Ardennes trophy 2008

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Post Reply
desertrat
Mountainbiker

Ardennes trophy 2008

Post by desertrat »

Goeiemiddag iedereen,

Zou dit jaar aan de ardennes trophy willen deelnemen (wat door velen als een schitterende marathon wordt geprezen).

Een vraagje, zijn er daar campings heel dicht in de buurt die jullie kunnen aanraden. En indien je er vorige jaren hebt gecampeerd, was reserveren nodig of komen de meesten op en af op maandag?

Groeten
devil biker
Mountainbiker

Post by devil biker »

heb hier ook een vraagje bij.
ik ga naar summer bike plus dees jaar en das samen georganiseerd met des ardennes tropy en dus rijd deze marathon ook.
dees is mijn eerste marathon, maar ga eind dees maand wel 3 dagen moutenbiken in het zwarte wouwd met shortbike (niveau 1 ongeveer 1200 hm per dag op 46 a 52 km)

hoeveel hm's bevatten de afstanden in deze marathon voor de 45 of 65 km ?
Wacky Webbie
Mountainbiker

Post by Wacky Webbie »

(Alle) info op http://www.ardennestrophy.be/
Wel niets gezien over de hm, (daarom zet ik alle tussen ()), voor de marathon zijn er dat zo'n 2100, voor de andere afstanden geen idee...
Hou er in ieder geval rekening mee dat de Ardennes trophy een zware rit is, zeker als het wat geregend heeft... dus even trainen deze maand zal zeker noodzakelijk zijn... zelfs voor de kortere afstanden..
Wat zeker juist is, Ardennes Trophy is inderdaad een schitterende marathon... =D>
lowie
Mountainbiker

Post by lowie »

De hoogtemeters zouden als volgt zijn :
- 85 km : 2410 hms
- 65 km : 1750 hms
- 45 km : 1050 hms
wasbeer2006
Mountainbiker
Location: Cannondale F29 carbon 2 2013 - SRAM XX, Hope evo stealth, Notubes arch en crest

Post by wasbeer2006 »

Ik ben ook geinstresserd. Ik doe Houffalize altijd mee en vanuit Nederland is het 270 KM naar La reid. Opzich heb ik dat er wel voor over.

Wel een aanrader?? Houffa vind ik altijd mooi en een leuk parcours is het een beetje verglijkbaar??
d@Mit
Mountainbiker

Post by d@Mit »

wasbeer2006 wrote:Ik ben ook geinstresserd. Ik doe Houffalize altijd mee en vanuit Nederland is het 270 KM naar La reid. Opzich heb ik dat er wel voor over.

Wel een aanrader?? Houffa vind ik altijd mooi en een leuk parcours is het een beetje verglijkbaar??
Als je Houffalize kan appreciëren, zal je La Reid zeker goed vinden. Vorig jaar wegens ziekte enkel mijn bikemakkers kunnen aanmoedigen maar dit jaar staat hij zeker op de kalender. Tesamen met die andere rit in de Dardennen, één van Belgies mooiste naar mijn mening. Het zijn echter zware kleppers.
Berthold
Mountainbiker

Post by Berthold »

wasbeer2006 wrote:Ik ben ook geinstresserd. Ik doe Houffalize altijd mee en vanuit Nederland is het 270 KM naar La reid. Opzich heb ik dat er wel voor over.

Toch minder recuperatiestroken in A.T., constant op en af tijdens 85 km.
En als het regent, is het vrij lastig...maar wel een prachtig marathon en de sfeer is top, kijk naar de foto's op de website van EBBT !
wasbeer2006
Mountainbiker
Location: Cannondale F29 carbon 2 2013 - SRAM XX, Hope evo stealth, Notubes arch en crest

Post by wasbeer2006 »

bedankt! lijkt me leuk

Ik ga me gewoon inschrijven voor de 65km dat moet geen probleem zijn!
Willy D
Mountainbiker

Post by Willy D »

wasbeer2006 wrote:bedankt! lijkt me leuk

Ik ga me gewoon inschrijven voor de 65km dat moet geen probleem zijn!
zo is dat...plaats u vanachter aan de start...laat de koerskenijnen vliegen en dan kunt ge 65 km lang genieten van 1 van de mooiste tochten die er bestaat. Voelt ge u goed...gewoon de 85 km-pijlen volgen aan de splitsing.
succes!
ik kan er dit jaar niet bij zijn...weekend gepland met het gezin in duitsland.
freezy
Mountainbiker
Location: Endorfin Speed II, TREK OCLV 5200 en een Triumph...

Post by freezy »

Ik ga dat ook doen, net zoals vorig jaar. Gans achteraan gestart maar spijtig genoeg na 12km plat gereden waardoor er werkelijk niemand meer rondreed.... Ik rij graag alleen, maar zo'n ganse marathon... :-D
Ik schrijf me dit jaar in voor de grote toer, en zie ik het niet meer zitten dan doe ik de korte. De splitsing komt na 50km denk ik, wat ideaal is.
Post Reply