Nieuwe Rohloff-naaf voorjaar 2007
Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Ik weet niet, de speedhub bestaat al sinds 1996 en zo lang ken ik ze nog nietlambikske wrote:'t niet omdat we niet op het forum swetsen ,dat we er geen verstand van hebben hé
ook al komt er een nieuwe versie uit, volgend jaar koop ik toch de oude versie die reeds bewezen heeft wat die waard is ,laat eerst de kinderziekten maar verdwijnen ,waren die er ook niet bij de eerste rohloffs
als gij moogt zwetsen, dan mag ik da ook hélambikske wrote:'t niet omdat we niet op het forum swetsen ,dat we er geen verstand van hebben hé
ook al komt er een nieuwe versie uit, volgend jaar koop ik toch de oude versie die reeds bewezen heeft wat die waard is ,laat eerst de kinderziekten maar verdwijnen ,waren die er ook niet bij de eerste rohloffs
voor mij draait het allemaal om persoonlijke voorkeuren. ieder zijn ding is mijn motto :)
- Wowtre
- Mountainbiker
- Location: Hilset Ti Rohloff & Chamizo E-Lite LX-XT Crossmax-XL
probeer dit maar eens bij shimano
iedereen heeft zo wel zijn idee over de nieuwe naaf nu dacht ik
1/ waarom vast houden aan die vaste versnellings ratio en waarom niet wat meer speling 1-2 2-3 7-8 12-13 13-14 want de grote en kleine versnellingen gebruik je toch in extreme omstandigheden en de 7-8 is een beetje een raar geval, de 7 komt soms als een "verloren" versnelling over
2/ waarom toegeven op de levensduur van het systeem door gebruik van Ti zoals bij shimano XTR compenseer je het kwaliteitsverlies van de schaalverkleining door de sterkte van Ti
mailtje naar Rohloff gestuurd en een dag later reeds antwoord:
dat van die versnellingen snap ik wel doordat ze eigenlijk een 2x7 opstelling hebben zijn de versnellingen 2 aan 2 gekoppeld en moet je wel gelijkmatige ratio's gebruiken, maar ik dacht dat Ti sterker en lichter was dan staal, dus snap in niet waar de nadelen van Ti zitten bij "machining" zit hier een mechanisch ingenieur of zo die daar eens een licht kan op werpen
btw: ik ga die gast zijn naam hier niet publiceren, maar het antwoord komt wel rechtstreeks van Rohloff
1/ waarom vast houden aan die vaste versnellings ratio en waarom niet wat meer speling 1-2 2-3 7-8 12-13 13-14 want de grote en kleine versnellingen gebruik je toch in extreme omstandigheden en de 7-8 is een beetje een raar geval, de 7 komt soms als een "verloren" versnelling over
2/ waarom toegeven op de levensduur van het systeem door gebruik van Ti zoals bij shimano XTR compenseer je het kwaliteitsverlies van de schaalverkleining door de sterkte van Ti
mailtje naar Rohloff gestuurd en een dag later reeds antwoord:
fantastisch toch dat dit kan,Rohloff AG wrote:To widen up the gear shift 1-2 would influence the gear shift 8-9, 2-3 influences 9-10 [...] 6-7 influences 13-14. Our gear-intervals are based on ergonomic inquiries and for most of our customers it is the best choice.
The special 7th gear is is typical fo a high performance gearing: We have to transform high touques with a possibly high efficiency (similar to racing cars). The transmission of high torques an a high revolution speed sometimes causes noises. It is not an indication for a loss of energy but for high power transmission.
The usage of titan would effect a loss of strength and durability. We accurately engineer every single part of our hub and employ the suitable material for each of them. Titanium has a lot of disadvantages in machining but we although try out whether it is possible to use Ti instead of steel for some parts.
with kind regards,
...
Rohloff AG
dat van die versnellingen snap ik wel doordat ze eigenlijk een 2x7 opstelling hebben zijn de versnellingen 2 aan 2 gekoppeld en moet je wel gelijkmatige ratio's gebruiken, maar ik dacht dat Ti sterker en lichter was dan staal, dus snap in niet waar de nadelen van Ti zitten bij "machining" zit hier een mechanisch ingenieur of zo die daar eens een licht kan op werpen
btw: ik ga die gast zijn naam hier niet publiceren, maar het antwoord komt wel rechtstreeks van Rohloff
- Wowtre
- Mountainbiker
- Location: Hilset Ti Rohloff & Chamizo E-Lite LX-XT Crossmax-XL
scoop picture ??
ineens nieuwe look ook?

mooi, maar 't is em niet, wel de nieuwe Schlumpf ... sorry mannen maar ik kon het niet laten

mooi, maar 't is em niet, wel de nieuwe Schlumpf ... sorry mannen maar ik kon het niet laten
- Dickie
- Mountainbiker
Re: scoop picture ??
Dient wel voor 'Einräder', dus monowiel, of hoe noem je zo iets.Wowtre wrote:ineens nieuwe look ook?
- Streets
- Mountainbiker
- Location: rohloff-Streets-bike;Ronin 110 voorvork; Magura firm tech remmen; Rohloff naaf
yep
maar voor nen eenwieler is da wel wat gevaarlijker
maar voor nen eenwieler is da wel wat gevaarlijker
StreetsWarning
Using a geared hub poses the risk of severe injury or death, due to factors including but not limited to high speeds, falls, longer stopping distances, equipment failure, and incorrect hub installation.
Always wear appropriate protective gear. Practice shifting at low speeds or dismount to shift if you are not comfortable shifting while riding.
This hub has been tested on both roads and rough terrain with drops up to 1.5 m. However, due to variables such as rider weight, skill, riding style, and terrain conditions, it is not possible to warranty this hub as fit for a particular level of terrain difficulty or drop height. While intended for mountain unicycling, it is not appropriate for agressive freeriding (big drops) or trials.
Use common sense and ride within your limits!