wie koerst met de lichtste fiets

Hier kunnen de gewichtsworstjes (weightweenies) terecht voor hun vragen, opmerking of ideeën met betrekking tot onderdelen en bikes.
jimi
Mountainbiker

Post by jimi »

das licht,heb je foto's en spec's?
mijn taurine heeft slr's;xo;wcs en komt op 9.4
ik heb die wel gekocht om te rijden en te crossen,niet om te wegen en naar te kijken,dus geen binnenbanden met noppen erop voor mij zoals die woeste fred-band en vorig jaar 5 keer lek in houffa dankzij die speedking supersonic :evil:
Steven vd Eynde
Mountainbiker
Location: C'dale Flash - C'dale Rush Carbon 2 - C'dale SM500 - Endorfin Speed III

Post by Steven vd Eynde »

jimi wrote:mijn isaac heeft een vorkske van 500 gram en dat beweegt wel ,vooral bij fors(alle franco lach!)optrekken
Die vork zit gewoon te zwabberen onder die Isaac. Nie normaal! En ik dacht dat een Sid slap was...

Ben voor mn GT een Ritchey Carbon vork aan het overwegen, zou dat stijver zijn dan jouw vork? Want zoveel cengen uitgeven om dan ook met zoiets slap te zitten. Met e pilleken te nemen zal het wel ook niet opgelost raken he... :wink:
JanMan
Mountainbiker

Post by JanMan »

Herder Steven wrote:
jimi wrote:mijn isaac heeft een vorkske van 500 gram en dat beweegt wel ,vooral bij fors(alle franco lach!)optrekken
Ben voor mn GT een Ritchey Carbon vork aan het overwegen, zou dat stijver zijn dan jouw vork?
De Ritchey WCS vork = Token vork = Trigon vork = Ciclicorsa vork

Dus : beide vorken zijn hetzelfde. Ze hebben natuurlijk wel een ander stickertje gekregen.
jimi
Mountainbiker

Post by jimi »

a,'t is dus de prijs van het stickertje dat we betalen........
een sjans dat er geen cannondale opstaat :-D
Steven vd Eynde
Mountainbiker
Location: C'dale Flash - C'dale Rush Carbon 2 - C'dale SM500 - Endorfin Speed III

Mn Taurine is deze zomer gewogen bij den Bruno en gewicht was toen 9.040 kg. Hoop met een kortere Tune carbon zadelpen, Speedneedle en Schmolke-stuurtje er nog wat van af te prutsen. Hoop ook nog een wielsetje van max een 1250-1300 gr samen te stellen. Herder Ronny heeft me zo al het één en ander van ideetjes gegeven. Met mn 60 kg hoef ik niets te vrezen.

Cdale heeft me deze zomer de set-up van zn fiets es doorgestuurd, maar moet pb per malheur in de prullenmand gegooid hebben... :oops:
C-DALE
Mountainbiker
Location: Cannondale Taurine 2007/8.2kg + Cannondale Tesoro 2010/8.7kg

Post by C-DALE »

Das nie slim hé herderke :P
Denk met hetgeen da je daar beschrijft, ne stuk onder de 9kg ga duiken.
Zelfs zo ver ga ik nog niet, dus da belooft :wink:

Enne Jimi ... ik heb wel m'n bike gekocht om OOK mee te rijden en te crossen en niet enkel en alleen om m te wegen, dus bij deze ... ben geen wanne be snob
BTW ik zie da je ook je gewicht van je bike kent dus ... :roll:
Elk z'n mening over een bepaald soort band, ik rij graag met "m'n binnenbanden met noppen op", heeft al z'n diensten bewezen,maar soort parcour is de bepalende factor, in Houffa zou ik die wel niet opleggen :wink:
Met m'n Speedking's heb ik in feite nog niet veel gereden, dus ...
Steven vd Eynde
Mountainbiker

C-DALE wrote:Denk met hetgeen da je daar beschrijft, ne stuk onder de 9kg ga duiken.
Tja, maar zoveel ga ik echt niet winnen tov de huidige Ritchey WCS Carbon flat bar, Selle Italia SLR Carbonio Flow en de Ritchey WCS Carbon zadelpen. Maar het oog wil ook wat he. Waarmee ik dan weer niet wil zeggen dat mn Taurine gekocht is om te zitten bekijken en te wegen... :wink: :P
Hubertje
Mountainbiker

Post by Hubertje »

Toch een beetje he steven, geef toe..
daelman
Mountainbiker

Post by daelman »

en wie koerst er nu met de zwaarste bike? respect voor deze manne die de lightbikes er nog afkoersen. :lol:
El Perro Diablo
Mountainbiker

Post by El Perro Diablo »

daelman wrote:en wie koerst er nu met de zwaarste bike? respect voor deze manne die de lightbikes er nog afkoersen. :lol:

=D> Ja, da's een goeke! =D>
Post Reply