26/01/08 Jabbeke
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
-
m-biker
- Mountainbiker
- Location: Martelly met Deore LX, Magura HS33 en Mavic Crossride
Deze namiddag, na lang twijfelen (was eerst van plan op de weg te trainen), dan toch naar Jabbeke getrokken en ik heb het me niet beklaagd! Magnifiek parcours (zeker met de durverstukjes en de technische bosjes) en goeie benen (avg 23,2 op de 55km). Met de fiets heen en terug geweest en zo had ik een goeie 75km op de teller.
In Jabbeke wel een carbon bike gezien die niet gesloten was... sommigen zoeken het toch hoor!
In Jabbeke wel een carbon bike gezien die niet gesloten was... sommigen zoeken het toch hoor!
Oei, oei, oei...vandaag kennis gemaakt met de wetten van Murphy (als het eens verkeerd gaat, blijft het verkeerd gaan). Tot aan km 43 niets aan de hand. Zelfs tweemaal geproefd van het zalige technische parcours... en dan een lekke band, een tweede lekke band, een... En ja, ik controleerde wel mijn buitenband. Dan maar teruggekeerd naar een grote baan en de pechdienst gebeld. Ondertussen hadden de "afpijlers" ook mijn baan gekruist en onmiddellijk kwamen ze ook in actie. Enkele minuten later werd ik opgehaald door de pechdienst, die reeds op weg was. Aangekomen in de sporthal was de pizzabakker alles aan het opruimen...geen nood, ik kreeg onmiddellijk een tas warme soep met enkele boterhammen erbij. Beste mensen van de organisatie: Hartelijk Dank!
Naast een prachtig parcours (één van de beste die je in het Brugse kunt rijden) zorgen jullie ook voor een prachtorganisatie, één waar de pechhebbende biker ten volle kan op rekenen!
Ook een pluim voor de voorbijrijdende fietsers die spontaan vroegen of ze konden helpen.

-
Safari Chris
- Mountainbiker
Post by Safari Chris »
De moeite waard! Zeer goede bewegwijzering, prachtige omgeving!Mooie technische stukken (wist niet dat er zoveel kronkels in bos zaten
) Staat genoteerd om terug te doen
De pizza is een leuke afwisseling van de gewoonlijke boterham 
TT
Thx,beetje training voor weekje Alpen in junistef2 wrote:Avg voor de eerste 55km 23,2,tweede 55km 20,6.
Chappeau man,prachtige prestatie dat je geleverd hebt.![]()
Ikzelf 1x de 55 km gereden met gemidd 21.4 moet zeggen de pijp
was uit zulle.
kenny wrote:Heb ik ook gedaan + nog eens met de fiets heen en terug. in totoaal 112km aan 20,9 km/u (eerste maal 22.9km/u) en 6 controlesSigner wrote:Deze morgen rond half negen gestart,en 2x de 55 (in werkelijkheid "maaaar samen 104,6km![]()
) gereden.
Avg voor de eerste 55km 23,2,tweede 55km 20,6.
Genoten en tot volgend jaar![]()
De rit was idd dik in orde.![]()
![]()
Proficiat Kenny,als je samen gereden hebt met Traxer dan hebben we samen staan wachten in het leuke bosje.(heen en terug naar huis is 42km,van goeie wat teveel)
Allez,grtz en nogmaals
- veeteeteetje
- Kerstman
Post by veeteeteetje »
Na een jaartje afwezigheid ook terug afgezakt naar Jabbeke en dit jaar moeten vaststellen dat deze tocht qua parcours bij de 3 beste BBR-winterritten mag gerekend worden.Gestart met Kenny (die aan zijn tweede rondje begon) en Tobi.Licterveldenaere had tactisch gekozen voor de "pepeetjetactiek" (5 minuten vroeger starten)
Dit is,hoeft het nog maar eens gezegd,een erg goeie organisatie
die een heel mooi parcours weet te bouwen met mooie privéstukken,een zeer duidelijke bepijling,goeie bevoorradingen,.......
Wat de tocht zelf betreft voelde ik mij precies of ik in het WK zat.Het was niet dat van Treviso,maar dat van Jabbeke.Had weer goeie beentjes in tegenstelling tot Tobi die hem toch gaat moeten herpakken.(Meer boterhammekes met choco eten Tobi en........de rest weet ge wel,hé
)Kenny daarentegen voelde toch gaandeweg de vermoeide benen wat opkomen en geeft na verloop van tijd voor een eigen tempo gekozen wat ik maar logisch vond.
Er zaten inderdaad enkele schitterende parcourskes in verwerkt en het van het was natuurlijk dat stukje voor de durvers waar ik zin had om dit stuk 10 keer te doen terwijl we de kans hadden maar na het "trissen" (3x gedaan) toch weer de tocht verdergezet.Dat stukje "durvers" gaf ook mij een Frans gevoel,het leek inderdaad weer op een mini-terril (Als ge nog ne koper zoekt,ik ben geinterresseerd
)Kortweg,het was een leuke speeltuin om in te vertoeven dat.Koesteren die eigenaar en dat stuk,zou ik zeggen.Na een kilometer of 45 was het kaarsje volledig uitgedoofd van Tobi en zo na 55 leuke kilometers alleen maar voldaan de meet bereikt.
Wat ik toen gedaan heb,is misschien minder leuk voor de organisatie maar nog een mini-apres gehouden bij Kenny samen met Pepeetje,Lichterveldenaere en Katrien20.De extra controle kwam dus na de rit.
Rest mij niet anders dan de organisatie te feliciteren en te bedanken voor de leuke namiddag
Ik kom zeker en vast terug !!!!
Dit is,hoeft het nog maar eens gezegd,een erg goeie organisatie
die een heel mooi parcours weet te bouwen met mooie privéstukken,een zeer duidelijke bepijling,goeie bevoorradingen,.......
Wat de tocht zelf betreft voelde ik mij precies of ik in het WK zat.Het was niet dat van Treviso,maar dat van Jabbeke.Had weer goeie beentjes in tegenstelling tot Tobi die hem toch gaat moeten herpakken.(Meer boterhammekes met choco eten Tobi en........de rest weet ge wel,hé
Er zaten inderdaad enkele schitterende parcourskes in verwerkt en het van het was natuurlijk dat stukje voor de durvers waar ik zin had om dit stuk 10 keer te doen terwijl we de kans hadden maar na het "trissen" (3x gedaan) toch weer de tocht verdergezet.Dat stukje "durvers" gaf ook mij een Frans gevoel,het leek inderdaad weer op een mini-terril (Als ge nog ne koper zoekt,ik ben geinterresseerd
Wat ik toen gedaan heb,is misschien minder leuk voor de organisatie maar nog een mini-apres gehouden bij Kenny samen met Pepeetje,Lichterveldenaere en Katrien20.De extra controle kwam dus na de rit.
Rest mij niet anders dan de organisatie te feliciteren en te bedanken voor de leuke namiddag
Ik kom zeker en vast terug !!!!
Wtc Jabbeke dankt alle 1588 deelnemers voor jullie deelname aan onze Permeketocht . We zijn heel blij dat we zoveel goede reacties krijgen ,dit komt vooral omdat we met de werkgroep mountainbike er enorm veel voorbereiding ingestoken hebben en dat we dag zelf veel medewerkers hadden. We proberen ook steeds om iets nieuws in te steken, wat niet zo gemakkelijk is . Nogmaals bedankt en tot in september vanwege het ganse team van Jabbeke.
- Gigi (Tetters Torhout)
- Mountainbiker
Post by Gigi (Tetters Torhout) »
Toerke 40 gedaan samen met Karel van Wijnendaele, Heisse, Bien, Petatti en Le President.
Was voor mij de eerste keer dat ik in Jabbeke reed en nu begrijp ik waarom mijn maten persé naar hier wilden afzakken.
Voor de pizza vaneigens...
Nee, genoten vanaf de eerste meters. Stond wel plat bij de start, maar dat leed was rap vergeten.
Heel mooie rit gereden met een paar voor mij onbekende stroken.
Fantastische passages tussen de vijvers, de talluds in het bosje, en de stroken voor durvers. Het bracht het competitiegevoel weer efkes naar boven.
Bravo aan de parcourbouwers. Koester die privé eigenaren maar. In een fietsgekke streek zijn er zeker kapers op de kust...
Le President was in zijn element. Hij starte op kop en is daar redelijk lang, voor zijn doen toch, gebleven. Dat was voor ons gemakkelijk, als hij teveel kwebbelde lieten we hem gewoon een beetje verder vooroprijden...
Petatti was sterk bezig. Toen een of ander treintje (niet de forumtrein, die TGV rijdt altijd 's morgens, wij hebben het meer voor late boemeltreintjes
) passeerde hing hij daar met gemak zijn wagonnetje aan, en toen het lastig werd speelde hij locomotief. Het probleem was dat de rest van de trein toen niet meer meekon. Heb het wel gezien Martino. Sterk bezig
Heisse en Karel van Wijnendaele weerden zich weer als duiveltjes. Af en toe schoten ze er nog wel af, maar het gaat beter van week tot week. Gentlemen, beware off the ladies. They never give up.
Tegen dat ze de bevoorrading zullen verzorgen op onze rit zijn ze in topforme. Zeker weten...
Ook Bien had haar goede benen meegebracht. Toen ze op een lange strook tegen wind efkes doorduwde viel het gekwebbel achteraan plots stil.
Heb ongerust omgekeken en verschrikt moeten vaststellen dat Le President gelost was. Niet plat, zadel niet gebroken, niet op zijn tong gebeten...
Gelost !!!
Denk dat een wielertalent verloren gegaan is aan Bien. Leontien Van Moortsel had wellicht een titel minder gehad...
Le President heeft zich stilletjes gewroken door niet te verwittigen dat we aan het misrijden waren. Hij had het wel gezien. Wij zaten immers te kwebbelen...
Besluit van een prachtige fietsnamiddag: volgend jaar zeker terug

Was voor mij de eerste keer dat ik in Jabbeke reed en nu begrijp ik waarom mijn maten persé naar hier wilden afzakken.
Voor de pizza vaneigens...
Nee, genoten vanaf de eerste meters. Stond wel plat bij de start, maar dat leed was rap vergeten.
Heel mooie rit gereden met een paar voor mij onbekende stroken.
Fantastische passages tussen de vijvers, de talluds in het bosje, en de stroken voor durvers. Het bracht het competitiegevoel weer efkes naar boven.
Bravo aan de parcourbouwers. Koester die privé eigenaren maar. In een fietsgekke streek zijn er zeker kapers op de kust...
Le President was in zijn element. Hij starte op kop en is daar redelijk lang, voor zijn doen toch, gebleven. Dat was voor ons gemakkelijk, als hij teveel kwebbelde lieten we hem gewoon een beetje verder vooroprijden...
Petatti was sterk bezig. Toen een of ander treintje (niet de forumtrein, die TGV rijdt altijd 's morgens, wij hebben het meer voor late boemeltreintjes
Heisse en Karel van Wijnendaele weerden zich weer als duiveltjes. Af en toe schoten ze er nog wel af, maar het gaat beter van week tot week. Gentlemen, beware off the ladies. They never give up.
Tegen dat ze de bevoorrading zullen verzorgen op onze rit zijn ze in topforme. Zeker weten...
Ook Bien had haar goede benen meegebracht. Toen ze op een lange strook tegen wind efkes doorduwde viel het gekwebbel achteraan plots stil.
Heb ongerust omgekeken en verschrikt moeten vaststellen dat Le President gelost was. Niet plat, zadel niet gebroken, niet op zijn tong gebeten...
Gelost !!!
Denk dat een wielertalent verloren gegaan is aan Bien. Leontien Van Moortsel had wellicht een titel minder gehad...
Le President heeft zich stilletjes gewroken door niet te verwittigen dat we aan het misrijden waren. Hij had het wel gezien. Wij zaten immers te kwebbelen...
Besluit van een prachtige fietsnamiddag: volgend jaar zeker terug
- lattespletter
- Mountainbiker
Post by lattespletter »
ja jongens wat kan ik hier nog aan toevoegen, als ook organisator van een tt kijk ik misschien ietje anders dan de meeste bikers naar een organisatie, maar van deze tt kon je zien dat er aan gewerkt was met hart en ziel voor en door bikers, alles was tot in de puntjes verzorgd, dit was een superorganisatie
wat de afstand tussen de bevoorradingen betreft, je moet rekening houden met drie verschillende afstanden en het is zeer moeilijk om dat een beetje evenredig te verdelen, ik heb de 40 km gefietst en de bevoorrading was aan +/- km 19 dus mijn insziens is dat perfect en 1 goeie bevoorrading op een 40-45 km is voor mij ook voldoende.
zeker tot volgend jaar.
wat de afstand tussen de bevoorradingen betreft, je moet rekening houden met drie verschillende afstanden en het is zeer moeilijk om dat een beetje evenredig te verdelen, ik heb de 40 km gefietst en de bevoorrading was aan +/- km 19 dus mijn insziens is dat perfect en 1 goeie bevoorrading op een 40-45 km is voor mij ook voldoende.
zeker tot volgend jaar.
- tloperke
- Mountainbiker
- Location: Thompson Pro Team LX (winter) en Scott Spark 30 - 2011 (zomer)
Jabbeke wou ik niet missen. Met de 'vernieuwde' fiets heb ik genoten van de 54 km lange tocht. Mooi parcours met weinig modder, twee heerlijke technische stukken bos (met zandheuvels voor de 'durvers'). Bevoorradingen ok, grote zaal en heerlijke pizza op het einde. Voor mij mag het ieder weekend 'Jabbeke' zijn!