03/02/08 Oignies/FR
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Daar we van Wervik komen passeren we (zwin, master k en mezelf) niet langs rekkem maar rijden de autostrade op in Roncq, we vertrekken vanuit den thuisbasis rond 7.15 om zeker tegen 8.00 ter plaatse te zijn.veeteeteetje wrote:Wanneer start de rest van de meute forumbikers???
(Steenbakkers,kadeetje,zwin en co???)
Wij verzamelen alvast weer om 7u30 aan de grensovergang in Rekkem om dan in "colonne" de parking van Oignies te veroveren (Remember Beuvrages)
In afwezigheid van Traxer moet ik alleen voor een filmreportage zorgen en ik hoop van zoveel mogelijk forumbikers op de "gevoelige plaat" te kunnen vastleggen.
Bedankt, er volgt ten gepaste tijd zeker een verslagje.Moustache wrote:Ik ken de tocht niet, maar Sains-en-Gohelle ligt vlakbij Loos-en-Gohelle. Dat is waar de fameuze tieten van Moustache (of de twin-terrils) liggen. Deze staan nog in ons geheugen gegrift.Fritsie wrote:Oignies kan ik niet rijden, maar ook voor Allennes-les-Marais zal ik waarschijnlijk moeten passen omwille van onvoorziene familiale verplichtingen![]()
. Hoogst waarschijnlijk ga ik op 10/2 naar Sains en Gohelle. Is deze tocht de moeite waard?
![]()
De gemeentes in de buurt hebben bijna allemaal "-les-Mines" in hun naam, wat doet vermoeden dat er hier en daar toch wel een terrilken zal liggen. Als je dan op Google Earth rondneust, dan zie je de ene ronde vorm naast de andere liggen.
Zelf kan ik de 10e niet, maar zou graag horen hoe het daar is/was.
- jodelaietie
- Mountainbiker
- Location: blackie voor te tsjolen,scott rc alst rap moe gaan, trek voor de bakker
Post by jodelaietie »
Voor de Sains en Gohellers de 10de februari . Hoop maar op beter weer dan vorig jaar . Kijk maar eens naar :
en
http://www.vttistes62.com/article-5651017.html
120 deelnemers vorig jaar.
Het had water gegoten de dagen voordien.
Ik denk van deze toch over te slaan .
en
http://www.vttistes62.com/article-5651017.html
120 deelnemers vorig jaar.
Het had water gegoten de dagen voordien.
Ik denk van deze toch over te slaan .
- Motorbiker
- Mountainbiker
Post by Motorbiker »
Pas dan maar op Petit crosseur de boue avec parfois des problèmes techniques.
Aanstaande zondag wordt het memorabel. Zij maar gerust.
Donderdag & vrijdag stormweer met hevige regen.
Zaterdag een overgangsdag. Langzaam droger en kouder.
Zondag van -1 tot 4 °C. Nipt vriesweer zoals in Allennes-Les-Marais.
De terril ondergrond was perfect maar op bepaalde plaatsen spekglad.
M.a.w., de schuivers, de tuimelpertes , blauwe plekken en kringspiervernauwingen gaan weer in promotie zijn.
Aanstaande zondag wordt het memorabel. Zij maar gerust.
Donderdag & vrijdag stormweer met hevige regen.
Zaterdag een overgangsdag. Langzaam droger en kouder.
Zondag van -1 tot 4 °C. Nipt vriesweer zoals in Allennes-Les-Marais.
De terril ondergrond was perfect maar op bepaalde plaatsen spekglad.
M.a.w., de schuivers, de tuimelpertes , blauwe plekken en kringspiervernauwingen gaan weer in promotie zijn.
- veeteeteetje
- Kerstman
Post by veeteeteetje »
Dat denk ik ook niet.Fritsie wrote:Die twin-terrils zitten blijkbaar niet in het parcours...dat zou echt jammer zijn.
Denk eerder aan een laag fungehalte,maar één ding daar heb je altijd een hoog off-roadgehalte.
Het verslagske en de verkenning zal dus van U moeten komen Fritsie,
want ik blijf in "Belgenland" die dag.
Als ge de "tietjes" toch ne keer wilt berijden,schrijf dan nu maar in je agenda :
Beuvry : zondag 18 mei.
Dit is de mooiste franse tt die ik tot op heden heb gereden en er zitten maar liefst 6 terrils in op de 60 km.
Eigenlijk zitten ze alle 6 in de eerste 45 km want de laatste 15 is het vlak en gedaan met terrilkes te vreten.
Van Beuvry zal zeker een mega-reportage volgen.
Ik verwacht dat Oignies ook wel leuk zal zijn,want ik denk dat we met Thumeries vorig jaar daar al in de buurt gezeten hebben.
- zwin
- Mountainbiker
- Location: Scatto Hellium LX & XT , Scatto Comp full XT,Full Ritchey
jup jupBig One wrote:Daar we van Wervik komen passeren we (zwin, master k en mezelf) niet langs rekkem maar rijden de autostrade op in Roncq, we vertrekken vanuit den thuisbasis rond 7.15 om zeker tegen 8.00 ter plaatse te zijn.veeteeteetje wrote:Wanneer start de rest van de meute forumbikers???
(Steenbakkers,kadeetje,zwin en co???)
Wij verzamelen alvast weer om 7u30 aan de grensovergang in Rekkem om dan in "colonne" de parking van Oignies te veroveren (Remember Beuvrages)
In afwezigheid van Traxer moet ik alleen voor een filmreportage zorgen en ik hoop van zoveel mogelijk forumbikers op de "gevoelige plaat" te kunnen vastleggen.