hoelang train je op rol?

Meer info over hoe je best eet en drinkt, het gebruik van een hartslagmeter of spierstimulatietoestel, hier kan je ervoor terecht.
Stekke
Mountainbiker

Post by Stekke »

Ook niet langer dan een half uur uit verveling

Een vraagje. Als bij TACX -rollen uw banden verslijten dat er een spoor van rubber achter ligt, staat er dan te veel of te weinig druk op ?
Dzjowie
Mountainbiker

Post by Dzjowie »

Stekke wrote:Ook niet langer dan een half uur uit verveling

Een vraagje. Als bij TACX -rollen uw banden verslijten dat er een spoor van rubber achter ligt, staat er dan te veel of te weinig druk op ?
Euhm is da een strikvraag? :roll:
Stekke
Mountainbiker

Post by Stekke »

Dzjowie wrote:Stekke schreef:
Ook niet langer dan een half uur uit verveling

Euhm is da een strikvraag? :roll:
Neen [-X . Ik heb die rollen pas even geleend van mijn bike maat omdat ik mijn schouder moet laten rusten na een val.
De eerste keer heb ik niets gemerkt maar nu de tweede keer lag er een heel spoor achter.
Ik heb er nog foto willen bij zetten maar weet niet hoe dit moet. :oops: :cry:
Berggeit
Mountainbiker

Post by Berggeit »

Maximum een uur, veel te saai om da langer te doen :roll:
jerommeken
Mountainbiker

Post by jerommeken »

Stekke wrote:[-X . Ik heb die rollen pas even geleend van mijn bike maat omdat ik mijn schouder moet laten rusten na een val.
Ik zit ook met een schouder-probleem : had al peesverkalking maar ben vorige zaterdat efkes in het decors gedoken en ben nu een week thuis omdat ik praktisch niets met die arm kan doen : verkalking - acute ontsteking en vocht ophoping - meer moet dat niet zijn.
Maandagavond heb ik dafalgans geslikt alsof dat het smarties zijn.

Ik kan zelfs niet meer op de rollen trainen. :evil:

Wat ben jij tegengekomen en wat is jouw schouderprobleem ?
Stekke
Mountainbiker

Post by Stekke »

jerom wrote:Wat ben jij tegengekomen en wat is jouw schouderprobleem ?
Ik ben 21-12 gevallen in tt van Zonhoven
waardoor het tussen gewricht aan mijn sleutelbeen zwaar verstuikt is
maar het betert toch stillaan
de dokter rade mij toch aan 6 weken niet in het veld te rijden.

In de zomer heb ik ook thuis gezeten met een chrionische achillepees ontsteking deze was 2x zo dik.Dokters zijden "enige oplossing operatie"
Ik ben toen op aanraden van mijn bike-maat die ook kick-bokser is
naar een kinesist in Brasschaat geweest die ook acupunctuur,aroma-
licht-,en nog andere therapieen toepast.
En dit is nu bijna opgelost.
Fluffy
Mountainbiker

Post by Fluffy »

bambam wrote:
Nwils wrote:Ik voer op mijn klassieke rollen alle trainingen uit die ik normaal op de weg ook doe indien het weer het niet toelaat......... 8)
idem hier; trainingskes van meer dan 3-4 uur op de rollen zijn geen uitzondering :drunk:
En wat doe je dan tegen de saaiheid? DVD?

Ik haal maximum 2u30, maar dat is heel uitzonderlijk... Meestal 1u à 1u30...

Zelfs op de weg vind ik 4u al veel... tot 3u gaat zonder problemen, maar richting 4u moet ik toch iemand hebben om een klapke tegen te doen...
Polly
Mountainbiker

Post by Polly »

Ik vind de saaiheid niet echt een probleem maar dat voortdurende zweet zonder af te koelen vind ik hatelijk, ik zou zeker ook 3 uur op rollen kunne rijde ware er dat extreme zweet niet, ik rij zelf nooit intensief op de rollen, heb hekel aan dat zweet, en een ventilator daar voel ik mij ongemakkelijk door. Op de weg daarentegen, hoe langer hoe lieve, de eenzame fietser, rondrijden, mensen bekijken, filosoferen, ah 't leven op de fiets is toch zalig, zou dat hele dagen kunnen doen zonder verveling

Greetzzz
Robin
stivo
Mountainbiker

Post by stivo »

Vandaag 90 minuten volgehouden en ondertussen een DVD'ke gezien "taxi 2".....wel af en toe een stukje van de film gemist wegens veranderen van houding (hoofd naar beneden #-o )....
http://www.pinkbike.com/modules/photo/? ... age=145519
Post Reply