Wie wordt WK Veldrijden in Treviso?

Omdat het niet altijd over mountainbike hoeft te gaan...... Zet een boompje op over alles wat NIET met mountainbike te maken heeft maar hou het wel deftig.

Wie wordt WK Veldrijden in Treviso?

Sven Nys
105
49%
Bart Wellens
40
19%
Erwin Vervecken
2
1%
Enrico Franzoi
4
2%
Lars Boom
41
19%
Zdenek Stybar
5
2%
Francis Mourey
10
5%
Sven Vanthourenhout
3
1%
Klaas Vantorhout
1
0%
Andere...
5
2%

Total votes: 216

snellebeentjes
Mountainbiker

Post by snellebeentjes »

Idd jammer voor wellens! Maar niemand (ook sporza niet) heeft het hier over Mourey, ik vond hem de sterkste ogende in de koers, reed in het begin toch vlot het gaatje naar Boom toe, reed telkens naar boven op de steile helling, nam af en toe de leiderspositie in handen! Nja, ik had graag eens geweten hoe het er nu mee was? Of wat er gebeurd is?

Maar toch dikke pproficiat aan Lars! Jammer voor Wellens want die was ook sterk leek me ( als hij begint te zagen...... :wink:) En Nys, tja chapeau na die laatste weken van hem! Stybar verraste me in positieve zin, kwist nie dat die gast al zo ver was gevorderd in z'n carrière! Vervecken, wat moeten we daar over zeggen hé? Twas een WK zeker?
Steven vd Eynde
Mountainbiker
Location: C'dale Flash - C'dale Rush Carbon 2 - C'dale SM500 - Endorfin Speed III

Post by Steven vd Eynde »

snellebeentjes wrote:Stybar verraste me in positieve zin, kwist nie dat die gast al zo ver was gevorderd in z'n carrière!
Inderdaad. Ik stel me daarbij dan de vraag waarom een Niels Albert nu toch per sé het WK bij de beloften wil blijven rijden... Een Stybar en Boom zijn ook van dezelfde leeftijdscategorie he.
K10
Mountainbiker

Post by K10 »

snellebeentjes wrote:Idd jammer voor wellens! Maar niemand (ook sporza niet) heeft het hier over Mourey, ik vond hem de sterkste ogende in de koers, reed in het begin toch vlot het gaatje naar Boom toe, reed telkens naar boven op de steile helling, nam af en toe de leiderspositie in handen! Nja, ik had graag eens geweten hoe het er nu mee was? Of wat er gebeurd is?
vind het ook erg jammer dat ze niks meer zeggen van mourey, zelfs op internet vind ik (nog) geen info daarover
_alain_
Mountainbiker

Post by _alain_ »

Herder Steven wrote:Ik stel me daarbij dan de vraag waarom een Niels Albert nu toch per sé het WK bij de beloften wil blijven rijden... Een Stybar en Boom zijn ook van dezelfde leeftijdscategorie he.
Omdat hij bij de beloften zo goed als zeker wereldkampioen kon worden.
Als hij later dan nog eens wereldkampioen kan worden bij de elite's dan heeft hij die trui in elke categorie behaald,
er zijn er niet veel die dat kunnen vertellen ;)
En vergeet ook niet de financiele belangen bij het overstappen naar de elite's,
als regerend wereldkampioen bij de beloftes kan hij een beter kontrakt afdwingen.
Ik zou zeggen, geen dom kereltje die Albert 8)
Steven vd Eynde
Mountainbiker
Location: C'dale Flash - C'dale Rush Carbon 2 - C'dale SM500 - Endorfin Speed III

Post by Steven vd Eynde »

_alain_ wrote: Ik zou zeggen, geen dom kereltje die Albert 8)
Zitten er andere in De Kempen...? 8)
Willy D
Mountainbiker

Post by Willy D »

K10 wrote:
snellebeentjes wrote:Idd jammer voor wellens! Maar niemand (ook sporza niet) heeft het hier over Mourey, ik vond hem de sterkste ogende in de koers, reed in het begin toch vlot het gaatje naar Boom toe, reed telkens naar boven op de steile helling, nam af en toe de leiderspositie in handen! Nja, ik had graag eens geweten hoe het er nu mee was? Of wat er gebeurd is?
vind het ook erg jammer dat ze niks meer zeggen van mourey, zelfs op internet vind ik (nog) geen info daarover
is zelfs grof...Mourey leek me ne sterke klant voor goud tot hij viel!
En natuurlijk ook jammer voor Wellens
K10
Mountainbiker

Post by K10 »

Willy D wrote:
K10 wrote:
is zelfs grof...Mourey leek me ne sterke klant voor goud tot hij viel!
En natuurlijk ook jammer voor Wellens
is hij afgevoerd? is hij ernstig gekwetst? hij staat in elk geval niet in het klassement :cry:
gortig!! [-X
paladin
Mountainbiker

Post by paladin »

Rikske wrote:
bosse wrote:kvindt het jammer van sven maar lars verdient het ook , proficiat =D>
Ik vind het vooral spijtig dat Wellens door de val van iemand anders weeral de finale moest missen, 't zou mooi geweest zijn moesten Nys, Wellens en Vervecken nog samen geweest zijn om Boom zijn aanval te (proberen) remonteren :roll: .
das koers he, vorig jaar is nys zen wk ook door wellens zenne val omzeep geholpen,daar heb ik nys toch nie zo over horen roepen ze
Rikske
Mountainbiker
Location: Merida Mission Carbon Team, Reba Team, full XT //// Merida Matts Speed LX gold edition

Post by Rikske »

paladin wrote:
Rikske wrote:
bosse wrote:kvindt het jammer van sven maar lars verdient het ook , proficiat =D>
Ik vind het vooral spijtig dat Wellens door de val van iemand anders weeral de finale moest missen, 't zou mooi geweest zijn moesten Nys, Wellens en Vervecken nog samen geweest zijn om Boom zijn aanval te (proberen) remonteren :roll: .
das koers he, vorig jaar is nys zen wk ook door wellens zenne val omzeep geholpen,daar heb ik nys toch nie zo over horen roepen ze
Héhé, nu word ik hier verweten om Wellens voor te trekken op Nys, de meesten hier zullen wel beter weten vermoed ik :drunk: .

En effe verduidelijken, vorig jaar werd zowel Sven als Bart hun wedstrijd omzeep geholpen door een VRT cameraman, daar had Bart Wellens helemaal geen schuld aan hé, hij was eerder samen met Sven een slachtoffer.

En ook al ben ik (soms nogal fanatiek :oops: ) Nys supporter, dan nog vind ik het erg voor Bart, en voor de Belgische ploeg, dat Bart weeral door iemand anders zijn "fout" de finale van het WK mist. Met Bart erbij hadden we misschien net nog de mogelijkheid gehad om Boom terug te pakken (één man extra in zo'n situatie maakt dikwijls een wereld van verschil).
WT6
Mountainbiker

Post by WT6 »

Rikske wrote: Met Bart erbij hadden we misschien net nog de mogelijkheid gehad om Boom terug te pakken (één man extra in zo'n situatie maakt dikwijls een wereld van verschil).
Maar of hij beter dan onze 'beste' finisher(Vervecken) had gedaan, wil ik zwaar betwijfelen.
Hoe verstandig is het om, de koers waar je je hele jaar op gericht hebt(zo beweert hij toch zelf, en de resultaten liegen er niet om :lol: ), constant tussen de 5e en 10e plaats te hangen ? Om dan ook nog eens een tandwielbandcombo tussen te smijten die niet voorzien was, en daar blijkbaar geen voordeel uit te halen ?

Is het niet een beetje typisch van een Wellens om het op iemand anders te steken dat het weer niks is ?
Natuurlijk kan hij niks doen aan die val voor zijn neus, maar de attente crossers waren er wel voorbij.

En neen, ik zal het niet onder stoelen of banken steken dat ik het ongelooflijk grappig vind dat de zelfuitgeroepen topfavoriet niet verder komt dan een 15e plaats. Waarmee hij zijn seizoen liefst ook nog zo snel mogelijk afsluit, want "die val op het WK doet zijn klassementen om zeep". Let maar op, dat is iets voor volgend weekend. Ik heb dat precies nog gehoord, na een fantastisch seizoen.
Stybar en Vervecken waren goed, zelf Vantornhout is meer in beeld geweest dan kleine Wellens.
Vervecken was er nog korter bij dan Wellens, op zijn gezegende leeftijd.

En alle respect voor Nys, die zowat de enige Belg moet zijn, die meer deed dan proberen volgen en zowaar een versnelling plaatste, weliswaar zonder resultaat.
Supercompensatie, 't is iet he.. :lol:
Post Reply