerste jaren nog niet zitten, daarvoor moet je toch al een heel pak marathon-ervaring hebben. Dat is toch iets anders dan 1 dagje 100 - 130km bollen. Voor volgend jaar denk ik vooral aan Dolomiti Superbike en Roc'dAzur (.... ???). Dit jaar doe ik nog de 60km in Sankt-Wendel (eens zien hoe het daar allemaal aan toegaat en weer een ervaring rijker) en verder wordt het uitkijken naar het volgende marathon-seizoen. Ik denk dat je al heel veel kan bijleren in de Belgische marathons (Theux, Malmedy, ...).
Allez, het amusement !!!

verslagen TransAlp 2002 : http://users.skynet.be/Belgian-TransAlp/
Post Reply