02/02/2008 Ingooigem

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
woutvc
Mountainbiker

Post by woutvc »

Gisteren ook vertrokken en amai, afgezien tot en met.
De eerste bevoorrading na 15km was inderdaad te vroeg en voor 4 EURO mag er wel meer zijn dan cola, peperkoek en banaan. (Misschien ben ik wel wat verwend van andere tochten).
Daarna voor de 70km gekozen in de hoop dat er op km 40 tot 50 wel een bevoorrading was. Op de beklimming van de Trieu kreeg ik een hongerklop en de kracht was volledig weg uit de benen.
Vanaf dan lukte niets meer en de bevoorrading wou maar niet komen.
Uiteindelijk naar huis gereden op wilskracht.
Ik denk dat dit m'n laatste keer Ingooigem was.
Teveel baan en de bevoorrading viel ook dik tegen. er zijn andere tochten waar voor 4 EURO meer op de bevoorrading is dan hier.
zwiebertje
Mountainbiker

Post by zwiebertje »

De omschakeling van rood-wit naar die gele pijltjes was idd. een beetje verwarrend op de 70 km,die er bij mij 67 bleken!
Het was best dat mijn collega-herders er mij attent op maakten,want ik had er ook niet op gelet bij de inschrijving! =D>
Dat er veel road inzat wisten we van de vorige edities,maar zo'n vroege marathon in deze streek met 3/4 off-road
zou meestal néfast uitdraaien door de zwaardere ondergrond hier,t'is hier geen Kempense zandgrond hé?! [-X
Rond 8u30' verrokken met de herdersgroep aan een matig groepstempo,enkel "snelle" Luc (te laat) vertrok
iets later maar was in een min. van tijd bij de groep waar het tempo voor hem "te softy"bleek te zijn! :-?
Vorig jaar de opmerking gemaakt wat meer inschrijvings-geld te vragen en een(meer)betere bevooorading te geven! [-o<
Maar blijkbaar geen oren naar met als gevolg voor 2 euro een eerste veel te vroege en een tweede veel te late
bevoorading op de 70 km waar er zeer veel(tweede bev.)door hun krachten zaten door een energiegebrek !
Allé soit,heb ervan genoten en had, mede door mijn te zwaar lopende banden,ook niet veel meer over op het einde! :wink:
Voor mij een mooie,maar frisse, marathon-start dit seizoen,met als extraatje een verkwikkende zeer frisse douche,
waar we dan ook" met volle teugen" van genoten hebben,de tarzan-kreten moesten de mede-douchers er wel maar bijnemen! :lol:
De gratis boterham met de bernardus smaakten heerlijk op den aprés,waar nog even nagekaart werd met enkele,
nog ongewassen herders,fré c en zijn lady,"snelle Luc" en de fam.zotte mol die het trainingsniveaux ferm aan het optrekken zijn! =D>
casper
Mountainbiker

Post by casper »

Gisterenmiddag tegen 13.00 U vertrokken voor een tochtje op de boane #-o , heel weinig off-road, maar da wisten we al, bevoorradingen idd 'basic' , blijkbaar koude douches .........
Maar ik heb vooral genoten van het gezelschap, het mooie weer en de prachtige vergezichten, dit onthou ik vooral #-o al de rest was vandaag bijzaak !
Dan nog genoten van een aangename après met de collega's Steenbakkers van dienst Dirk, Jan en Fred :drunk:
En als ge zoals ik ook al een tijdje op de sukkel zijt met de rug, dan is zo'n tochtje ook wel ne keer welkom :bounce:

Gr,
Casper :lol:
Herder Alex²
Mountainbiker
Location: Specialized FSR Epic Comp 2007 - Fatboy Expert 2015 - Camber FSR Comp 2017

Post by Herder Alex² »

Deze rit stond op het Herderprogramma en het was de 1ste keer dat ik hem reed.
Het begin was quasi allemaal weg en ik begon me al af te vragen waarom ik hier gestart was. Op de weg rijden kan ik aan mijn deur ook doen. Maar langs de andere kant is (zoals Zwiebertje al zei) een 1ste 70km rit ook niet alles indien ie "100% offroad" zou zijn.
Na de weg kwam een klare copy van de rit van Kluisbergen enkele weken geleden (50 km parcours). Ik zette de "automatische piloot" in, en dit vond ik ook niet plezierig.
In de laatste kilometers met een laatste klim op betondalletjes lag een pedaal langs het pad #-o #-o Wat moet ik me daarbij voorstellen ? #-o :-D
Soit, de rit is gereden ... op naar een volgende...
kampfschwein
Mountainbiker

Post by kampfschwein »

Amai, amai, gisteren voor de eerste maal in mijn 1-jarige MTB-carrière de 50 km geprobeerd.

Ik startte samen met Rock Rider, maar ondanks zijn snotvalling was hij voor mij toch ietsje te snel, maar no hard feelings hoor :lol: . Als je op mij gewacht had kwam je maar om 12u 15 aan de aankomst. Jaja, ik heb er lang over gedaan, maar na 40 km ging het licht uit net voor de bevoorrading op de kluis. De bergen vielen goed mee, heb maar op ene moeten afstappen en de andere aan ongeveer 6 km/u gereden. Heel traag, maar ik ben boven geraakt. Op de banestukken kon ik mijn gemiddelden een beetje opkrikken alhoewel vaak tegenwind. Vandaag voel ik het wel in mijn benen. :-)
Ook weer een paar keer gevallen. Eerste keer aan een beekske was er een draai op verhard wegelingske en twas nog beetje bevroren. Gevolg, ikke in de grond. Tweede keer gevallen op de kluis over boomstronkske. Allé, da waren de keren dat ik in de grond lag, dan heb ik nog stuk of 3 keer van mijnen fiets moeten springen of ik lag ook op mijn smikkel.

Maar ik moet zeggen dat ik mij voldaan voelde na afloop, met een klein beetje trots op mezelf dat ik dit kon.
Vanaf nu ga ik proberen om meer en meer de 50 km te rijden zodanig dat ik binnen een jaarke nog eens met een gezonde/zieke Rock rider meekan!!!

Alvast bedankt om het tempo te bepalen in het begin Rock Rider, nog nooit zo vlug gestart :oops: .

Ingooigem, c U again next year[/quote]
kampfschwein
Mountainbiker

Post by kampfschwein »

Amai, amai, gisteren voor de eerste maal in mijn 1-jarige MTB-carrière de 50 km geprobeerd.

Ik startte samen met Rock Rider, maar ondanks zijn snotvalling was hij voor mij toch ietsje te snel, maar no hard feelings hoor :lol: . Als je op mij gewacht had kwam je maar om 12u 15 aan de aankomst. Jaja, ik heb er lang over gedaan, maar na 40 km ging het licht uit net voor de bevoorrading op de kluis. De bergen vielen goed mee, heb maar op ene moeten afstappen en de andere aan ongeveer 6 km/u gereden. Heel traag, maar ik ben boven geraakt. Op de banestukken kon ik mijn gemiddelden een beetje opkrikken alhoewel vaak tegenwind. Vandaag voel ik het wel in mijn benen. :-)
Ook weer een paar keer gevallen. Eerste keer aan een beekske was er een draai op verhard wegelingske en twas nog beetje bevroren. Gevolg, ikke in de grond. Tweede keer gevallen op de kluis over boomstronkske. Allé, da waren de keren dat ik in de grond lag, dan heb ik nog stuk of 3 keer van mijnen fiets moeten springen of ik lag ook op mijn smikkel.

Maar ik moet zeggen dat ik mij voldaan voelde na afloop, met een klein beetje trots op mezelf dat ik dit kon.
Vanaf nu ga ik proberen om meer en meer de 50 km te rijden zodanig dat ik binnen een jaarke nog eens met een gezonde/zieke Rock rider meekan!!!

Alvast bedankt om het tempo te bepalen in het begin Rock Rider, nog nooit zo vlug gestart :oops: .

Ingooigem, c U again next year
Kris74
Mountainbiker

Post by Kris74 »

Mooie rit, teveel asfalt, gelukkig lekkere beklimmingen voor de kuiten, bevoorradingen slecht getimed en te mager voor 4euro.

Wel super weer en magnifieke vergezichten.

Heb zeker 25 min staan wachten vooraleer ik mijn bike kon afspuiten :(

T'kan beter, maar toch van genoten.
Rock Rider
Mountainbiker

Post by Rock Rider »

verslagsken op mijne site met gps files en dergelijke meer...
www.valcke-vanraes.be :wink:
rockrider
Mountainbiker

eventjes kort reageren

Post by rockrider »

Hela iedereen,

ik ben ook nen rockrider niet diegene waarover in de mail gesproken werd, maar nog een andere.
Ik vind de kritiek hier eigenlijk een beetje zwak: te veel baan, te veel road, enz. Op het eerste zicht klopt dat idd wel, maar eerlijk gezegd met hoe het nu in de bossen/veld lag zat ik daar al helemaal niet mee in. Dat stampen, duwen trekken, mijn vélo naar de **** duwen, enz. dat heeft weinig met fietsen te maken.
Fietsen op de baan ( afgewisseld met minder bollende stroken) is trouwens een ideale training voor de mountainbike in de zomer. Een tandje meer en deze rit was stevige uitstap. Ik ging normaal gezien met de herders vertrekken rond 8.30 u; Uiteindelijk pas rond twaalf uur vertrokken voor een73 km op mijn teller (ergens in de kluis verkeerd gereden) en dat tegen een 23.5 gemiddeld. Voor mij was het road-gehalte geen probleem, ideale training!

Alleszins tot heel gauw
zondag rijd ik eens in Heverlee,
laat dat marathonseizoen maar komen !!!

vele groetjes
Fre C
Mountainbiker

Post by Fre C »

Om zo vroeg op het jaar 70km in de Vlaamse Ardennen te rijden, was het inderdaad meegenomen dat er relatief wat road inzat.
Toch genoeg modder gezien de eerste 30km...met marathonbanden niet altijd even handig :-?
Had rond de 950 hm, maar bijna evenveel dalende meters :-)
Vond tocht relatief "af", enkel de vroege bevoorrading vond ik wat raar. De tweede bevoorrading liet inderdaad wat lang op zich wachten, zeker na opeenvolging Oude Kwaremont, Patersberg, Kluisbos. Maar bevoorrading na Kluisbos was mooie afsluiter van een lastig stukje... :wink:
Uitgenomen van de frisse douches :( vond ik het een geslaagde dag! Misschien deze tocht in de zomer even herhalen...dan kunnen we wat vlugger rijden over de stroken die nu met modder bezaaid waren.
Post Reply