Erpe-Mere - Bloso

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Post Reply
mtb-fltn
Mountainbiker

Post by mtb-fltn »

Vandaag heb ik eindelijk de route eens gereden. Een stralend zonnetje, niet koud, kortom super-mtb-weer.

De route kort samengevat: voor wie houdt van kapotgereden veldwegen, diepe tractorgroeven, een gratis modderbad en nagels die graag rubber doorprikken is dit hemel op aarde. Voor mij was het in ieder geval een tegenvaller. De kilo's modder die me aan het einde van de route aan het lijf hingen waren echt te veel. Trop is teveel hé... Ik ben ervan overtuigd dat als het een tijdje droog is geweest, deze route heel fijn is om te rijden. Er zaten natuurlijk ook enorm mooie stukken bij. Maar al bij al was ik toch niet zo positief verrast als ik aanvankelijk verwachtte.

Wat die nagels betreft op het stuk hierboven vermeld, als je daar komt (brug gevolgd door smal pad tussen prikkeldraad), doe zoals mij, ga te voet en draag je fiets tot aan de spoorweg. Ik heb heel veel nagels gezien, sommige steken zelfs recht omhoog (hier moet je dus ook niet met je hond wandelen). Spijtig, want het is een mooi stukje...
El Baelos
Mountainbiker

Post by El Baelos »

Zou toch wel eens willen weten welke kl**tzak zich bezighoud met die nagels steeds weer te zetten.
Is toch echt compleet geschift, er moet maar een loper door dat baantje lopen... Door de zolen van loopschoenen boort zo'n nagel zich even snel als door een fietsband, met heel wat schadelijker gevolgen.
Ik heb trouwens zo'n vermoeden dat die smeerlap hier wel eens mee zou kunnen lezen, en plat van het lachen ligt met onze commentaar op zijn werk. Als ik hem ooit tegenkom mag hij hopen dat de ambulanciers door zijn nagelparcours raken.
de vliegende ajointjes
Mountainbiker

Post by de vliegende ajointjes »

we hebben eveneens zondag nog eens een tochtje gemaakt erpe-mere
en idd op de welgekende plek waren er nagels aangebracht :evil:
we hebben ze uitgetrokken eens zien hoe rap ze er weer zullen inzitten
pertotal
Mountainbiker

Post by pertotal »

ik lees overal dat de route van erpe mere dikwijls gesaboteerd wordt.
ik heb deze gereden op 5 november(de drie lussen)maar heb nochtans niets voor gehad.
welk zijn dan de plaatsen waar de spijkers het meest liggen dat ik op mijn hoede ben ,want ik zou graag binnen een tweetal weken terug beginnen mtb'ken en had graag terug de route van erpe mere gereden :evil:
El Baelos
Mountainbiker

Post by El Baelos »

de vliegende ajointjes wrote:we hebben eveneens zondag nog eens een tochtje gemaakt erpe-mere
en idd op de welgekende plek waren er nagels aangebracht :evil:
we hebben ze uitgetrokken eens zien hoe rap ze er weer zullen inzitten
Reed jij die route toevallig met Vital zondag?
mtb-fltn
Mountainbiker

Post by mtb-fltn »

pertotal wrote:ik lees overal dat de route van erpe mere dikwijls gesaboteerd wordt.
ik heb deze gereden op 5 november(de drie lussen)maar heb nochtans niets voor gehad.
welk zijn dan de plaatsen waar de spijkers het meest liggen dat ik op mijn hoede ben ,want ik zou graag binnen een tweetal weken terug beginnen mtb'ken en had graag terug de route van erpe mere gereden :evil:
Heel gemakkelijk. Als je na +/- 9km over een brugje rijdt, en dan een heel smal paadje inmoet tussen prikkeldraad (breedte tussen de prikkeldraad is niet meer dan 1 meter), daar kan je best afstappen en 400m te voet doen tot aan de spoorweg.
de vliegende ajointjes
Mountainbiker

Post by de vliegende ajointjes »

El Baelos schreef:
Reed jij die route toevallig met Vital zondag?

neen, ik reed de route met iemand anders
El Baelos
Mountainbiker

Post by El Baelos »

Ik heb de route net gereden, maar ben dat stuk met de nagels niet tegengekomen...
Is het uit de route geschrapt of zo? Of ben ik er toch door gereden en heb ik gewoon geluk gehad?
mtb-fltn
Mountainbiker

Post by mtb-fltn »

'k Heb gisteren de volledige tocht gedaan in't zonneke. Heerlijk! De vorige keer dat ik deze route had gereden had het zwaar geregend de dagen ervoor en was het op sommige stukken niet te doen door de modder. Gisteren ging alles vlot. 2 minpuntjes: 1. de eens modderige traktorgroeven zijn hard geworden en bijgevolg was het een pijnlijke affaire voor het achterste, maar dat nemen we er graag bij met zo'n weer. 2. Het landschap is licht glooiend, niet zoveel hm's. Maar al bij al een leuke route met veel afwisseling.
KV
Mountainbiker

Post by KV »

Ik ben van plan morgen met mijn vriendin deze route te doen, is er nog sprake van enige sabotage (nagels of dergelijke?)

thanks
Post Reply