Epic Expert 2007 (mini-update op pag. 3 en 4)

Stel jezelf hier voor. Tevens geven we jullie hier de gelegenheid om je materiaal te showen.
Yoriz
Mountainbiker

Post by Yoriz »

Wat betreft de bevestiging van de zadelpenklem:
Weet iemand hoe je deze moet bevestigen? De imbus voor of achter de zadelpen??? :(
MudHungry
Mountainbiker
Location: ne grijze italiaan, ne zwarte italiaan, ne blauwe italiaan

Post by MudHungry »

aan de zijde van het slipgat - en sommige constructeurs hebben die aan de voorzijde van de ZPB*, andere aan de achterkant.

*=zadelpenbuis
RigolleM
Mountainbiker

Post by RigolleM »

MudHungry wrote:aan de zijde van het slipgat - en sommige constructeurs hebben die aan de voorzijde van de ZPB*, andere aan de achterkant.

*=zadelpenbuis
Logisch gezien zou het aan het slipgat moeten zitten, want de constructeur wil toch zoveel mogelijk zijn logo laten opmerken. Maar er zal wel een technische verklaring zijn, maar kan er niet zo onmiddellijk één bedenken!
uncle sam
Mountainbiker

Post by uncle sam »

Cubebiker2 wrote:Die derailleur wieltjes ga je veel plezier van krijgen!

Veel makkelijker schoonmaken en blijft tijdens de modderige ritten praktisch geen vuil meer achter zitten. Buiten deze voordelen rollen ze veel beter dan de originele en dat heeft ook weer positieve invloed op de schakelwerking... :wink:

Mag ik vragen waar je die zadelpenklem vandaan hebt?! Is die ook in blauw verkrijgbaar?
Ook na een paar modder ritten?
Kmoet eigenlijk niveel meer weten van wieltjes met lagers na mijn ervaring met Tacx rvs wieltjes.
Geen zin om na iedere modder rit de ganse boel open te smijten en terug in te vetten/reanimeren.
balphydus
Mountainbiker

Post by balphydus »

zadelpenklem staat inderdaad verkeerd, deze moet met de inbus aan de gleuf in het frame staan, omdat waar de gleuf is, de kader wat flext en je zo met de bout de kader "dichtknijpt", hierdoor staat je pen vast(er)
Josy
Mountainbiker

Post by Josy »

Herder Ronny wrote:
Josy wrote:Ik veronderstel hier: www.pitwalk.eu
Bij bike-components.de hebben ze ze ook @ € 29.95!
Eindelijk(is nog maar recent), dat scheelt dan weer wat in de verzendingskosten. 8)
KeviN[eVo7]
Mountainbiker
Location: Specialized Stumpjumper Disc 2006 Specialized Epic Expert 2008 Specialzed Allez 2009

Post by KeviN[eVo7] »

balphydus wrote:zadelpenklem staat inderdaad verkeerd, deze moet met de inbus aan de gleuf in het frame staan, omdat waar de gleuf is, de kader wat flext en je zo met de bout de kader "dichtknijpt", hierdoor staat je pen vast(er)
Als je een carbon zadelpen hebt, zet je de klem beter "verkeerd", de krachten zijn zo beter over de pen verdeeld. De zadelpen kan dan minder snel beschadigd worden als de bout te vast wordt aangedraaid.
Yoriz
Mountainbiker

Post by Yoriz »

Aanpassing van zadelpenklem (omgedraaid, zat nl. verkeerd) + SRAM Red Spider + TA 44 blad.

Nu nog een wielsetje bij elkaar sparen...

Image

Image

Image

Image
FantaDHrider
Mountainbiker

Post by FantaDHrider »

Dat zijn echt hele hele mooie wieltjes =P~ ,ik ga ook maar eens een setje van die wieltjes bestellen in de kleur rood voor mijn X.O :-D
Post Reply