02/02/2008 Ingooigem

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Post Reply
Rodenbach
Mountainbiker

Post by Rodenbach »

ijsbeerke wrote:Veel alternatieven waren er niet dit weekend in de nabijheid. :(
Voor zoveelste maal Ingooigem gereden en heeft mij niet bekoord.
Baan en baan , mtb-gehalte was lauw. :(
Het volstaat voor mij niet om er enkele gekende bergskes in te gooien.
Alhoewel ik kan de org. geen ongelijk geven ideaal ritje voor de koersbandenmannen die terug beginnen buiten te komen en ik wist
het op voorhand.
Volgend jaar misschien toch eens een ver(de)re verplaatsing voor wat meer fun. :bounce:
Deze kan ik altijd rijden met de camelback op de rug al zeg/denk ik dat ieder jaar. Sommige weekends bulkt het van de mtb-tt in dezelfde streek. Volgend jaar misschien wat meer mtb-concurrentie. [-o< [-o<
't is nu niet voor 't een of 't ander, maar vanuit roeselare kunt ge toch even gemakkelijk eens voor de verandering naar bijv. sijsele rijden ? is nauwelijks 5 km verder dan ingooigem... ik bedoel maar : als je wéét dat het je niet erg bevalt, zoek je toch iets anders en in dit geval was sijsele zéker te doen :wink: volgend jaar mss ?
Tubeken
Mountainbiker

Post by Tubeken »

Deze morgen omstreeks 10u vertrokken voor de 50 km.
Na 3 km begon MTB geluid van vinken te maken, waarschijnlijk moet er ergens vet aan, trapas draaide serieus stroef. Op n bepaald moment viel spanning versnellingen weg, na een klein minuutje gingen ze weer normaal. Ie zal n keer moeten een controle ondergaan.

Begintempo ok, enkele korte nepen gevolgd door afdalingen, daarna Oude Kwaremont op, Patersberg goed omhoog (beter dan Avelgem); Kluisberg ging vlot (Bartje Klapband heeft daar terug zijn keten in snot getrokken, net als in St Denijs vorige week #-o ) afdaling Kluisberg niet zo vlot gegaan.

De laatste 7 km is het licht wel serieus uitgegaan. Leuk om eens een TT te rijden met niet zoveel modderstroken!
Emperor of the Mud
Mountainbiker
Location: Beach/Road: Granville Pulse 40/// Dry: Granville Pulse Team Custom

Post by Emperor of the Mud »

Tubeken wrote:Deze morgen omstreeks 10u vertrokken voor de 50 km.
Na 3 km begon MTB geluid van vinken te maken, waarschijnlijk moet er ergens vet aan, trapas draaide serieus stroef. Op n bepaald moment viel spanning versnellingen weg, na een klein minuutje gingen ze weer normaal. Ie zal n keer moeten een controle ondergaan.

Begintempo ok, enkele korte nepen gevolgd door afdalingen, daarna Oude Kwaremont op, Patersberg goed omhoog (beter dan Avelgem); Kluisberg ging vlot (Bartje Klapband heeft daar terug zijn keten in snot getrokken, net als in St Denijs vorige week #-o ) afdaling Kluisberg niet zo vlot gegaan.

De laatste 7 km is het licht wel serieus uitgegaan. Leuk om eens een TT te rijden met niet zoveel modderstroken!

e kzou het nie beter kunnen zeggen, beste vriend... dat er zoveel baan in zat kon mij echt nie schelen, twas lastig genoeg... en het moet nie ieder week nordic walking zijn é [-X ...

kheb deze keer iets beter gedoseerd (nie gelijk vorige week #-o ), en de laatste 7 km ak nog serieus over 8) ... da klimmen begint beter en beter te gaan... den kluis afdalen daarentegen, de eerste keer dak een afdaling op de kleine plateau gedaan eb :oops: ... tot volgend jaar gasten!

@ Deurbieter: ge hebt iets gemist moat! soigneert joe, vlg week Westouter...
bells(wacky racer)
Mountainbiker

Post by bells(wacky racer) »

Hallo

Vertrokken rond 8u30 voor de 70km.
Na 15 km was er al een bevoorading maar had nog alles maar dan was er maar terug ene op 54km geloof ik dat was een beetje te lang zonder drank vind ik.
ritje vond ik geslaagd :-)
Bevoorading :-?
Douche's zeker niet goed het water was ijskoud en dat is niet gezellig achter de rit :evil: [-X

Tot later :wink:
NicoDT
Mountainbiker

Post by NicoDT »

Wij hebben de 50 gedaan, er was idd veel baan in, zeker die kleine paadjes, die worden waarschijnlijk als off road gerekend, maar ze zijn wel verhard. Soit, we hebben het niet aan ons hart laten komen en zijn er stevig ingevlogen. En twas wel behoorlijk zwaar, vooral door de harde wind bij momenten. De laatste 5km zat ik er echt helemaal door.
cyclist
Mountainbiker

Post by cyclist »

steven99 wrote:a cyclist!zije overal boven geraakt?ik ga morgen gan spelen in het zand!salu we
allez 't amusement morgen in De Panne. En anders tot maandag hé.
trekske8500
Mountainbiker

70 km Ingooigem

Post by trekske8500 »

Mooie beklimmingen, Oude Kwaremont, Patersberg, Hotond (vnl. door boereslag/weide ), Knokteberg, beklimming naar Vierschaar (mooi off-road).
Prachtige streek met mooie vergezichten.
Jammer van de Waalse burgemeester die een off-road stuk van 3 km verbood op zijn gemeente.

Gelukkig heb ik op de eerste bevoorrading in Kerkhove gevraagd wanneer de volgende er aan kwam, en dit was na rond de 40 km; vandaar extra peperkoek in de achterzak en 2de drinkbus gevuld in Kerkhove.

Organisatoren bedankt om het LCMT-spandoek netjes te bevestigen. Wat zijn ze vriendelijk in "Ijvegem".

In de kantine smaakte het bier bij de gekregen boterham lekker.

De organisatie was degelijk, en duidelijk niet aan hun proefstuk toe.
Redgy
Mountainbiker

Post by Redgy »

Juplahoi.

Zoals reeds eerder vermeld veel verhard al maakte de vele berg op berg af alles goed met enkele serieuze kuitenbijters.
Bevoorading in Kerkhove was alles behalve. stukje banaan stukje appelsien of stukje peperkoek en dat voor 4€ amaai :-?
Voordeel van vroeg vertrekken is om 10.30u binnen en WARME douche kunnen nemen. :lol:
Mss rijden de fire-bikers uit Kuurne volgend jaar elders.

Greetz Redgy [-o<
bells
Mountainbiker

Post by bells »

Vanmorgen vroeg aangezet voor de 70 km mooI parcour maar voor de echte mtb wat te veel baan ik vond de eerste bevoorrading op 15km wa kort een mens geeft nog alles van drank en de 2de was pas maar op 55 km dus te lang zonder drank SLECHTE BEVOORRAADING en als een mens binnen kwam mocht je een ijs koude douce nemen ook nie echt leuk best dat de rit nog meeviel van mij een 6 op 10 hopelijk leren jullie uit de fouten dan komen we zeker terug :-? :-?
Magic 10
Mountainbiker

Post by Magic 10 »

:oops: zoals jullie al kunnen lezen van uit de verslagjes de 70 km was zeer mooi maar de bevoorrading en de ijskoude douches amaai #-o [-X :oops: ik had toch zo een 73 km op den teller eventjes verkeerd gereden want aan de splitsing 50-70 waren het andere pijlen (gele voor de 70) dit stond misschien ergens vermeld in de kantine kzal niet goe gekeken hebben zeker :cry:
Post Reply