Wie wordt WK Veldrijden in Treviso?

Omdat het niet altijd over mountainbike hoeft te gaan...... Zet een boompje op over alles wat NIET met mountainbike te maken heeft maar hou het wel deftig.

Wie wordt WK Veldrijden in Treviso?

Sven Nys
105
49%
Bart Wellens
40
19%
Erwin Vervecken
2
1%
Enrico Franzoi
4
2%
Lars Boom
41
19%
Zdenek Stybar
5
2%
Francis Mourey
10
5%
Sven Vanthourenhout
3
1%
Klaas Vantorhout
1
0%
Andere...
5
2%

Total votes: 216

cavani
Mountainbiker

Post by cavani »

Met alle respect,maar uit de interviews die Wellens geeft doorheen het seizoen blijkt juist dat hij geen slechte verliezer is,maar zijn meerdere erkend én respecteerd.Je kansen verloren zien gaan door een valpartij,al is het dan onvrijwillig, wens ik niemand toe.Het zegt veel over je ingesteldheid als leedvermaak ten aanzien van Wellens je gepast lijkt! [-X
Het is natuurlijk on Vlaams jezelf uit te roepen tot topfavoriet (samen met Lars Boom notabene,dixit Wellens).
Trouwens,Wellens was de eerste om de demarrage van Boom te beantwoorden,enkele ronden voor de valpartij.
Ik denk trouwens dat het geen verwijt naar Mourey is,maar eerder een uiting van ontgoocheling voor een gemiste kans (tweede op rij).Interview is onmiddellijk na de aankomst afgenomen,wat misschien de "bakkes" uispraak enigzins verklaard.
marge
Mountainbiker

Post by marge »

_alain_ wrote:
Herder Steven wrote:Ik stel me daarbij dan de vraag waarom een Niels Albert nu toch per sé het WK bij de beloften wil blijven rijden... Een Stybar en Boom zijn ook van dezelfde leeftijdscategorie he.
Omdat hij bij de beloften zo goed als zeker wereldkampioen kon worden.
Als hij later dan nog eens wereldkampioen kan worden bij de elite's dan heeft hij die trui in elke categorie behaald,
er zijn er niet veel die dat kunnen vertellen ;)
En vergeet ook niet de financiele belangen bij het overstappen naar de elite's,
als regerend wereldkampioen bij de beloftes kan hij een beter kontrakt afdwingen.
Ik zou zeggen, geen dom kereltje die Albert 8)
Niels Albert is al prof hé ! Het is natuurlijk leuk voor zijn palmares maar eigenlijk moest hij vandaag bij de grote jongens aangetreden zijn. Geef mij maar het 'oude' systeem. Een kampioenschap voor niet-profs en een voor profs.

Wat Boom betreft. Hij is de verdiende winnaar. Hij heeft als enige de anderen los uit het wiel gereden. Het is dan ook een uitzonderlijk talent. Als 22 jarige broekje al wereldkampioen zijn bij de profs. Chapeau. Vergeet ook zijn 2 nationale titels niet in het veld en zijn wereldtitel in het tijdrijden en zijn verschillende zeges bij de profs op de weg.
Overal waar hij start is hij een kandidaat winnaar.

Ik denk dat we kunnen stellen dat vanaf het volgend crosseizoen de overheersing van Nys gedaan zal zijn en dat mannen als Boom, Stybar, Simunek, Albert, Vanthournout, Franzoi enz meer dan eens op het hoogste schavotje zullen staan. Geef toe het zal spannender worden en dus leuker om naar te kijken.
Beny
Mountainbiker

Post by Beny »

Rikske wrote:Ik vind het vooral spijtig dat Wellens door de val van iemand anders weeral de finale moest missen, 't
na 5 seconden zat wellens al terug op zijne fiets
hij heeft het wk niet daar verloren
wel door zijn wissels al dan niet een gevolg van slechte keuze vooraf
roy
Mountainbiker
Location: Duratec sonix cx3 s-ram X0,hope new mini raceface deus easton Xc-one and ec70 Reba WC

Post by roy »

Tinky-Winky wrote: Natuurlijk kan hij niks doen aan die val voor zijn neus, maar de attente crossers waren er wel voorbij.
wukke zever is da nu #-o de attente crossers volgens u zaten mss niet in het wiel van mouray =;
roy
Mountainbiker
Location: Duratec sonix cx3 s-ram X0,hope new mini raceface deus easton Xc-one and ec70 Reba WC

Post by roy »

Beny wrote:
Rikske wrote:Ik vind het vooral spijtig dat Wellens door de val van iemand anders weeral de finale moest missen, 't
wellens heeft mss veel gewisteld maar euhm volgens mij zat ie toch goed vooraan als ie viel.
Rikske
Mountainbiker
Location: Merida Mission Carbon Team, Reba Team, full XT //// Merida Matts Speed LX gold edition

Post by Rikske »

Beny wrote:
Je zegt is éénmaal iets goed over Wellens en hopla, van alle kanten komen er reakties... Ik begin zo stilletjesaan te voelen wat mensen zoals pakweg SPECI hier héél de tijd meemaken :wink: .

En toegegeven, Wellens was niet zo goed als hij zelf gehoopt of gezegd had, en die wissels waren inderdaad niet écht ideaal, maar op het ogenblik van de val was alles nog mogelijk hoor. Die val kwam nu eenmaal op een zéér slecht moment, dat kan je toch niet ontkennen. En hij was wel iets meer als 5 seconden kwijt met die val, het was toch een redelijke patat dat hij maakte, en ook al zit je vlug terug op de fiets, het tempo is gebroken hé. En heeft Wellens door die val niet nog eens een extra wissel moeten maken omdat zijn fiets beschadigd was ?

Ik zeg hier helemaal niet dat Wellens zonder die val gewonnen zou hebben (vorig jaar denk ik wel dat hij zonder val gewonnen zou hebben), maar als je in die laatste ronde met 3 belgen kunt achtervolgen liggen de kansen op succes toch iets hoger als met 2 (als ze mekaar wat kunnen vinden in die achtervolging natuurlijk).

Enfin, nu stop ik met Wellens te verdedigen ('t is zowiezo al tegen mijn natuur :wink: ). Ik ben blij dat we toch één belg op het podium hebben, en dat Nys over zijn dip van de laatste 2 weken is, zodat we hopelijk nog enkele spannende crossen te zien gaan krijgen.

Wat ik ook dacht gezien te hebben is dat Boom toch een paar keer met zijn handen andere rijders opzij duwde, wat me eigenlijk toch een beetje tegenvalt voor een wereldkampioen.
paladin
Mountainbiker

Post by paladin »

ik blijf er bij ,als de wellens zo goed was als dat m laat uitschijnen dan had m al lang ne x gedamareerd,ma hij is nie verder dan de 2de stek geweest.
yajop
Mountainbiker

Post by yajop »

wellens was goed,hij had de tactiek uitgedokterd met Eric de vlaminck,en tot die val klopte zijn plannetje volledig.Ik lees hierboven dat andere renners Mourey wel konden ontwijken, ja, ik hoop voor degene die dat schrijft dat er nooit iemand pal voor zijn "bakkes" op zijn "bakkes" valt, we zullen is zien hoe snel je moet reageren om hem te kunnen ontwijken.Let wel,op die afdaling rijden ze mischien 40km/uur,misschien kan jij hem wel ontwijken maar dan rijd jij misschien aan 10km/uur,zoals oma naar de bakker.
Het moet is gedaan zijn met altijd op BART te vitten.Anders probeer je hem is te volgen , je zal een veel kleinere smoel opentrekken.
yajop
Mountainbiker

Post by yajop »

Beny wrote:
niet door zijn wissels, puur door die val,de andere renners rijden verder en komen al rijdend aan een helling, Bart moet daar uit stilstand tegenop,probeer het dan zelf maar is.Die jongen is niet voor het geluk geboren, gelukig heeft hij WEL de vrouw met de mooiste glimlach van vlaanderen :lol:
bert bibber
Mountainbiker

Post by bert bibber »

yajop wrote:
Beny wrote:
niet door zijn wissels, puur door die val,de andere renners rijden verder en komen al rijdend aan een helling, Bart moet daar uit stilstand tegenop,probeer het dan zelf maar is.Die jongen is niet voor het geluk geboren, gelukig heeft hij WEL de vrouw met de mooiste glimlach van vlaanderen :lol:
Spijtig nu kan hem wel niet in de regenboog trui naar het altaar gaan.
:oops: :oops:
Post Reply