1/3 Nissan MTB Beach Challenge Knokke

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Post Reply
kr@be
Mountainbiker

1/3 Nissan MTB Beach Challenge Knokke

Post by kr@be »

Er is een nieuwe site : http://www.mountainbikebeachchallenge.be/ en je kan al inschrijven.

Dit is nu op een zaterdag.
Fre C
Mountainbiker

Re: 1/3 Nissan MTB Beach Challenge Knokke

Post by Fre C »

kr@be wrote:Er is een nieuwe site : http://www.mountainbikebeachchallenge.be/ en je kan al inschrijven.

Dit is nu op een zaterdag.
Je moet je wel eerst registreren (inloggen).
tarheel
Mountainbiker

Post by tarheel »

Ik heb me net ingeschreven (kan nog tot 22/2). Ik hoop maar
dat het beter weer is dan vorig jaar!
yipman
Mountainbiker

Post by yipman »

Als mensen willen weten hoe het er vanmorgen uitzag :
http://picasaweb.google.com/yipman8/Mou ... nokkeHeist

foto's genomen rond 9u30 - 10 u30 : laag water was om 7u57 vandaag
ter vergelijking op 1 maart laagwater is om 14u10 - start om 13u30

golfbrekers op sommige plaatsen serieus glad - groene algen zeker vermijden - opgelet ook bij het rijden richting Nederland : bij het oprijden van sommige golfbrekers is het zand hoger dan aan de andere kant bij het afrijden - onverwachts en niet ongevaarlijk !!!

ook is het strand momenteel allesbehalve egaal- veel ribstructuren en dientengevolge veel water dat ondanks het eb toch blijft staan

modderstrook was vandaag heel gemakkelijk berijdbaar
tarheel
Mountainbiker

Post by tarheel »

Das leuk, kunt ge dat volgende week donderdag ook nog eens doen? Als ik eens moet gaan kijken van Antwerpen dat is nogal ver :wink:
Roadrunner
Mountainbiker

Post by Roadrunner »

Iemand een voorstel -> bandenkeuze -> slicks? of semi slicks -> met die modder strook erin? :oops:
Gunter
Mountainbiker

Post by Gunter »

mooie foto's maar het parcours zal er op de dag zelf toch helemaal anders uit zien qua ondergrond denk ik; volgende week voorspellen ze regen + als er op het strand zo'n 1000 man over moet dan wordt het zand direct aangestampt en komt het water naar boven; op je foto's van die modderstrook zie ik voor de eerste keer iets groen ;-)

mooie foto van die asfaltklim; ik wist dat die steil was maar 19% had ik niet verwacht; heb bij die klim altijd schrik voor mijn achterderailleur of chainsuck door het vele zand die er op dat moment al tussengekropen is
yipman
Mountainbiker

Post by yipman »

Gunter wrote:mooie foto's maar het parcours zal er op de dag zelf toch helemaal anders uit zien qua ondergrond denk ik; volgende week voorspellen ze regen + als er op het strand zo'n 1000 man over moet dan wordt het zand direct aangestampt en komt het water naar boven; op je foto's van die modderstrook zie ik voor de eerste keer iets groen ;-)

mooie foto van die asfaltklim; ik wist dat die steil was maar 19% had ik niet verwacht; heb bij die klim altijd schrik voor mijn achterderailleur of chainsuck door het vele zand die er op dat moment al tussengekropen is
100 procent juist - ondergrond zal zeker veranderen als het overvloedig regent alhoewel de weerkaarten idd regen voorspellen begin volgende week maar aan het einde van de week droger maar toch bewolkt - als het wat zou waaien, zou het ook vlugger kunnen uitdrogen - de ribstructuur in het zand heeft ook te maken met de windrichting als ik mij niet vergis
voor de helling van 19 procent moet je niet panikeren - is best te doen wel juist schakelen voor de helling - kort maar pittig

en voor foto's voor volgende week - wie weet dat ik nog een trainingsritje doe ...
yipman
Mountainbiker

Post by yipman »

Roadrunner wrote:Iemand een voorstel -> bandenkeuze -> slicks? of semi slicks -> met die modder strook erin? :oops:
Gisteren met zandbanden zonder problemen - indien overvloedig regen volgende week : glijden :-? en niet proberen te vallen of andere bandenkeuze
Gunter
Mountainbiker

Post by Gunter »

yipman wrote:
Roadrunner wrote:Iemand een voorstel -> bandenkeuze -> slicks? of semi slicks -> met die modder strook erin? :oops:
Gisteren met zandbanden zonder problemen - indien overvloedig regen volgende week : glijden :-? en niet proberen te vallen of andere bandenkeuze
voor discussie ivm bandenkeuze tijdens strandraces, zie alle topics van vorige jaren of van andere strandraces; pagina's vol met discussie hieromtrent ;-)
Post Reply