niveau funklasse?

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
L3onardo
Mountainbiker

Post by L3onardo »

mariomeert wrote:den 5 den a ja :-D :-D :-D
5 dagen ????? :^o
XLS
Mountainbiker

Post by XLS »

Is er veel verschil tss Masters1 en Funklasse A. Zoals ik lees start Master samen met Elite en is het langer rijden.

Ligt het tempo (veel intensiever) hoger bij funklasse A aangezien over kortere afstand/tijd en bij Master lager en meer uithouding vanwege langere duur?
L3onardo
Mountainbiker

Post by L3onardo »

XLS wrote:Is er veel verschil tss Masters1 en Funklasse A. Zoals ik lees start Master samen met Elite
Uhm, vorig jaar (2007) startte de Masters voor de Fun klasse en na de fun klasse waren de Elites en Elites z/c aan de beurt.

Ik denk dat bij de masters niet echt veel trager gereden wordt, maar je moet het dus langer volhouden. Kijk maar naar de uitslagen, de gemiddelde snelheid van Urkens ligt evenhoog als die van de winnaar van de Funklasse. :wink:
hoekske
Mountainbiker

Post by hoekske »

Maarja den Hans Urkens gaat niet voor niks naar de elite. Dieje kerel is echt nie normaal. Ik denk dat die bij de elite ook serieus wa koersen gaat winnen.
Sunn Xtreme
Expert

Post by Sunn Xtreme »

hoekske wrote:Maarja den Hans Urkens gaat niet voor niks naar de elite. Dieje kerel is echt nie normaal. Ik denk dat die bij de elite ook serieus wa koersen gaat winnen.

laat ons zeggen, dat die mens er wel erg veel voor doet en vooral voor laat. En op een aantal zaken let, waar anderen het als belachelijke details van de hand doen. Verder gedreven, en een vechtermentaliteit... dat maakt hem succesvol. het is een combinatie van bepaalde dingen die het verschil maken.
L3onardo
Mountainbiker

Post by L3onardo »

Sunn xtreme wrote: laat ons zeggen, dat die mens er wel erg veel voor doet en vooral voor laat.
Waar halen die allemaal de tijd?? :-?
Ik ben nu zelfstandig en toch heb ik het moeilijk om per week aan 8u trainen te komen #-o
Sunn Xtreme
Expert

Post by Sunn Xtreme »

dat is vooral tijd maken.
als zelfstandige is het vaak inderdaad moeilijk om daarvoor tijd uit te trekken, tegenover iemand die in een fabriek staat.

anderzijds zijn er mensen die wel tijd hebben, maar dan mentaal hun niet kunnen motiveren - en intussen wel als eddy merckx uit zijn glorietijd willen rijden. dat lukt natuurlijk nooit.

als je weinig tijd hebt, kan je bv wel 1 dag in de week 3u trainen (bv woensdag), dinsdag en donderdag 45 min. a 1 uurtje lopen op een rustig tempo, ma vr, wat op de rollen, zaterdag, 1.5 uur (2 indien mogelijk) fietsen en zondag weer 3u.
dan heb je 2 duurtrainingen van het kortere type, die een beetje basis moeten brengen en onderhouden. lopen vraagt minder tijd, en wanneer het goed gaat, kan je de intensiteit wat opdrijven.
maar hier zit wel een bepaalde regelmaat op inzake fietsen, en kost toch niet zoveel tijd alles bij elkaar.
Vlammer
Mountainbiker
Location: Specialized Epic Expert, Colnago ARTE, Ridley Scorpion, Scott scale ltd

Post by Vlammer »

Dat is idd vooral tijd maken!
Je mag niet altijd denken dat mensen meer trainen omdat ze meer tijd hebben.

Vorig jaar stond ik tijdens de week iedere dag om 0500 op en was pas om 1700 thuis, op woe ging ik een duurtraining rijden van 1730 tot 2130 met lichtjes. Op ma, di, do van 1730 tot 1830 of 1930 en vrijdag kon ik om 1530 gaan rijden. In het weekend ging ik een TT rijden op za en een groepsrit op zo. Natuurlijk zat er af en toe ook een rustdag in of even een uurtje losrijden.

Je mag natuurlijk ook niet alles willen! Veel fietsen en veel werken en veel naar de Tv kijken dat kan natuurlijk niet!
dirty-4
Mountainbiker

Post by dirty-4 »

Vlammer wrote:Dat is idd vooral tijd maken!
Je mag niet altijd denken dat mensen meer trainen omdat ze meer tijd hebben.

Vorig jaar stond ik tijdens de week iedere dag om 0500 op en was pas om 1700 thuis, op woe ging ik een duurtraining rijden van 1730 tot 2130 met lichtjes. Op ma, di, do van 1730 tot 1830 of 1930 en vrijdag kon ik om 1530 gaan rijden. In het weekend ging ik een TT rijden op za en een groepsrit op zo. Natuurlijk zat er af en toe ook een rustdag in of even een uurtje losrijden.

Je mag natuurlijk ook niet alles willen! Veel fietsen en veel werken en veel naar de Tv kijken dat kan natuurlijk niet!
en wa denkt ge van nog is 2 klein mannen erbij? daar kruipt nog het meeste tijd in, :wink: .
Post Reply