van enkel zo een pro 85 ga je nooit extra kilosssssss bijwinnen.
als je snel veel kilos wil bijwinnen, ga je best eens langs bij de dierenarts in de buurt, die kan je beslist verder helpen!
greetz
Meer spiermassa krijgen, hoe?
Meer info over hoe je best eet en drinkt, het gebruik van een hartslagmeter of spierstimulatietoestel, hier kan je ervoor terecht.
- Epic
- Mountainbiker
Ik probeer inderdaad één keer per week een training van ongeveer 6u erin te gooien en haal gemiddeld iets van 12u/week. Bemerk wel dat ik niet competitief ingesteld ben, de enige reden voor dit alles is de Transalp relatief vlot te kunnen uitrijden.een_echte_hollander wrote:wow, 6 uur, het maximale wat ik train is dan 4 uur, des zomers. in de winter eigenlijk nooit meer dan 3,5 uur, maar jij zal dan wel vaak in de top 20 eindigen of niet?
Vandaag overigens samen met Jawa "onze wekelijkse" daguitstap gedaan, 5+u RVV parcours - we zijn weer gerust voor de rest van de week
Re: Aiaiaiai der is nog werk aan!
Jamaar Performer, deze topic ging niet over voeding, training enz die nodig is om beter te mountainbiken, het ging er duidelijk puur over om spiermassa bij te kweken.Performer wrote:(...) Ik begon te lezen :
trainen, trainen en nog es trainen.
poeders is bucht.![]()
enz...
tot ik Paul zen reactie las, nl, Trainen, rusten en fatsoenlijk eten.![]()
Dacht dat ik eindelijk slimme biker tegenkwam, helaas, vervolg van zen verhaal was een stuk minder.![]()
(...)
Eiwitten dienen idd om spieren op te bouwen, maar dit alleen is iet voldoende, het merendeel zal gewoon niet worden opgenomen door je lichaam, en zal via de natuurlijke weg je lichaam verlaten. Je moet je lichaam ook het signaal geven om die extra proteinen te gaan opnemen. Het spijt me u te moeten melden dat die eiwit 85 op lange termijn niet gaat helpen, als je er al van bijkomt ben je dat zo weer kwijt...een_echte_hollander wrote:anyway, ik heb zo'n eiwit 85 ding gekocht. maar wat ze me allemaal vertelden, dat ik echt heel goed moet eten en rusten en veel veel eten. toen dacht ik, wtf zijn die eiwitten dan voor. lijkt inderdaad meer op geld afklopperij.
iig als ik va ndie 750 gram eiwitten niet 1 kilo bijkom, is het vaarwel eiwitten, en ga ik normaal eten.
iig bedankt voor jullie interessante reacties.
Re: Aiaiaiai der is nog werk aan!
Hola Hola! Ik heb het hier niet over poederkes zoals sportdranken hé...Performer wrote:even deze reacties allemaal gelezen!
conclussie : wat een ramp, dacht dat de meeste bikers toch een beetje beter op de hoogte waren van wat goed en wat slecht is!![]()
Ik begon te lezen :
trainen, trainen en nog es trainen.
poeders is bucht.![]()
enz...
Ik heb het over al die illigale poeders en pillen m.a.w degenen die als doping kunnen doorgaan.
Ik gebruik ook sportdrank hoor. En jawel het is Performance (Carbo energizer, Recup Fast en Energizer plus.) Ik zou zelfs niet meer vertrekken zonder!
Maar als ik hoor: Spiermassa bijkweken denk ik dadelijk aan de "rommel" produkten... Anabolicum enz...
En als je iets leest moet je het goed lezen. In mijn post stond er niet: "trainen, trainen en nog eens trainen"
- Nico Wils
- Mountainbiker
Voor diegenen die het interesseren,
iemand die traint voor spiermassa te krijgen zal nooit meer dan ongeveer 2 kilogram per jaar aan zuivere spiermassa aankweken op een natuurlijke manier en dan bedoel ik op basis van aminozuren,eiwitten,BCAA's,Creatine en dergelijke............
Voor degenen die meer willen dan het bovenstaande en dan bedoel ik die 2 kilo zullen zich moeten wenden tot andere producten en ik hoef hier geen tekeningske bij te maken denk ik............
En als laatste, voor diegenen die dit niet geloven gaan maar eens met een professionele bodybuilder praten, en geloof me, als die gast eerlijk is zulde uwe broek mogen vasthouden zunne of ze valt af.........
iemand die traint voor spiermassa te krijgen zal nooit meer dan ongeveer 2 kilogram per jaar aan zuivere spiermassa aankweken op een natuurlijke manier en dan bedoel ik op basis van aminozuren,eiwitten,BCAA's,Creatine en dergelijke............
Voor degenen die meer willen dan het bovenstaande en dan bedoel ik die 2 kilo zullen zich moeten wenden tot andere producten en ik hoef hier geen tekeningske bij te maken denk ik............
En als laatste, voor diegenen die dit niet geloven gaan maar eens met een professionele bodybuilder praten, en geloof me, als die gast eerlijk is zulde uwe broek mogen vasthouden zunne of ze valt af.........
Idd. spiermassa moet ge opbouwen met verstandig te trainen, van jaar tot jaar en tussen uw 20e en 30e levensjaar zou de spiermassa het meeste groeien. Na uw 30e wordt het al wat moeilijker.Nwils wrote:Voor diegenen die het interesseren,
Nico wrote:Idd. spiermassa moet ge opbouwen met verstandig te trainen, van jaar tot jaar en tussen uw 20e en 30e levensjaar zou de spiermassa het meeste groeien. Na uw 30e wordt het al wat moeilijker.Nwils wrote:Voor diegenen die het interesseren,
2 kg maximum is wat pessimistisch. 3 kg is haalbaar, maar het verschilt van persoon tot persoon. Ook die leeftijdsgrenzen kunnen zeer sterk verschillen van persoon tot persoon.Nico wrote:Idd. spiermassa moet ge opbouwen met verstandig te trainen, van jaar tot jaar en tussen uw 20e en 30e levensjaar zou de spiermassa het meeste groeien. Na uw 30e wordt het al wat moeilijker.Nwils wrote:Voor diegenen die het interesseren,
Nog 2 bemerkingen: 3 kg spieren neemt niet veel volume in beslag. 1kg vet bvb neemt veel meer plaats in dan 1 kg spieren. En ten tweede: als je aan volumetraining doet zullen er wel andere dingen ook toenemen: je lichaam zal wat meer vet stockeren, je krijgt ook stevigere botten enz. Dus wanneer je enkel naar het totaalgewicht kijkt is voor het eerste jaar 5kg bijkomen haalbaar. Vanaf dan gaat het veel moeilijker en is zelfs 2kg per jaar voor sommige mensen moeilijk haalbaar.
Nogmaals: dit heeft in de verste verte niks meer met mtb-en te maken. Eem mtb-er moet juist het overtollige gewicht tegengaan...