26/01/08 Jabbeke

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
pompier
Mountainbiker

Post by pompier »

Een toertocht is zo veel meer dan een pijltje hangen en dit kwam hier duidelijk over .Proficiat !
Na de technische bulten heb ik iemand spontaan bijstand verleent met een kapotte ketting .Tijdens de week is hij politieker bij de Open VLD maar deze was zaterdag gesloten .Dus ging hij maar sporten met Open KETTING.
Dag mijnheer Tommelyn (schrijwijze ??) nog thuis geraakt ??

Groeten van Pompier .
Fritsie
Mountainbiker

Re: correctie

Post by Fritsie »

Hipska wrote:Oeps typfoutje #-o

Blijkbaar heb ik toch een paar forumbikers meegenomen met de camionette. Ik had jullie nog gewaarschuwd nochtans :-)
Inderdaad. Hopelijk is het volgend jaar niet meer nodig (trouwens de camionette zal dan toch reeds verkocht zijn :wink: ), want ik kom zeker terug. Zo'n prachtige rit, georganiseerd door supergemotiveerde mensen laat ik niet links liggen. Nog eens bedankt voor de vlugge tussenkomst en tot volgend jaar. =D> =D>
Lichterveldenaere
Mountainbiker

Post by Lichterveldenaere »

pompier wrote: Dag mijnheer Tommelyn (schrijwijze ??) nog thuis geraakt ??
Groeten van Pompier .
't Is Bart Tommelein. En is dat een mtb'er? (ook wel een van de laatste die ik op een bike verwacht)

Soit, rijkelijk laat met een reactie. Alles is zowat al gezegd. Rest mij alleen nogmaals de organisatie te bedanken voor een alweer sublieme tocht die voor mij persoonlijk als de beste in de regio Brugge-Jabbeke-Zedelgem mag beschouwd worden. Zeer goede uitpijling, niet op wat kalk gekeken of in het rakelen van een singletrackpad, keuze voor normaal-durvers =D> , uitbundige bevoorrading, ... Een verdiend hoge opkomst! (en gelukkig in de rustigere namiddag gestart). =D> =D> Ook verrassend droog. Bike niet moeten afspuiten en schoenovertrekken niet nodig gehad. Ook al terug in korte broek (en geen driekwart, want dat is mossel noch vis), hopelijk kan dit nog een tijdje duren.

Ook nog een merci aan Damien en Jodi voor de compagnie en aan Kenny voor de extra bevoorrading. =D>
Cannonneke
Mountainbiker

Post by Cannonneke »

Op 't nippertje beslist om mee te doen aan deze TT. De MTB op in Oostende en het was al 14u gepasseerd toen ik me inschreef maar dat bleek geen enkel probleem te zijn, er waren nog redelijk wat vertrekkers toen.

Ook dankzij het weer en de toch opvallend droge ondergrond was dit een prachtige tocht, alleen naar het einde toe vond ik het nogal rechttoe rechtaan (regio Snellegem). Toch redelijk wat volk onderweg.

Hier bejubelt iedereen de technische stukjes, en terecht, maar des te meer verbaasde ik mij dat er bikers waren die de lussen afsneden, te moeilijk blijkbaar :roll: Gebeurde vsch. keren, sommigen reed ik namelijk 3 of 4 keer voorbij...

De pizza was ik vergeten, ben direct huiswaarts gereden en nog gevloekt met die harde tegenwind langs 't kanaal #-o
ratte
Mountainbiker

Post by ratte »

een grote merci voor dit ware mtb-genot!! =D> =D>

ps de pizza is zeer origineel en super heerlijk na 55 km........
avdb24
Mountainbiker

Post by avdb24 »

heb ik niet gehoord dat er terug een mtb gestolen werd? [-X
Don Cortisoni
Mountainbiker

Post by Don Cortisoni »

ZATERDAG 26/01/2008: JABBEKE – DE CUTTER VAN KOENEGO NIET OP SCHERP
Aanwezig: Pizzaman (Danny Cornelis) - Don Cortisoni (Davy Cortvriendt) – Koenego (Koen Teetaert) – Snellen Eddy (Eddy Truyaert) – Ignacev (Ignace Vandewiele)

Toch opvallend hoe twee organisaties die een rit in eenzelfde geografische cirkel uitstippelen toch van niveau kunnen verschillen. Twee weken geleden crossten we in Varsenare een mooie rit, maar deze kwam toch niet aan de enkels (misschien aan de enkels wel, maar zeker niet tot aan de knieën) van deze van Jabbeke. Met 22 off-road zones gespreid over 55 kilometer, waarbij zones tot boven de 3 kilometer, mag deze rit zich bij de toppers van het seizoen rekenen. Natuurlijk wel beetje jammer dat hij qua datum zo dicht bij Varsenare ligt, maar u moet weten dat datumplanning niet evident is in een overbevolkte kalender en bovendien niet vrij is van risico’s qua opkomst. Alleen maar pluimen dus vandaag voor de organisatie!!

Het heeft de voorbije weken genoeg geregend, maar aan het bosrijke parcours was dit niet te merken. Een harde ondergrond is natuurlijk een rode loper voor de crossfiets van Pizzaman, die zich dan ook resoluut op kop zette met een onderhoudend hoog tempo. De eerste die hierbij sneuvelde was Koenego, die echter professionele omstandigheden kon inroepen. De overvloed aan fondu en wijn op een vrijdagavondbedrijfsfeestje kon de avond zelf niet voldoende weggebowled worden, waardoor de nog in de maag aanwezig brij langs alle kanten zo snel mogelijk een uitweg zocht. Hij was niet de enige die niet 100% scherp aan de start kwam: Houtteman had de avond er voor verwoed zijn best gedaan om Ignacev te neutraliseren met Tripel Karmeliet, terwijl Don Cortisoni nog aan de pillen zat na ziekte (mét dokterdeckerssvoorschrift wel te verstaan). Het wedstrijdbeeld van de eerste helft was dan ook vrij monotoon: tempomaker Pizzaman met Snellen Eddy die af en toe meehielp er de vaart in te houden, de drie anderen in het wiel en af en toe proberen stokken in de vaart te steken.

Na de tweede bevoorrading voelde Koenego de wijnfondu uit alle gaten komen en besloot dan ook wijselijk af te slaan voor de 40 km. Het parcours ging via het Klein Strand naar de bossen van Sint-Andries, van daar naar Zedelgem-Bekegem-Snellegem (kort samengevat), met als hoogtepunten een aantal bospassages die tot 3,5 km duurden en vooral in het middenstuk een klein bosje waar ongeveer rond iedere boom werd gedraaid. Dit resulteerde in een lange sliert, waarbij de ene dit al wat technischer overleefde dan de andere. Intensiteit van dergelijke passages is ook subjectief: een biker die zijn mening “lekker stukje om wat te recupereren” ventileerde werd met een verwijzing naar de edele delen (1) van antwoord gediend door Don Cortisoni, net kramp in de kuit bij stilstand na een gemiste bocht. Bikershumor, nooit fijnzinnig doch altijd met gevoel. Na deze passage volgde nog een “durvers”uitgang met wat up- en downhills, meer hebben we niet nodig.

Ignacev bleek intussen zijn Karmeliet al volledig verteerd te hebben en begon ook gezonde tempo-agressiviteit te vertonen. Gevolg: exit Don Cortisoni en een finale met drie. Ik meen gehoord te hebben dat het serieus battering was (waarbij battering als positief woord mag worden geïnterpreteerd als “gezonde competitie voeren”) tegen een La Chouffe en deze ook klopten in een heftige strijd. Onze koplopers natuurlijk alweer voldaan bij een zoveelste overwinning, tot ze op het einde hoorden dat ie de toer nog eens ging afmalen. Respect toch wel. Daarna verraste Pizzaman en zijn installatie ons nog door aanwezig te zijn met één van zijn wagens. Een pizza smaakt natuurlijk na een dergelijke inspanning, zeker wanneer deze kan worden gespoeld met een 33 cl Leffe aan 2 EUR (twas alweer een tijdje geleden dat we dit nog mochten meemaken).

O ja, ook nog vermelden dat achteraf nog in de sporthal zaten: Ginokourov, Ginokourov Jr., Kurt Downhill, Snauwie (die er volgens onze berekeningen 5 uur zou over gedaan hebben, volgens zijn blik kon dit inderdaad ook wel eens kloppen), Wally, Snouwie, John en Harry the Bulldog.

(1) “min klwoatn gerard, recupereren”
Knurrebikers lady
Mountainbiker
Location: Specialized Epic Expert Fsr - Thompson Trail - Zannata koersfiets

Post by Knurrebikers lady »

TOP, TOP, TOP ! ! ! =D> =D> =D>

Proficiat aan voltallige organistie om terug deze prachtige tocht op poten te zetten. Schitterend & afwisselend parcours, mooie technische stukken en prima bevoorrading en mega lekkere pizza !
Kortom: bevestiging van wat reeds geschreven is...

Rit samen met Kurt gereden. Goed voor 54 km, 2u45 bikefun en avg 19,8.
Tevree huiswaarts gekeerd.

Jabbeke, see you next year :wink:
Fre C
Mountainbiker

Post by Fre C »

Als ik mij niet vergis, was het de omgekeerde tocht van vorig jaar. Maar rijd graag in omgeving waar Snellegem, Tudorbos....aan te pas komen.

Mooi technische staaltje in het parcours, waar je voor normaal of voor durvers kon kiezen. Lekker parcours, met zo goed als geen modder.
Post Reply