De eerste valpartij

Hoe kan je het beste klimmen en dalen, bochten nemen, kleine handigheidjes, ....
Post Reply
rallymaster
Mountainbiker

Post by rallymaster »

Was in de tijd dat ik motocross reed. slechte afsprong op ne jump en voorover gegaan. :drunk: ff van men saus geweest.
tafelpoot
Mountainbiker

Post by tafelpoot »

eeh manne, ik heb een vraagske, is het verplicht om te vallen eer ge moogt mountainbiken ofzo? is er een minimum pijngrens die ge moet overschreden hebben eer ge nen echt zijt???
ik vrees da ik nooit nen echte zal worde...
:-? #-o
freezy
Mountainbiker
Location: Endorfin Speed II, TREK OCLV 5200 en een Triumph...

Post by freezy »

tafelpoot wrote:eeh manne, ik heb een vraagske, is het verplicht om te vallen eer ge moogt mountainbiken ofzo? is er een minimum pijngrens die ge moet overschreden hebben eer ge nen echt zijt???
nee het is niet verplicht :D , maar het gebeurt bij iedereen wel eens, bij de een bij de 1e rit, bij de andere na 5 jaar....
Guest

Post by Guest »

tafelpoot wrote:eeh manne, ik heb een vraagske, is het verplicht om te vallen eer ge moogt mountainbiken ofzo? is er een minimum pijngrens die ge moet overschreden hebben eer ge nen echt zijt???
Een biker houdt van de natuur, dus het is aangeraden om zo af en toe ene keer de grond of ene boom te kussen :D :D :D
Willem D.C.
Mountainbiker

Post by Willem D.C. »

[Was in de tijd dat ik motocross reed. slechte afsprong op ne jump en voorover gegaan. ff van men saus geweest.]

zot!!! ben zo eens met de moto ook eens ferm voorover gekanteld, maar gelukkig nog op mijn voorwiel beland en der nog een eindje op blijven bollen. goe da da mogelijk was, I don't know !!! wel wreed veel chance gehad

Met de velo ben 'k ne keer aan topsnelheid over een springplank (eigenlijk meerdere malen gedaan) maar de laatste keer wa slecht neergekomen. Gevolg ik op men bek een paar meter doorgegleden op gravé. Mijne fiest nog tussen mijn benen, mijn stuur over mijn kader geplooid. Ik enkele tientallen vierkante centimeters vel kwijt. Da's al meer dan 4 jaar geleden en nog altijd littekens en zo. 'k heb een week thuis kunne blijven. ben wel nie naar de kliniek gegaan toen ( toen was 'k nog ne die hard :) ) later bleek da mijne knie der toch ook wel serieus had onder afgezien
da's wel nie mijnen ergsten, maar wel mijne grofsten[/quote]
jerommeken
Mountainbiker

Post by jerommeken »

http://users.skynet.be/jerommeken/valpartij.htm

Bovenstaande val is fotogeniek maar wel zonder materiële of fysieke gevolgen.

Heb in totaal al 5 weken ziekteverlof gehad na valpartijen :
- na een snakebite in Oostenrijk - 4 weken
- 1 week na slipper op een ijsplek
Evil Mogwai
Mountainbiker

Post by Evil Mogwai »

'k Zal van 't weekend s op u peizen als 'k daar passeer! Jerom was toeschouwer van mijn eerste val: we suizen samen aan 30 door het bos, als ik een modderplek zie. Ik trek mijn stuur op maar land toch nog in de modder. Gevolg: salto mortale en van 30 naar 0 in 0.2 sec. ](*,) 'k Had enkel een dikke blauw plek op mijn rechter bil van tegen mijn stuur te botsen.
jerommeken
Mountainbiker

Post by jerommeken »

Evil Mogwai wrote:'k Zal van 't weekend s op u peizen als 'k daar passeer! Jerom was toeschouwer van mijn eerste val: we suizen samen aan 30 door het bos, als ik een modderplek zie. Ik trek mijn stuur op maar land toch nog in de modder. Gevolg: salto mortale en van 30 naar 0 in 0.2 sec. ](*,) 'k Had enkel een dikke blauw plek op mijn rechter bil van tegen mijn stuur te botsen.
Uwe plezantste vond ik eigenlijk bij de doorsteek van een rivierke van ne meter of 20 breed : halfweg reed je tegen ne grote steen en moest je afstappen - tot aan de knieën in 't water (toertocht Frasnes les Couvin - sept 2002).
Da was eigenlijk nog eens een tochtje hé ? Ik heb het ritverslagje daarstraks nog eens nagelezen en op mijn site gezet, beter laat dan nooit - http://users.skynet.be/jerommeken/Frasn ... Couvin.htm
Dzjowie
Mountainbiker

Post by Dzjowie »

jerom wrote:(toertocht Frasnes les Couvin - sept 2002).
Da was eigenlijk nog eens een tochtje hé ? Ik heb het ritverslagje daarstraks nog eens nagelezen en op mijn site gezet, beter laat dan nooit - http://users.skynet.be/jerommeken/Frasn ... Couvin.htm
Hahaha, ik citeer:
Als we aan de inschrijvingstafel vernoemen dat we : ten eerste verloren gereden zijn en ten tweede geen bevoorrading hebben gehad, denken ze dat ze ons kunnen paaien met een gratis BBQ-worst met broodje en een plaatselijke trappist. Ze hebben gelijk
Mijn strafste valpartij was trouwens ooit gewoon op een modderplekje op vlakke kasseien, ik reed gewoon rechtdoor maar m'n voorwiel gleed weg, weet nog altijd niet waarom (of het moet die versleten voorband geweest zijn :roll:)
stivo
Mountainbiker

Post by stivo »

Bij mij gebeurde het op mijn eerste MTB weekendje met Serge en Alino in La Roche......De laatste afdaling van de tocht (juist voor het binnenrijden van het centrum)....een breed zigzaggend zandpad en al serieus snelheid gemaakt,maar het werd steeds smaller en steiler en het zandpad ging over in een vrij technisch rotspad....geen ervaring natuurlijk en volledig verkeerd ingeschat "reed" ik met de 2 remmen ingeknepen nog steeds 15km/u #-o ....nu was alle controle kwijt....en toen gebeurde het,een dropje van 20cm en mijn achterwiel kwam over mij heen....daar lag ik dan tussen de rotsblokken,eerste idee....alles gebroken,maar dat was van het verschieten denk ik....arm open,linkerbeen open,tand in lip en een stuk uit mijn helm .....Alino en Serge waren al enkele minuten beneden en wisten niet waar ik bleef....Alino is teruggekeerd en heeft mij dan zien liggen....nadien "a pied" de afdaling beeindigd........Toch ne serieuze schrik gepakt toen,al een geluk dat ik mijn helm op had..... :roll:
Post Reply