02/02/2008 Ingooigem

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
jodelaietie
Mountainbiker
Location: blackie voor te tsjolen,scott rc alst rap moe gaan, trek voor de bakker

Post by jodelaietie »

http://www.hetvolk.be/Article/Detail.as ... d=2B1MPLU9

Sommige mensen die aan de uitgang van het bos wonen , lopen na iedere TT naar de gemeente om te klagen over de modder voor hun deur... Verzuring of echt probleem ?

Mont De L'Enclus (=Orroir,Amougies,Russignies,Anseroel).
Een individu zal niet geweigerd worden een Bloso parcours te rijden , maar de gemeente kan wel een organisatie weigeren om over hun grondgebied te rijden of om het even welk deel ervan.
Hopelijk loopt het allemaal zo'n vaart niet en kunnen we blijven gebruik maken van deze mooie offroad paden in Wallonië. De mensen die hier op het forum zitten zullen wel weten waarmee ze bezig zijn.
Redbullbiker
Mountainbiker

Post by Redbullbiker »

jodelaietie wrote:http://www.hetvolk.be/Article/Detail.as ... d=2B1MPLU9

Sommige mensen die aan de uitgang van het bos wonen , lopen na iedere TT naar de gemeente om te klagen over de modder voor hun deur... Verzuring of echt probleem ?

Mont De L'Enclus (=Orroir,Amougies,Russignies,Anseroel).
Een individu zal niet geweigerd worden een Bloso parcours te rijden , maar de gemeente kan wel een organisatie weigeren om over hun grondgebied te rijden of om het even welk deel ervan.
Hopelijk loopt het allemaal zo'n vaart niet en kunnen we blijven gebruik maken van deze mooie offroad paden in Wallonië. De mensen die hier op het forum zitten zullen wel weten waarmee ze bezig zijn.

Amaai zouden we met onze fietsen de baan vuilmaken hehe,dacht nog altijd dat de fiets enorm milieu vriendelijk was en al wat we meenamen uit bos natuurlijk is en de natuur dit oplost zoals modder!
De mensen die daar over zagen awel dat ze eens stilstaan wat voor vervuilers ze zelf zijn met wat op hun oprit staat ,namelijk de auto.
Dat die Burgemeester daar eens overdenkt,ik met men fiets op rollen in zijn garage rijden met gesloten deuren en hijzelf in zen auto kruipen doen draaien met gesloten deuren ,eens kijken wie er best na een uurtje uit de garage buiten komt :lol: :lol: .
Dus laat dit toe een vtt is toch niet alle dagen he,en daarbij we betalen allemaal belastingen en taks om over de wegen te rijden [-X
marge
Mountainbiker

Post by marge »

@redbullbiker. Dat is een beetje kortzichtig. Ik kan me inbeelden dat sommige mensen niet graag hebben dat hun straat volledig bevuild (en niet: vervuild) wordt door modder telkens een TT passeert.
Het gaat erhier niet om dat een wagen meer vervuild door de uitlaatgassen. Als een boer van zijn land komt, dan moet hij ook de straat weer proper maken door de modder te verwijderen.
Horsepower
Mountainbiker

Post by Horsepower »

@redbullbiker : Hier ga je volgens mij inderdaad wat kort door de bocht.
Je kan er niet omheen dat de huidige populariteit van de tochten nogal wat overlast met zich meebrengt. En aangezien we met zijn allen steeds minder van elkaar kunnen verdragen, leidt dit onvermijdelijk tot problemen.
Veel organisaties kunnen een opkomst van 1.000 bikers of meer gewoonweg niet aan. Vaak beschikt men niet over voldoende mankracht om alles in goede banen te leiden. Natuurlijk zijn er steeds enkele organisaties die alle regels aan hun laars lappen.
En dan mogen de bikers ook wel eens in de spiegel kijken. Een klein voorbeeldje : zaterdag was ik nog maar enkele honderden meters ver of ik zag (alweer) een weggeworpen Alpro-kantonnetje. Daar krijg ik dus echt het schijt van. Ik stel voor dat die mensen dat kartonnetje meenemen naar huis en in hun eigen voortuin kieperen. Een andere ergernis is het feit dat sommigen denken dat ze hun wagen werkelijk overal mogen parkeren bij een toertocht.
Ik weet dat dit over een minderheid gaat, maar ze kunnen de boel serieus verzieken voor de medebiker en de omgeving.
Zo, dit moest me toch even van het hart.
Last edited by Horsepower on Mon 04 Feb 2008 21:28, edited 2 times in total.
archie bunker
Mountainbiker

Re: 70 km Ingooigem

Post by archie bunker »

Frank A. wrote:Er zullen wel weer uitzonderingen zijn voor de plaatselijke clubs,net zoals ze in Kluisbergen doen.:evil:
Ik hoop het maar ben daar nog zo zeker niet van. Zo hebben wij bij onze laatste toertocht hemel en aarde moeten verzetten om de waalse beklimming naar de vierschaar niet te moeten schrappen. Dat was trouwens de reden waarom er dranghekkens geplaatst werden op dat stuk.
Voorlopig laat de burgemeester ten gevolge van diverse klachten en een accident met een mountainbiker, die passage niet meer toe : niet bergop en niet bergaf.
Wat wilt ge : elders in België worden burgemeesters al aangevallen voor accidenten ter hoogte van vluchtheuveltjes of omdat sommige kruispunten niet veilig zijn. Waarom zouden ze dan nog hun nek uitsteken voor een toertocht die, hoe klein ook, toch altijd een zeker risico in houden.
Wij zijn toch zo goed bezig in België !
nitte de facteur
Mountainbiker

Post by nitte de facteur »

als ik dat allemaal zo lees, dan kan ik maar enkel het volgende stellen :
als mtb'rs is het alvast onze taak - willen we de kans krijgen om onze geliefkoosde sport verder te beoefenen - om te zorgen dat we het respect van de burger in het algemeen verdienen. dit kunnen we maar door ons aan de algemeen geldende verkeers- en andere regels te houden. ik geef een vb. zaterdag reed ik in een kerkwegel tss de velden toen ik een groep wandelaars in mijn richting zag komen ; van zodra ik op enkele meter van hen vandaan was, stopte ik en ging in in het veld staan zodat die mensen hun gangetje konden gaan ; de positieve reacties die ik kreeg gingen van 'we zijn dat niet gewend' tot 'u bent een uitzondering'...

nitte de facteur
jodelaietie
Mountainbiker
Location: blackie voor te tsjolen,scott rc alst rap moe gaan, trek voor de bakker

Post by jodelaietie »

Als ze bij hun mening blijven langs de andere kant van onze bult zal het nog heel moeilijk worden een TT te organiseren hier in KLuisbergen die de moeite loont . Ook langs de Vlaamse kant is er heel wat ongenoegen over de mtb'ers. Ik woon zo'n 750m van Pensemont (zit zowat in iedere toertocht) en daar overwegen ze een aanvraag/klacht in te dienen dat de helling alleen maar meer bergop zou gebruikt mogen worden. De bikers zoeven ernaar beneden en het is heel gevaarlijk voor de bewoners om hun oprit te verlaten want als ze 1 omver rijden is het hun fout en er komt er niet 1 af maar vele ...
Ik vermoed dat Pensemont in zo'n 20 toertochten zit . Geheel doof voor die mensen kan je dus ook niet zijn als burgemeester van dit plattelandsdorpje.
Straks staan we iedere zondag met 1000 aan de parking in Rekkem .
Rock Rider
Mountainbiker

Post by Rock Rider »

jodelaietie wrote: Straks staan we iedere zondag met 1000 aan de parking in Rekkem .
dan kunnen er klachten komen uit Frankrijk en mogen we daar nie meer binnen met onzen bike... #-o
Rodenbach
Mountainbiker

Post by Rodenbach »

Horsepower wrote:Veel organisaties kunnen een opkomst van 1.000 bikers of meer gewoonweg niet aan. Vaak beschikt men niet over voldoende mankracht om alles in goede banen te leiden.
misschien is het dan beter te doen zoals ze in frankrijk soms al doen : als je wéét dat je organisatie/parcours niet bestand is tegen meer dan 1000 deelnemers bijvoorbeeld, dan werken ze ginder met voorinschrijvingen (via internet) en eens je betaald hebt, krijg je je "nummer" toegewezen waarmee je startrecht hebt... enkel de 1000 vooringeschrevenen kunnen de rit dan rijden, hoe cru het ook klinkt... maar zo garandeer je op z'n minst kwaliteit voor iedereen (geen kapotgereden of opgestopt parcours), ben je op alles voorbereid (je kunt niet plots met een lege bevoorrading komen te zitten) én stel je de omwonenden tevreden (want beperkte overlast)

ik ben er niet a priori voorstander van, maar als de andere situatie leidt tot het schrappen van enkele van de mooiste passages uit de wijde regio, dan is het misschien wel het overwegen waard...
kodokadé
Mountainbiker

Post by kodokadé »

Ik kan een aantal zaken alleen maar bevestigen(moeilijke of geen toelatingen om bepaalde stukken in het parcours op te nemen), modder op de weg(dit jaar twee uur gaan kuisen op een bepaalde plaats),...
Dit jaar zelfs een factuur gekregen van een franse gemeente wegens beschadiging( vooraf foto's genomen en achteraf opnieuw= was enige manier om goedkeuring te krijgen).
Gezien de populariteit van onze sport en de ongemakken die dat teweeg brengt voor omwonenden zou ik willen oproepen om ons voorbeeldig te gedragen(geen afval weggooien onderweg, elementaire beleefdheid tegen omwonenden(en collega deelnemers),...) Ik denk dat er hier een rol weggelegd is voor onze officiële instanties(lees WVB,WBV,BBR,...). om onze organisaties en sport te ondersteunen.
Als organisator krijg je het jaar na jaar moeilijker om een tocht te organiseren(sommigen haken nu reeds af). Iedere steun is welgekomen....
Ik heb deze rit ook gereden en kan zeggen dat ik mij goed geamuseerd heb en het goed georganiseerd vond(uitgez. de ijskoude douches).
Een beetje positieve kritiek voor de organisatoren is ook een hart onder de riem om verder te doen. Tot volgend jaar!
Post Reply