wie rijdt 29er mtb? (nieuwe fotos pg 4)

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
BelAir_500
Mountainbiker

Post by BelAir_500 »

meschien 29ers melden die in belgie te verdelen zijn..want ik zie da nie zo zitten om ergens in't buiteland te bestellen.

-de gary fisher superflly ziet er super mooie uit (carbon)
-orbea zijn ook mooie maar de kaders zijn zelfde kleuren en zelfde stijl dan de 26er,smaak meschien.(carbon)
cavani
Mountainbiker

Post by cavani »

Surly,Salsa,Gary Fisher, Trek,Felt,Cannondale,Viper,Van Nicholas,...
kortom,alle gangbare merken in Europa.Effe links op homepage van deze site gebruiken en dealers zoeken.
BelAir_500
Mountainbiker

Post by BelAir_500 »

cavani wrote:Surly,Salsa,Gary Fisher, Trek,Felt,Cannondale,Viper,Van Nicholas,...
kortom,alle gangbare merken in Europa.Effe links op homepage van deze site gebruiken en dealers zoeken.
tkx "cavani "

de gary fisher zie ik wel zitten,vind hem de mooiste en hij is exluziever ook..,al zijn ze dat allemaal want 29er zie je nog nie veel.
ik had zowie zoal in gedachte van een 2de fiets te kopen "hardtail" voor baan training,dus waarom niet een 29er :p
Dickie
Mountainbiker

Post by Dickie »

De Superfly, alhoewel de productieframes iets zwaarder zijn dan het prototype( L zit rond 1400g) kan deze makkelijk onder de 10kg opgebouwd worden.:drunk:
BelAir_500
Mountainbiker

Post by BelAir_500 »

Dickie wrote:De Superfly, alhoewel de productieframes iets zwaarder zijn dan het prototype( L zit rond 1400g) kan deze makkelijk onder de 10kg opgebouwd worden.:drunk:
1400gr vind ik al nie mis..onder de 10kg geraaken =P~
het belangerijkste zal de keuze van de wielen en banden zijn..
hier moet ik eerst eens kijken wie 29inch wielen heeft en zoeken naar de lichtste,idem voor de banden (pas op licht maar sterk hé)

Image

hier met al da bontrager spull gemonteerd zal het wel zwaar uitkomen denk ik (vermoed ik toch,tenzij het xxlite zijn,en dan nog)

appart van de wielen,banden,binnenband en vork zijn er nog andere onderdelen waarvan je moet rekening houden van het feit dat het 29inch is ? bvb brakket die langer moet zijn ofzo ?
manuel
Mountainbiker

Post by manuel »

Niet direct denk ik, maar denk ook eens aan uw versnellingsverhoudingen, mogelijk wilt ge achteraan wel een cassette met iets meer tandjes (bv. een 34 ipv. een 32) om te compenseren voor de grotere wielen.
cavani
Mountainbiker

Post by cavani »

34 tanden achteraan zal je hier in België niet nodig hebben denk ik.Misschien beter middenblad en/of kleinste blad vooraan wat kleiner (spaart ook nog eens gewicht :wink: )
Hieronder een ideetje voor een setup:(gewicht is 9 kg.)

Image
Image

Image
Dickie
Mountainbiker

Post by Dickie »

Ik ben niet zo weg van een witte vork op een zwarte bike.
Zou beter zijn met wat meer wit in het frame of zwart in de vork imo.
mudshark
Mountainbiker

Post by mudshark »

Alle hier voorgestelde 29ers hebben schijfremmen, geen enkele laat de mogelijkheid voor V-brakes.
Zelf heb ik ook wel interesse in een 29 inch, om te gebruiken als mudbike en als trainingsfiets met dunne banden.
Dickie
Mountainbiker

Post by Dickie »

Post Reply