03/02/08 Oignies/FR

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
stovie
Mountainbiker

Post by stovie »

Vanuit Beveren-Leie met mijn kompaan Jimmy afgezakt naar Oignies en dat was echt de moeite! Ondanks de kou en een platte band, 50 schone kilometers. Prachtige stukskes bos, dat was genieten. :lol:
Liegt dat aan mij maar die terrils vind ik wel tof maar niet formidabel: dat is klimmen klimmen en dan in 10 seconden terug beneden. En eigenlijk brede en smerige paden al bij al. Geef mij maar den bos.
Organisatie was idd prima, maar 1 spuitslang voor 970 was zeer optimistisch. Toch nen dikke chapeau voor de orga'

C.
Fritsie
Mountainbiker

Post by Fritsie »

Deze ochtend toch onverwachts kunnen meegaan met de forumbikers naar Oignies voor een best gezellige, afwisselende rit...alhoewel ik nog iets meer verwacht had van de terrilpassages. Bij de mooiste terril rijd ik dan nog verkeerd waardoor ik de top rechts laat liggen. #-o #-o Wanneer ik het woord terril hoor, denk ik automatisch aan die fantastische rit in Sallaumines en tot nu toe kon geen Franse toertocht die ik reed die evenaren. Nu een mens heeft altijd een referentiepunt en hierdoor zijn de verwachtingen waarschijnlijk soms iets te hoog. Zoals eerder aangehaald was het anders wel een leuke tocht met heel wat off-road: open veld, bospassages, korte maar steile klimmetjes en afdalingen, mooie passages langs terrils. Dus zeker de moeite waard om de verplaatsing te maken. Zoals Veeteeteetje aanhaalde was het voor Franse normen een zeer goede organisatie =D> =D> , alleen de afspuitplaats (één grote brandweerslang) liet te wensen over. Zo, de eerste Franse tocht zit erop. Ik heb de smaak opnieuw te pakken. =P~ Op naar de volgende...en Beuvry staat reeds in mijn agenda genoteerd! :wink:
lok 36000
Mountainbiker

Post by lok 36000 »

@stovie: Indien je nog af en toe eens een terrill tochtje afhaspeld dan zal je ontdekken dat ieder terrill verschilt van de vorige. Zo zijn er ook waar je naar boven soffelt en dan boven en langs de flanken nog een hele omloop voor de wielen krijgt alvorens naar beneden te komen. Dit zullen de ander forumbikers en ook de Steenbakkers of de raketmannen zeker kunnen beamen. En als je eens een schoon Frans toerke wilt met een beetje bos dan is Beuvrages met 50km bos op een tocht van 55km zeker spek voor uwen bek.
Verder kan ik ook alleen maar vaststellen dat het weer de moeite loonde om de verplatsing te maken. Op die ene strook ergens na de tweede ravito was alles perfekt te berijden. Hier en daar was het wel wat glibberig met die bevroren bandensporen maar dat is goed om onze stuurvaardigheid een beetje te prikkelen.
Ik was dus samen met mijn kompaan pas rond 9 uur gestart maar heb de forumbende net voor ze terugkeerden nog even kunnen salueren.
henkieboy
Mountainbiker

Post by henkieboy »

in de terugtocht van oignies nen klein beetje weggedommerd in de camionette van rik c toen ik plots een visioen of droom had . een engel kwam uit de hemel nedergedaald en vroeg "henkieboy , omdat ge zo braaf zijt geweest de laatste weken moogt ge een wens doen " .Na een paar seconden denken vroeg ik aan de engel of hij soms geen terrilke of twee aan mijn achterdeur kon leggen. "komt in orde " zei de engel , en weg was hij. Terug wakker geworden nog een beetje nagepraat in de camionette over de rit en thuisgekomen de fiets (die ondertussen plat stond van voor)mooi gekuist en opgeblonken , de voorband vervangen , en hem mooi weggeborgen in mijn tuinhuis. Dan vlug naar binnen om te kijken naar de cyclocross (wat mij niet gelukt is doordat daar ergens een zandmannetje stond). Toen ik omstreeks 4 uur wakker werd en ik door de porte fenetre naar buiten keek zag ik in mijn mooi grasplein inderdaad 2 terrilkes liggen en ze waren niet van dienen engel maar wel van den een of andere mol . allee genoeg gezeverd, over vandaag heb ik toch een tweeslachtig gevoel : nen schoone toer gereden daarnie van met een voor franse normen heel goeie bepijling maar toch . Leg al die terrils bij ons en ik denk dat we er veel meer zouden uithalen , vooral die laatste want daar alleen kon ge nen toer op zijn zelven maken . Maar allee al bij al wast toch de moeite om naar ognies af te zakken al wast maar omdat ik kennis heb gemaakt met belle (en haar man in mindere mate :lol: :lol: :lol: )(grapje) . We hebben toch een klein beetje aandeel in de derde plaats van de forumbikers aangezien we met 4man van de erikabikers ons ingeschreven hadden als forumbikers. k'zou zeggen salut en de kost en tot de volgende afspraak (westouter ???).
henkieboy
Mountainbiker

Post by henkieboy »

met een tweeslachtig gevoel bedoelde ik eigenlijk als men vorig jaar noyelles sous lens gereden heeft , had men hier het gevoel dat men (allee kweet eigenklijk nie oe dak het moe zeggen). twas veel minder spectakulair (daddist). misschien nog een kleine aanrader (kweet het nie zulle ) 18 mei 2OO8 : 1Oéme randonnée VTT Beuvry waar men zegt "viens défier les +ht terrils d'Europe" 6O km en 6 terrils .
MX jorgy
Mountainbiker

Post by MX jorgy »

Ewel khad eigenlijk meer verwacht na vorige week :(
Twas wel e schone tocht da nie, ma ni genoeg bergaf vo mij é :P
Kmoe zeggen dat de bende toch redelijk bij mekaar is gebleven deze keer,enkel op tlaatste wilden de beentjes ni meer.
Die "terrils" waren wel wree kleine buiten die laatsten,da was e schoontje mo veel te rap beneden.
Up no de volgenden,kzal nog heel weinig in België rijden peis ek.
En btw schoone trofee =D>
biker tino
Mountainbiker

Post by biker tino »

toen ik aankwam bij de inschrijvingen stond de forumbende al vertrekkens klaar en was alweg na mijn inschrijving . toch bij de eersre bevoorradig de bende ingehaald en dan zoveel mogelijk meegereden .
de tocht zelf was goed maar ik denk dat ze toch meer uit die terrils moeten kunnen halen. bevoorradingen waren in orde als ook de bepijling.
zeker tot volgend jaar

@ moustache : aangename kennismaking !!
Moustache
Kerstman

Post by Moustache »

biker tino wrote:toen ik aankwam bij de inschrijvingen stond de forumbende al vertrekkens klaar en was alweg na mijn inschrijving . toch bij de eersre bevoorradig de bende ingehaald en dan zoveel mogelijk meegereden .
de tocht zelf was goed maar ik denk dat ze toch meer uit die terrils moeten kunnen halen. bevoorradingen waren in orde als ook de bepijling.
zeker tot volgend jaar

@ moustache : aangename kennismaking !!
Het moet gezegd dat er inderdaad meer kon worden uitgehaald, maar het off-road percentage lag toch nog altijd hoger dan een doorsnee (West-)Vlaamse toertocht.

Niet getreurd, er zijn er nog in de komende maanden waar je zult smeken of ze alsteblieft ophouden die terrils te gebruiken #-o Je zult "je goeste" nog wel vinden in de komende ritten. :bounce: :bounce: :bounce:
Motorbiker
Mountainbiker

Post by Motorbiker »

Deze jonge kerel van amper drie maal zeven, maal twee plus vier ligt thans in de zetel en is voor niks anders vatbaar. Waarom mijn vrouw die soortement brandweerpaal temidden de living aan het plaatsen is wil ik zelfs niet weten.
De tocht in Oignies dan maar. Hoewel het parcour gezien de streek zonder twijfel nog veel mooier kan, was het zeker zwaar genoeg: Verraderlijke ijsplekken, ijzig beukende wind op mijn - in damesmiddens - fel begeerde schouderpartij, kleef en blubberstroken, neige klimmetjes, …. ze waren allemaal present.
Behalve de fun. Ondermaats gezien het potentieel dat links en rechts zomaar voor het grijpen lag. De Terril van Marchiennes vorige week, had meer te bieden dan de zes van vandaag.
Eenzame uitzondering, de afdaling van de laatste terril. Ik meende er in mijn rotvaart zelfs een gefossileerde afdruk op te merken van een afstammeling van de oerclan “les moestaaches d’oigniez”. Een barbaars volk van 10.000 voor Christus.
Op de àpres viel het mij op dat kameraadschap maar een klein tafeltje nodig heeft.

time:2.51.18 Dist: 49 Avg: 17,1 MaxSp: 34,5 T°: 1°C
Moustache
Kerstman

Post by Moustache »

motorbiker wrote:Waarom mijn vrouw die soortement brandweerpaal temidden de living aan het plaatsen is wil ik zelfs niet weten.
You wish...
motorbiker wrote:Ik meende er in mijn rotvaart zelfs een gefossileerde afdruk op te merken van een afstammeling van de oerclan “les moestaaches d’oigniez”. Een barbaars volk van 10.000 voor Christus.
Dat barbaars vind ik er nu net over zie... Ze waren al zo geavanceerd dat ze het wiel gebruikten. Alleen lieten ze de wielen soms alleen de bergen afrollen #-o
Post Reply