17/02/08 Aarsele

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
veeteeteetje
Kerstman

Post by veeteeteetje »

Vandaag in Jabbeke geen teken van leven van Grote Plateau te bespeuren. :( [-X [-X Het is toch geen waar dat ik ook al mijn geld ga moeten inzetten op Hanzi. #-o Of zit ie stiekem weer op de "bane" te trainen om een goede basis te leggen voor Aarsele??? :lol: :lol:

Dus wacht ik nog wat af............
Metalbiker
Mountainbiker

Post by Metalbiker »

We zijn klaar met de parcours omschrijving, geniet ervan...
Als er nog specifieke vragen zijn moet je ze maar stellen. :-)

Het parcours vertrekt vanaf de Molenweg te Aarsele. Lang zal de opwarming niet duren want na enkele 100 meters wordt een uitgekiemd technisch parcours aangeboden. Direct een goede test voor wat komen moet. Na enkele paden door het centrum van Aarsele city worden de liefhebbers van de 25 kilometers gevraagd de grote route te verlaten. Met enkele uitgedokterde off-road stukjes en glijdend langs landelijke wegen en velden zullen we de Oosthoek achter de kiezen hebben. Enkel nog de dodelijke wegel van boer Van Vynckt en we ontmoeten alweer de troepen van de 25. Samen over de militaire slag en enkele nieuwe stukken gaan we richting Gaversen bos. Eerst wat vakkundig draaien en keren met daarna wat stoempen en troempen om zo naar het einde van de Waterratbeek te rijden. Daar scheiden de wegen zich opnieuw. Terwijl 25 en 35 zich naar de eerste bevoorrading gaan begeven gaan de 45’ers naar de nu wel alom bekende Poelbergzone. Net zoals vorig jaar wort dit gebied alle eer aangedaan en dat zal je voelen aan de kuiten. Topic: er zitten zelfs nog nieuwe stukken bij, … Schrijf maar op: “niet voor watjes”! Via het Meike en de Snephoek vervoegen we ons, na een bevoorrading, weer bij de grote meute. Dan maar eens de Westhoek gaan verkennen. Daar wachten enkele pittige off- road stroken op de grove profielen van jullie buitenbanden. Aarsele is bijna nergens plat en dat zal je gegarandeerd continu merken. De dorpsgrens overgestoken gaan we het bloemendorp eens bekijken wat het waard is. Na een relatief lange recuperatiestrook mag je je klaarstomen om te biken van het ene pad naar het andere. Een snelle opéénvolging die de gevoelige kuitspieren een eerste keer kan toucheren. De mensen van de 25 doen het iets zachter aan en kunnen zodoende ook Kanegem op zijn schoonst bewonderen. Na het Axpoelgebied, de oude Tieltsewegen, Ter Kouter, de Middenwijk en het Neringbeekgebied zullen de spieren al iets minder goed aanvoelen, maar hou de moed erin. Want nog een stevige en tegelijk technische lus rond Aarsele staat nog te blinken in het zonlicht. Na een pitstop, moet dit een haalbare kaart zijn. Het einde is er pas aan de finish, volhouden dus. Misschien nog even op de tanden bijten, er zijn nog wat plaatselijke lussen in onze kleine parochie en de aankomst begint naar U te zwaaien. 8)

We hebben zeker geleerd uit de editie van vorig jaar en zijn er dan ook zeker van dat dit een nog betere editie zal worden. Het parcours is ontzegd van enkele koeie- poelen en heeft in de plaats enkele vaardige, soms heel technische stukken in de plaats gekregen. De ervaring heeft een positieve invloed gekend op ons parcours. Bijkomend waren de Aarseelse inwoners gefascineerd door het gebeuren wat leidde tot een grotere respons voor privé- stroken.

Het parcours is zoals u leest heel gevarieerd. Bossen hebben we bijna niet, maar landelijke wegen in overvloed. We halen alvast een dikke 60% offroad. Ook de hoogtemeters zullen de spieren aantasten. Een parcours met voldoende variatie, pittige elementen voor de betere liefhebbers en af en toe nodige recuperatiestroken.
Ook de startende liefhebbers zullen absoluut kunnen genieten van hun aangepaste en kortere parcours.

Greets
Metalbiker 8)
marge
Mountainbiker

Post by marge »

Eén van de TT's waar ik vorig jaar een heeeeel goed gevoel aan overgehouden heb. Voor de enen superzwaar en misschien 'mountainbike-ontmoedigend', voor de anderen (waaronder dus mezelf) ook superzwaar maar oh zo leuk. Net gechekt: ik had een gemiddelde van amper 17,69 en heb er nochtans veeeeeeeel voorbijgestoken hoor (nee, Grote Plateau niet. Ik zou niet durven en niet kunnen).
Ik deel het enthousiasme van GP, Hanzi en vele anderen. Nu maar hopen dat precies door de hoge verwachtingen deze TT niet tegenvalt.
Phille1985
Mountainbiker

Post by Phille1985 »

Image
dark dingo
Mountainbiker

Post by dark dingo »

zou zééér graag jullie tt ne keer rijden en dan vooral de poelberg off-road spreekt mij enorm aan!!maar 'k ga nog een beetje moeten zoeken hoe ik het ga aan boord leggen want mijne kleinste ronaldinho moet wel sjotten zeker op diene zondagvoormiddag #-o misschien wa vroeger dan 8u aanzetten :-? of mij om 13u inschrijven voor de 35 km maar de lus met de poelberg zit daar dan nie in,geloof ik!!we'll see...
greetings...dingo 8)
Slick
Mountainbiker

Post by Slick »

Dark dingo, ge moogt zeker niet twijfelen om de "poelberg" niet te doen, want inderdaad, deze zit in het parcours van de 45km. "Op" de poelberg snijden we stukken aan die nog door niemand (of weinigen) zijn bereden. Zeker de moeite waard om voor 45 te gaan.
dark dingo
Mountainbiker

Post by dark dingo »

vandaag langs daar (poelberg) ne keer een ritje ingelast en er liggen daar toch heerlijke stukken te wachten,ze!! =D> :bounce: vooral één van de zijkanten van de poelberg,waar de vele vrachtwagens van nemegheer staan en het baantje die uitkomt aan latexco,is een prachtig stuk!!maar waarschijnlijk ook privé :-? of wordt dit ook benut??metalboy,slick??verder veel succes met jullie tt en bedankt voor jullie deelname aan de onze op 15 december 2007!!'k probeer zéker nog andere steenbakkers mee te krijgen naar aarsele!! :wink: toton...
dingo 8)
Slick
Mountainbiker

Post by Slick »

Die prachtige stukken dat je aanhaald dark dingo, zitten erin.[/quote]
dark dingo
Mountainbiker

Post by dark dingo »

Slick wrote:Die prachtige stukken dat je aanhaald dark dingo, zitten erin.
ja zeg...ge doet mie nu nog meer watertanden!! =P~ =P~
Devine Tegenterter
Mountainbiker

Post by Devine Tegenterter »

Hier enkele foto's van vorig jaar...

http://www.brandweertielt.be/fotoalbums ... index.html
Post Reply